Vis full versjon : Halsbrann
Leste for et par uker siden her en plass masse råd for/mot halsbrann og sure oppstøt, men finner det ikke nå lenger. Jeg holder på å gå på veggene!!! Er plaget nesten hele døgnet.
Noen som har et råd om vidundermiddel???
solstrålen
19-06-2003, 23:40
Jeg tygger LINK med jordbærsmak:D De er kjempegode, og fås kjøpt på apoteket til en billig penge. Lykke til:)
"Love hearts" er mitt vidundermiddel om dagen...!
Og jeg bruker Titralac ......
Jeg spiser banan eller driker melk. Blir det for ille tar jeg Nyco.
Ellers kan det hjelpe å spise noen mandler eller lovehearts :) , skrellet agurk, eller gulerot.
Jeg hørte et tips om at man kan skjære en rå potet i tynne skiver og legge i et halvlitersglass med vann over natten og drikke et slikt hver dag. Høres ikke godt ut, men..
Ellers kan du jo prøve de vanlige reseptfrie tablettene, som Link, Gaviscon og Aflurax, eller Nyco fruksalt eller samarin som de har i butikker.
..Og å ligge på venstre side når du sover. ;)
Styr unna:
fett-rik mat
syrlige drikker
mat med tomat
brus med kullsyre
sigaretter
alkohol
sjokolade
peppermynte
drikke med koffein (kaffe og te)
luftdannende matvarer (kål, løk, erter, bønner)
vær litt forsiktig med melk og fløte
ikke spis senere enn 2-3 timer før du legger deg.
:klem:
Lovehearts var en god ide! Det hjelper på kvalmen min også! Ellers hjelper det å ligge høyt med hodet om natten. Bruk flere puter, eller legg bøker under sengebena på hodeenden. Link med jordebær er jo rene brekkmiddelet, fysj! Finnes det ikke noe smakløst da, som absolutt ikke har tannkremsmak i seg? Har også prøvd titralac, og synes det er ekkelt også. Vann og loff er det eneste som tydligvis funker for meg...
Love hearts hadde jeg faktisk i skapet, så det prøvde jeg i går kveld. Det ble ikke helt borte, men reduserte i alle fall betydelig, og jeg blir glad av likt og jeg. Kjøpte Link med peppermintesmak (eneste de hadde) nå i dag, har sugd på et par av dem og, og det hjelp litt det og gitt.
Titralac ja, det var det de hette de jeg brukte litt på slutten av forrige svangerskap. Men det var tabletter, tror jeg.
Huff må jeg virkelig holde meg unna alt dette hanah??
Styr unna:
fett-rik mat
syrlige drikker (juice??)
mat med tomat (søren)
brus med kullsyre (jaja, det blir hardt, men cola er jo ikke godt for vekta heller..)
sigaretter (ingen problem)
alkohol (ingen problem)
sjokolade (ikke godt for vekta det heller)
peppermynte
drikke med koffein (kaffe og te) (også jeg som har drukket masse te da, trodde det kunne hjelpe mot halsbrann også, ikke bare kvalme)
luftdannende matvarer (kål, løk, erter, bønner) (både tomat og kål? blir ikke mye salat da. Hvordan skal vi spise sunt da....?)
vær litt forsiktig med melk og fløte
ikke spis senere enn 2-3 timer før du legger deg.
GAVISCON!
Et mirakelmiddel jeg fant på apoteket for noen uker siden. Har tygget i meg hauger av Love Heart og Link tabletter og det hjelper jo på symptomene der og da, men etter 15 min er det akkurat like ille, men gaviscon derimot.... tar 1 skje om morgenen og to før jeg legger meg og merker INGENTING:klapp:
Det smaker pyton men funker bra. Det Gaviscon gjør er at når det reagerer med magesyra i magen skummer det opp og legger et "lokk" over mageinnholdet og hindrer dermed innholdet og komme opp spiserøret. Så godt som ingenting blir tatt opp i tarmen så det er fullstendig harmløst for babyen i magen. En evnnine av meg som er farmasøyt sier at dette er det definitivt best middelet for gravide. Det forstyrrer i liten grad balansen i magen (er jo meningen at det skal være surt der) og lite blir tatt opp i kroppen så det er ikke skadelig.
Lykke til! Halsbrann er fæle greier!
Tina
Mus: Kjøpte Link med peppermintesmak (eneste de hadde) nå i dag, har sugd på et par av dem og, og det hjelp litt det og gitt.
Link skal TYGGES, ikke suges...dette for at virkningen skal bli best mulig.
Ang. den lista til Hanah, så ville jeg prøvd meg fram....jeg har mye halsbrann, spesiellt på kvelden/natta men jeg spiser salat og tomat. Melk skal jo også hjelpe mot halsbrann har jeg hørt. Så jeg ville prøvd meg litt fram, og se hva som hjelper og hva som ikke har noen effekt på deg.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.