Vis full versjon : Leggkramper
Har begynt å få leggkramper i senga om morgenen. I går fikk jeg en krampe som skremte vettet av mannen min og gjorde at jeg hylte høyt! Han måtte opp i senga og trykke tærne mine nedover, sånn som disse fotballspillerne gjør... ;)
Mener å huske at noe vitaminer eller tabletter kunne hjelpe?
Det er noen stoffer.. men i tåka nå husker jeg ikke hva det er... :o
Det jeg har fått råd om er en skive med makrell i tomat + et glass melk hver kveld. Da får man i seg det man trenger for å unngå disse leggkrampene. Dessuten bør du tøye og bøye litt (sånn Trim-for-eldre, vet du) før man legger seg, og passe på å holde seg varm på bena.
Vet innmari godt hvordan du har det, og håper du finner en metode som får det til å gå over!
Melk er en god ide, for kramper kommer ofte av for lite Kalsium. Sjekk verdiene dine ved neste blodprøve før du spiser for mye av det.
Magnesium hjelper mange.
Jeg ble helt kvitt grusomt vonde leggkramper da jeg begynte å ta Bvitaminer med magnesium.
(Har selv vært flinkere med melken nå, etter et par uker med forferdelige netter ..... og JA, det lønner seg å følge egne råd. En liter sjokomelk på fredag - CornFlakes med masse melk i går - og i natt har jeg bare vært våken EN gang med noe som kunne blitt krampe, men som aldri ble det! :D )
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.