PDA

Vis full versjon : Jeg vil ...

Leonora
22-06-2003, 20:50
Må bare lufte litt tanker ...

Jeg sluttet å røyke når jeg fant ut at jeg var gravid (røykte mellom 5-10 om dagen), og nå sitter jeg og lengter til jeg kan begynne igjen. Argh. Jeg har ikke tenkt å begynne igjen, men jeg savner kaffekoppen og sigarettkosen til. Jeg har tatt meg en røyk nå når jeg var gravid, og det smakte helt pyton. Heldigvis! :) Men jeg er så redd for at jeg kommer til å begynne igjen etter jeg er ferdig med fulltids-ammingen når jeg savner å kunne ta meg en røyk. Uansett ville jeg ikke røykt inne, for jeg hater røyklukt i hus, men jeg vil liksom ikke gjøre det når vi får et barn, heller. Men klarer ikke sambo å slutte, så begynner jeg vel til slutt ...

34+4

C@thrine
27-06-2003, 01:02
Jeg sliter sånn med denne røyken at det er helt jæ...........
Hvordan klarte du å slutte helt å røyke ?
Har så dårlig samvittighet hver gang, men uff.... har du noen gode råd?

Chickxsy
08-07-2003, 19:40
Hm. Tenk en røyk ad gangen... Ikke tenk på hele 20-pakningen eller resten av dagen, bare prøv å tenk på at du ikke skal ha en røyk NÅ.

Hardt, VELDIG hardt, spesielt når du egentlig ikke er motivert selv (les: jeg vet hvor godt det kan være å ta en røyk), men vil slutte for å være sunnere for bebis.

Usj... Har egentlig ingen gode råd å gi annet enn det, og det kan være vanskelig nok til tider :uff:

Kali-
13-07-2003, 23:59
Jeg var storrøyker. Røyka mellom 15 og 20 om dagen, men da jeg - i går - testa positiv på gravid, slutta jeg liksom bare tvert... Det var ikke lett, men jeg sa bare til meg selv:
"Greit! Nå er du gravid, og har kroppen din på utlån... Slutt å røyke, for du ville sikkert ikke likt å låne en kropp som er full av nikotin og annet tøys, selv..."
Og det gjør meg heller ikke noe at min forlovede røyker, mora hans røyker (Hun bor i etasjen over og kommer ned til oss når hun skal ha seg en røyk) og nå har jeg min bror på besøk som også røyker. Så jeg tror jeg har klart å vende om ganske radikalt.
Er faktisk ganske stolt av meg selv, og det syns jeg at jeg kan være også, etter så mange år med røyking.
Nå er kroppen babyen sin, så nå skal jeg holde den i best mulig stand for "leieboeren". :D

Lykke til dere som også vil slutte å røyke!

PS: Det er ikke meninga å være selvgod ellerno her, men jeg syns jeg gjorde en sabla god jobb og ville bare dele med resten at jeg klarte det ;)

Millan
14-07-2003, 03:08
Flott Kali!!!
Dette skal du klare bra!! Stå på videre