Vis full versjon : Formsjekk for kommende fedre
Noen som begynner å få "sympatisymptomer", som vondt i ryggen, humør svingninger :leiseg: , mat kick ol. eller seiler vi kommende fedre bare gjennom graviditeten uten andre plager enn det vi får av å være i hus med en gravid kone?
Sitter å kjenner etter, men tror jeg bare har vært mer trøtt :gal2: en vanlig, men det er vel bare en forsmak på hva jeg har i vente...
Hmm..
har tenkr litt igjennom dette jeg og, og kan ikke si at det er enorme endringer hos meg selv, med et unntak - Jeg våkner tidligere om morgenen.. Det vil ikke dermed si at jeg er våken, men jeg våkner...:( Kan jo forsåvidt være en god egenskap at kroppen venner seg til det å våkne tidligere, men jeg syns nå det er ille greit å sove litt lenge jeg da..;)
wideload
25-09-2002, 20:12
Jeg tror min kone (som også skriver litt er på snartmamma.com) kan skrive under på at det er jeg som har merket hormonene best....
Vondt i ryggen, sover dårlig, kramper i ben, humørsvingninger, temperaturforandringer... you name it! Nå er Quinden litt over halvveis og jeg gruer meg litt til at magen skal bli kjempesvær - da blir vel jeg helt på bærtur tenker jeg.
Vi flirer litt av dette hjemme - så jeg tror Quinden synes dette er veldig bra egentlig. Dvs. at jeg får føle det litt på kroppen hvordan hun også har det. Jeg lurer på hvordan denne ungen skal bli egentlig jeg.... :)
Og en ting til - det hjelper ikke å plugge igjen nesa for å lure seg unna hormonpåvirkningene fra den vordende moren. Disse hormonene som påvirker oss menn til de grader, finner bare andre og mer utspekulerte måter å snike seg inn i systemet på allikevel.
Men korttidshukommelsen min er heldigvis bedre enn Quindens - den er for tiden på et historisk bunn-nivå. Gruer meg derfor til den berømte ammetåka gjør sin anmarsj uti januar/februar...
Er det ikke sånn at vi har litt lett for og legge på oss vi og?:grrr:
Når dama spiser oftere spiser jeg og litt hmmm ikke bra.
:mhmm: Ellers er det vel vanlig at vi reagerer på hormon forandringene dems tror jeg
Snart-Pappa
30-11-2003, 00:10
Vel, jeg har lagt på meg når det skulle ha vært elsklingen som bærer barnet som skulle ha lagt på seg litt mer. Jeg tror jeg skal slutte å spise den maten hun ikke orker mer av. Mange ganger er jeg bekymret for at hun ikke får i seg nok mat og jeg har blitt bedt om å stappe henne med mer mat til daglig. Altså når jeg føler for å spise skal jeg gi henne mat istedet for meg selv.
Men selv spiser jeg veldig mye og formen min er ganske kraftig og kanskje litt lubben. Så jeg har tenkt på en diet i denne perioden slik at hun får i seg litt mer mat en vanlig.
Har dere noen tips og triks for meg å følge?
Har leita etter tørket kjøtt som kunne vært en veldig fin diet plan til å begynne med for meg og det kunne ha blitt en veldig god snaks for henne som er gravid.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.