PDA

Vis full versjon : Kvalme/Alltid svolten.

mozze
20-06-2003, 12:45
Hei alle sammen.

Jeg er fortsatt bare i 6 uke, men har fått en utrolig sult følelse...tror jeg.
Det brenner i magen.
Du vet sånn følelse man får når man er så sulten at man vil kaste opp.
Når jeg spiser så blir det bare forverret.
Er dette kvalmen? Eller er du suget for mat som kommer sååå tidlig?
Det er jo helt grusomt...uff, mannfolk er heldige også da, som slipper unna alt!!!!!!grrrrr.........

Om noen har tips om hva som kan gjøres for å stoppe/lindre dette, vær så snill å kom med dem.

Takk!!!!!!!

Nossi
21-06-2003, 00:09
Samme her......

Carrie
23-06-2003, 03:06
Jeg har heldigvis ikke vært så veldig kvalm, men jeg har lest av de som har vært mye plaget at det hjelper å spise ofte og lite.
Ønsker deg god bedring fremover, heldigvis går det over! :)

jupiter_c
23-06-2003, 19:47
prøv også og spise ting som er milde mot magen... dvs ikke sterk mat etc...

Tyrimor
24-06-2003, 11:42
Kjenner meg veldig igjen. Er konstant sulten og har doblet inntaket av maten de siste to ukene. Noen ganger blir jeg bare enda mer kvalm av maten andre ganger hjelper det.
For meg er brødskiver det som holder kvalmen borte best.
Felles skjebne, felles trøst... Vi får håpe det går over snart, ellers kommer iallefall jeg til å trille..:bryn:

Klem Tyrimor (7+1)

yes
30-06-2003, 01:12
Dersom du er sulten, så spis.
Er du kvalm, så prøv og spis. Dersom du er kvalm, og ikke får i deg næring (mat og drikke) så vil du faktisk bli mer kvalm!

Det beste i forhold til mat, skal være og spise lite og ofte.
Dersom det er værst på morgenen så prøv og spise litt FØR du står opp, litt salte kjekt og litt drikke feks.

Noen synest salt lakris hjelper....
Ingefær skal også hjelpe. (ingefærøl, krydder i mat o.l)

Dersom kvalmen ikke gir seg, så anbefaler jeg URIZAL fra helsekost, dette er et naturprodukt basert på ingefær...som er beregnet på oss gravide. Jeg har vært avhengig av dette store deler av svangerskapet...hadde aldri klart meg uten!

Dersom ingenting hjelper, og du ikke får i deg mat så kontakt lege, de kan skrive ut resept på kvalmestillende medisiner.

Håper kvalmen gir seg snart!

viwi
02-07-2003, 14:32
Spis dersom du klarer. Spis små måltider ofte så kanskje du holder kvalmen på avstand. Jeg var så uheldig at jeg ikke klarte holde på maten men kasta opp i ja ca 6 1/2 mnd. Da er det viktig at man får i seg næringsstoffene man trener på andre måter. For meg hjalp det å drikke Farris og juice/eplemost... Litt om gangen...
Jeg ville ikke ha noe reseptbelagte midler så jeg pressa meg igjennom det.

Loop
03-07-2003, 02:01
Forstår godt hvordan du har det, det er slitsomt for det blir galt uansett om du spiser eller ikke.Jeg har levd på salt kjeks og knekkebrød i 4 mnd. Spiser ofte, men lite av gangen. Det går vanligvis over i uke 12-16, så hold ut.