Vis full versjon : Har alle begynt å kjøpe utstyr??
Selv har jeg kikket i noen uker. Jeg tenker som så at det er lenge igjen og jeg kan bruke tiden til å finne akkurat den vognen jeg vil ha. Men jeg har inntrykk av at mange her allerede er i full gang med å handle. Siden dette er min nr 2 er det ikke mye jeg trenger. men allikevel får jeg litt panikk når "alle" ser ut til å ha handlet alt. Det virker også som om "alle" har barnerommene klare. Stemmer dette??
Siw Anita
15-09-2002, 20:08
har ikke begynt å handle jeg enda heller. Jeg venter min tredje nå.Jeg må kjøpe alt på nytt.Ga bort alle barnetingene ifjor.Kunne ikke vite at jeg skulle bli gravid iår.hehe. Jeg tenkte jeg skulle begynne rundt juletider.har begynt å kikke på vogner da,men venter med det å.tenkte jeg skulle kjøpe en pakke med vogn,seng,stellekommode.bilstol,vippestol til litt over 10.000 kroner.jeg har termin 14 februar.men det kribler i fingrene når jeg går i butikkene da,har lyst å kjøpe nå ja. har hørt også at mange er ferdig med å handle inn disse tingene allerede.men jeg tror jeg venter litt jeg,det er jo noen måneder igjen til februar enda.lykke til da.klemz fra Siw:findag:
Heisann.
Jeg venter også nr.2 og har spart på kun klærne fra forrige.
Jeg kom over en slik tilbudspakke på Barn og utstyr til 4999,- som inneholdt Kombivogn,seng,stellebord og vippestol,så jeg måtte bare slå til.Har plassert tinga rundt forbi igrunn...noe står i kjelleren,noe under senga og vogna nede hos svigermor.
Har iallefall fått det viktigeste til en billig penge. :)
Kommer ikke til og sette sammen senga og gjøre den klar før jeg har 1.mnd igjen til termin.Klærne tenkte jeg at jeg skulle gå igjennom og vaske opp sånn etterhvert og legge det fint i en stor eske til det terminen nærmer seg. :)
Klem fra Xina
Jeg har ikke begynt å kjøpe inn noe enda, har det ikke såååååååå travelt enda, tror jeg.
Jeg venter nr. 2 så vi har jente klær fra før, men visst det blir en gutt så må jeg nok handle litt nytt. Men fant ut at meste parten av de minste baby klærne vi har er nøytral i fargen.
Må også kjøpe stellebord, sprinkelseng, bilstol og voksipose.
Skal ta det litt etter hvert, se om det finnes noen gode tilbud.
Cobra 19+0
:o Her har ikke storesøster på 15 måneder fått eget rom, engang! Ting tar tid! :)
Jeg kjøpte noen småplagg den dagen vi var på ultralyd, men ellers er det ikke gjort noen forberedelser her. Økonomien og det at vi bor på en småplass uten særlig med butikker setter en stopper for den store handlinga. (Heldigvis?) Vi har masse etter storesøster, og håper på å bruke det meste igjen. Tja, om det blir en gutt skal han slippe å bruke kjolene hennes, da! :lol:
Av større ting trenger vi bare sprinkelseng, og den får jeg låne av storebroren min.
Den vordende mor skal investere i et par nye amme-bh'er og nye ammeinnlegg i ull, men det blir vel ikke før fødselen er overstått og jeg vet sånn ca størrelse på melkebeholderne.
Av erfaring vet jeg at det kommer et lass med gaver når Lillebrøster kommer til verden, så jeg tenker vi tar hamstringa med ro denne gangen.
Men hadde pengepungen vært full hadde jeg nok fylt opp skuffene med søte babyplagg, kjenner jeg meg selv rett! ;) Så arti', atte!
Tidl. bruker
16-09-2002, 01:29
...men vi har jo det meste i hus etter Lillemor :)
Nei, istedenfor å kjøpe inn så holder jeg på å rydde vekk all mulig slags rariteter...for å få plass til en knert til i vår lille leilighet ;) Omorganisering og kasting er tingen nå! Vi må flytte til ei annen blokk i april, og den er uten kjellerbod...skjønner ikke helt hvordan det skal gå jeg. Derfor må jeg kvitte meg med alt som ikke brukes eller vil bli brukt, for å ta det litt på forskudd. Regner med at vi har hendene fulle i mars/april med flytting, baby og skole...så det er nok lurt å få gjort unna mye nå imens jeg kan.
Men den gamle vogna til Lillemor skal kanskje byttes ut, så jeg smugtitter litt her og der på smarte vogner...vil helst slippe å ta av hjulene for å få plass til den i bil.
Eneste jeg har kjøpt er 2 par bittesmå sokker til 10 kr...Lillemor hadde så lyst til å kjøpe dem til Gullklompen, og jeg hadde ikke hjerte til å si nei...ellers så venter vi med klesinnkjøp.
Etter UL vil jeg gjerne kjøpe et sengesett til babyen, iallefall hvis jordmor er sikker på kjønnet :) Som en slags feiring kan du si :gladtrist
Holder forresten på med dåpskjolen nå, og føler vel via den at jeg får gjort noe "fornuftig" i forhold til utstyr...det tar jo litt tid da å hekle ørten små mønster på en laaaang kjole. Håper jeg blir ferdig...koslig er det iallefall :hjerter:
Klem fraZafir 18+0
Jeg har bare kjøpt noen små klær som både gutter og jenter kan ha. Men kanskje jeg har tenkt å kjøpe inn litt etter hvert med tanke på å spre kostnadene. Vogn har jeg på gang (skal kjøpe vogn som er brukt 3 mnd.) Jeg har dog en flott brosjyre med alt mulig som man trenger så jeg tenkte gå igjennom den. Jeg tror jeg har det meste, eller rettere sagt får arve det meste av min søster. Men en del ting kommer jeg helt klart å kjøpe uansett...
Klem Pelen 18+0:klapp:
Vi får låne det aller meste og venter nok litt til med å kjøpe inn det lille vi skal kjøpe selv. Har så smått begynt å kjøpe litt tøy....
Jeg har ikke kjøpt en sokk engang. Og har ikke noe fra før og jeg har all verdens med tid... ;)
Har ikke satt meg inn i hva jeg trenger heller, men må vel begynne å tenke på det etter hvert :???:
Rom i huset har vi nok av da, men et knøtt lite bad som har begynt å bekymre meg litt... Det må nok noen kreative løsninger til der tenker jeg.
Guttemor
16-09-2002, 15:09
Vi har egentlig det meste etter våre to gutter. Men mangler vogn, da vi har solgt den forrige. Må også ha et stellebord for å feste på vegg, da badet vårt er veeeldig lite! Vet ikke om det blir gutt eller jente enda, men blir det jente, må vi vel ha en del jenteklær også. Men det må vi vel vente med til :baby: kommer ut.
Har ikke handlet inn noe enda, og har det heller ikke så travelt. Men tenkte å sette inn en annonse i avisen etter brukt stellebord for å feste på vegg. Vognen venter vi enda litt til med....hvis vi ikke kommer over en billig brukt vogn sånn plutselig da :)
Guttemor 19+3
Her er det heller ikke kjøpt innnoe som helst. Litt er det igjen etter barna til mannen min, mye får jeg arve etter bror og svigerinner, men noe vil jeg jo kjøpe selv også!
Vet ikke riktig hvor lenge jeg greier å vente nå...:o
Jeg ville bare ha to ban og har gitt fra meg det meste av babyting.
Så jeg må kjøpe litt denne gangen.
Har allerede kjøpt vogn, fordi den var på salg.
Var på loftet for noen dager siden for å sjekke hva jeg hadde av babytøy. Det viste seg at jeg hadde litt allikevel.
Denne gangen har jeg bestemt meg for å vite hva kjønnet er.
Og da vil jeg ta to ultralyder for å være helt sikker på at de ser samme kjønn. Og deretter vil jeg handle til det kjønnet som kommer.
Det finnes ikke mye nøytralt babytøy lenger, enten er det gutt eller jente.
Tida går veldig fort så jeg prøver å handle inn litt som ikke er avhengig av hvilket kjønn det blir.
Lilli3 og babyen 20+1:baby:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.