Vis full versjon : Kynnere ?
Tvillingmamma
15-09-2002, 23:29
Hei igjen :)
Er i "lure-på-hjørnet" i dag jeg :
Dette med kynnere......hva er egentlig det ? Og hvordan merkes dette ????
Er det noen av dere som har merket ubehag i mellomgulvet pga pressing/belastning den veien ??
Klem igjen fra tvillingmamma : :) :) :) :) :) :) :) :)
OG mine 2 små :baby: :baby:
( 19+0)
... merkes som at hele magen trekkes sammen og blir hard som en ball. Det er ikke vondt, men litt ubehagelig hvis det skjer "hele
tiden". Jeg fikk kynnere når jeg anstrengte meg mye, f.eks. trening , lange spaserturer etc. Men etterhvert kom de "hele tiden", i tide og utide, og da ble jeg sjekket på KK
for disse falske riene (hadde kynnere døgnet rundt, følte jeg.
Kunne ikke gå i trapper, ikke snu meg i sengen, ikke gå mer enn korte avstander, nei, det var ikke moro) Så ble jeg sykemeldt og lå HELT i ro i en uke, og da slapp det taket. Så ta tegnene kroppen gir på alvor, og lytt på kroppen din når du trenger hvile.
Jeg er nå 50% sykemeldt, og det fungerer fint (uten stress) og
kynnerene er "normale" igjen, slik hard stramming innimellom.
Og det er jo bare bra - at livmoren øver seg til fødselen !!
Lykke til !
;) Lykke 28+4
Kynnerne mine er ikke vonde,bare ubehagelige.Magen blir kjempe hard og rund som en ball:) nå i det siste så presser det kanskje litt mer nedover en det det gjorde tidligere,men ikek noe sånn spesielt.
Alle opplever det sikkert forskjellig og det er sikkert helt vanlig;)
:findag:
Rebecca(t-7) og lille :baby:
Jeg er også tvillinggravid, og har siden uke 15 hatt kynnere, og vært litt bekymret for dette, syntes de kom litt vel tidlig ifht forrige svangerskap. Særlig i uke 23-24 hadde jeg mye kynnere, og ble da 100 % sykemeldt. Har hele tiden vært redd for og sikker på at jeg kom til å føde for tidlig, men har fått beskjed om at det er vanlig med mere kynnere i et tvillingsvangerskap enn med ett barn.
Da jeg syntes det presset mye nedover i ukene 23-24, var jeg sikker på at det var unormalt, men det gikk over, etterhvert hadde jeg mindre kynnere, så økte det på igjen fra uke 30 ca. Nå starter jeg på 37.uke imorgen, og venter på at :birth: skal skje hver dag som helst :klapp:, hadde aldri trodd jeg skulle gå så lenge med alle kynnerne/alt "nedoverpresset" jeg har kjent!! Kynnerne er noå av og til regelmessige og kan være litt vonde. Har ellers hatt et fint og greitt svangerskap, og vært "sprek" får jeg fortsatt høre
Lykke til!!
Klem Sola T-30 og :baby: :baby:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.