PDA

Vis full versjon : Leggkramper

Idefix
20-06-2003, 10:58
Har begynt å få leggkramper i senga om morgenen. I går fikk jeg en krampe som skremte vettet av mannen min og gjorde at jeg hylte høyt! Han måtte opp i senga og trykke tærne mine nedover, sånn som disse fotballspillerne gjør... ;)

Mener å huske at noe vitaminer eller tabletter kunne hjelpe?

Annie
20-06-2003, 11:49
Det er noen stoffer.. men i tåka nå husker jeg ikke hva det er... :o
Det jeg har fått råd om er en skive med makrell i tomat + et glass melk hver kveld. Da får man i seg det man trenger for å unngå disse leggkrampene. Dessuten bør du tøye og bøye litt (sånn Trim-for-eldre, vet du) før man legger seg, og passe på å holde seg varm på bena.

Vet innmari godt hvordan du har det, og håper du finner en metode som får det til å gå over!

Loop
20-06-2003, 11:54
Melk er en god ide, for kramper kommer ofte av for lite Kalsium. Sjekk verdiene dine ved neste blodprøve før du spiser for mye av det.

Hildur
20-06-2003, 15:30
Magnesium hjelper mange.

Jeg ble helt kvitt grusomt vonde leggkramper da jeg begynte å ta Bvitaminer med magnesium.

Idefix
22-06-2003, 01:30
Takk for tips :)

Annie
22-06-2003, 11:49
(Har selv vært flinkere med melken nå, etter et par uker med forferdelige netter ..... og JA, det lønner seg å følge egne råd. En liter sjokomelk på fredag - CornFlakes med masse melk i går - og i natt har jeg bare vært våken EN gang med noe som kunne blitt krampe, men som aldri ble det! :D )