Vis full versjon : Nummen i fingrene....
melankolibri
13-08-2002, 14:55
Det er så merkelig.....det er stortsett bare på høyre hånden. Og alle fingrene bortsett fra lillefingeren!!:gal2:
Det blir værre på nettene, da våkner jeg av at de er HELT lamme, da må jeg "trene" de litt til blodsirkulasjonen kommer igang igjen. Det kommer nok av at jeg har vann i kroppen, men jeg lurer på om noen andre plages med det samme?? Og om det er noe jeg kan gjøre med det??
Takker for svar :findag:
Hei!
Jeg hadde det sånn i hendene under forrige svangerskap!
Skikkelig guffent.... Jeg fikk beskjed fra legen om at det ikke var noe å gjøre med, at det var helt normalt og at det ville bli borte etter fødselen... Det ble i alle fall borte etterpå, men var orntli ubehagelig...:sint:
Aime 20+0
Husker at jeg leste om dette i en bok jeg fikk låne av Miro. Men akkurat nå husker jeg ikke hva det skyldtes...men det er hvertfall en del av svangerskapets mange plager.....
Pope 30+4
Hei :)
Jeg mener dette kalles "carpalt tunnel-syndrom", og ja, det skyldes f.eks. ekstra vann i kroppen (ødemer) som presser på en nerve i armen din. Det er helt naturlig at du ikke kjenner noe ubehag i lillefingeren, tror det bare er tommel og peke-/langfinger som blir "rammet".
Tror det er lite du kan gjøre med dette (har du prøvd å ligge med armen høyt?), men det gir seg nok etter fødselen.
fabel, 27+1
Elizabeth
13-08-2002, 16:33
Jeg har dette problemet også.....Får det i fingertuppene, men dette fikk jeg før jeg fikk vann i kroppen....
Må liksom gni....akuratt som om den sovner.....pins and needles følelsen :cool:
Elizabeth og lille melkesjokolade 26+2
melankolibri
13-08-2002, 17:19
Da har jeg fått diagnostisert meg selv med karpalt-tunell syndrom. Leste litt på lommelegen om det, og det stemmer 100% på meg. Det er jo ikke farlig, bare ubehagelig. Takk for at dere bryr dere :klapp:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.