PDA

Vis full versjon : Web design

Andrea_mor
22-06-2003, 16:44
Jeg har lyst til å forandre designet på hjemmsiden min, og jeg lurer på om det er noen som vet om nettsteder med baby design???

Håper på svar!!!!

:mervink:

12+4

aviven
25-06-2003, 15:50
uhm.. definèr litt er du snill.

Jexi
27-06-2003, 01:39
Skjønte ikke heeelt spm ditt,men svarer sånn jeg tror du stilte:p;)

Her??har de med baby ting. ;) (http://geocities.com)

Andrea_mor
06-07-2003, 15:08
:blush: OK:D
Skal prøve å forklare bedre:o

Jeg tenker på bakgrunn på hjemmesiden. Her på SM er bakgrunnen beige.
Jeg tenkte på sånn bakgrunn med litt sukkersøtt, babysøtt.
Uff, jeg vet ikke hvordan jeg skal få forklart det jeg...

Det er andre her som har hjemmeside hvor det spilles musikk til osv...

Jexi
10-07-2003, 23:53
Er ikke sikker på hva du mener:blush:,men babiesonline???

aviven
11-07-2003, 21:20
Hoi!

Vel Andrea_Mor. Lagt merke til at du bruker Frontpage/Word til å lage hjemmesider.
Det er jo fryktelig enkelt å laste ned bakgrunner evt. bilder du kan stretche eller 'tile'/side ved side.
Du kan jo for eksempel laste ned noen små baby bilder av hvilket som helst slag, forminske de en smule om nødvendig og dermed bruke du som knapper på meny. Bare husk å sett opacity'n (synlighetsgrad 0=usynlig 100=normal) litt lavere enn teksten.

Start med google.com og bruk deres bildegalleri.

Det finnes egentlig mye du kan "låne" der ute allerede.
Dersom du er usikker på hvordan du "ripper" bilder evt. bakgrunner, er det jo bare å lagre hele siden, og hente den opp i Frontpage (siden du bruker dette) og da lagre de elementene for seg som du ønsker å bruke.

Unngå å rippe kommersielle steders UNIKE bilder. Det meste annet er bare å låne. Har du samvittighet, lager du en egen liten link på siden hvor du kildehenviser til de du låner ifra. Strengt tatt eksisterer det ingen copryright på hverken design eller egne lagde bilder på private sider slik det er er blitt en trend å gjøre. Dog er det jo alltid hyggelig å bli kreditert for sitt arbeid dersom noen andre velger å bruke det en selv har laget.

Lykke til!