PDA

Vis full versjon : Madrasser - hvilken og hvor?

Sine
15-09-2002, 17:10
Hvilken madrass skal dere ha?

Springfjærmadrass eller skum eller andre typer?
Jeg er temmelig blå på dette området.

Noen gode tips?

hvor kjøper dere madrassene?

Sine

Savanna
15-09-2002, 17:38
Vi fikk madrass av foreldrene mine, dette er en Svane Madrass i str 60*120, fordi vi bruker den til sprinkelseng i denne str...
Vi ville ha en skikkelig madrass som kunne brukes så lenge senga ble brukt, viktig at barnet vårt har mulighet til å ligge like godt som oss, det er jo det som er grunnlaget for resten av livet til h*n...

Tror den kostet rundt 500kr et sted men er ikke sikker og den ble kjøpt på Bohus/Skeidar.....

Det er ikke sprinfjærer men ligner veldig på den typen, men den har 5lag med et slags stoff, ikke skumgummi, som kan tas ut og vaskes....
Veldig kjekt dersom det skulle være lekkasjer.. *s* Da trenger man nødvendigvis ikke vaske hele madrassen men bare det laget som er blitt vått... *s*

Savanna 31+1

Nine
15-09-2002, 20:50
Jeg kan i alle fall tipse deg om en du ikke burde kjøpe; Til storesøster kjøpte vi først en Simo-madrass, en sånn skumgummi sak med flere "lag"... Jeg tenkte vel som så, at Simo, det er trygt og godt. Da vet vi at det er bra. Feil! Den ble "nedligget" og slapp etter kort tid, så vi kjøpte en med fjører i stedet. (Husker så klart ikke merket i farten og orker ikke springe ned to trapper for å sjekke :) ) Men den kostet vel rundt 500,-, kjøpt på en barneutstyrsbutikk. (Kan hende dette også er Simo, men i alle fall en helt annet holdbarhet pga. fjørene.)

Det er mulig den førstnevnte madrassen er grei til helt små babyer som ligger stille og ikke veier stort. Men skal den holde litt lengre - ikke kjøp den babymadrassen fra Simo i hvert fall ;)