PDA

Vis full versjon : Denne siden var ny for meg

Frysedamå
21-06-2003, 02:41
Hei Damer!

Har ikke sett denne siden før - greit å finne den før det hele er overstått. :bonk:

Jeg er IVF-er. Har kommet til uke 23+6 i mitt andre svangerskap. Mitt første forsøk endte desverre i spontanabort i uke 20 med tvillinger. Nå prøver vi igjen med fryseforsøk - altså egentlig trillingen til tvillingene.

Dette er et laaaannngt svangerskap - ikke bare de "tradisjonelle" 9 månedene, men en har jo startet opp i lang tid i forveien for å forberede kroppen må at noe skal skje........så jeg sier til de innvidde at jeg igrunnen har et 12 måneders langt svangerskap. Noen måneder med venting på plass og rett tidspunkt, en drøy måned med piller, spray og sprøyter og så kommer de berømte 9 månedene. Det er ikke bare å riste på dyna og visp så er vi igang igjen nei. Men, men .......... verden er ikke så enkel.

Har mange rare tanker omkring det å gå gravid igjen - ikke bare fordi jeg er er livredd for at jeg skal miste igjen, men også fordi jeg er usikker på om dette barnet er mer utsatt for sykdommer/ funksjonshemninger enn andre barn som er unfanget i et "natulig miljø". Legene mener at det ikke er slik, siden de sterkeste overlever en slik nedfrysning og opptining og at de i tillegg har en streng kvalitetskontroll før de setter inn det befruktete egget.

Gleder meg til det hele er overstått i midten av oktober.......

:klapp:

effie
21-06-2003, 11:45
Uff, det må ha vært helt forferdelig å miste tvillinger i uke 20:(

Jeg mistet tvillinger i høst, men det var i uke 5 og 7, da er det jo så tidlig at man kommer over det på et vis....

Det er sant som legen din har sagt, de som overlever en opptining etter frysing er absolutt de sterkeste eggene! Så du har nok en liten fighter i deg denne gang.
Jeg synes også at det går veldig tregt..... det er jo så mye vi skal igjennom før vi endelig får satt inn de befruktede eggene.
Dette er vårt 3. IVF/ICSI og foreløpig sitter den/de som støpt! Skal snart til vår første UL, så det blir spennende:)

Det er ikke så ofte noen skriver på disse IVF-mammaer sidene, men jeg kikker iallefall innom nesten daglig!

Det er jo ikke SÅ lenge til oktober - du får bare smøre deg med tålmodighet. Sommeren går fort og vips så har du :baby: i armene :D

Cyanea
22-06-2003, 00:21
Det er så godt å høre hver gang nye IVF'ere kommer hit! Vi ble riktignok gravide ved vanlig IVF, men jeg er enig i dette med langt svangerskap!
Først har man prøvd i årevis, deretter bestemmer man seg for at IVF er løsningen. Så er det samtaler, prøver og masse ventetid før man endelig er i gang med forsøket.....

Vi var en av de utrolig heldige parene som klarte det på første forsøk! Og nå er det bare litt over 5 uker til termin ....... Jeg skjønner ikke helt hvor tiden er blitt av, men jeg gleder meg veldig til å treffe den lille "Alien" som lever i magen min!

Velkommen skal du være!