PDA

Vis full versjon : Fredag den trettende...

Tilden
16-09-2002, 00:21
...ble virkelig "fredag den trettende" her i huset! Var hos legen for å sjekke ut en lei hodepine jeg har hatt noen dager, og endte opp med innleggelse. Pulsen var altfor høy (120) og blodtrykket ble målt til 173/95 på det høyeste. I tillegg fant de eggehvite i urinen. Begge gutta har det heldigvis bra selv om a' mor var pjusk.

Fikk under tvil slippe ut fra sykehuset i går ettermiddag, med ordre om å holde meg helt i ro. Vi bor bare 5 min unna sykehuset, så jeg føler meg trygg :) Så nå er det sofatilværelse som gjelder :( Utrolig kjipt når man er vant til å være i hundre hele tiden, men for gutta så gjør jeg jo gladelig det da!

Jammen kan ting snu seg fort! Jeg som har vært skammelig sprek hele veien, sitter altså nå med begynnende svangerskapsforgiftning. Men med et godt håp om at ro er nok til at den skal trekke seg tilbake! Er'n optimist så er'n!

Klem fra Dee og gutta, 31+1
:baby: :baby:

Amasone
16-09-2002, 00:38
:baby: Ta det med ro, selv om det ikke alltid er det enkleste. Nå er det jo ikke lenge igjen, og jeg regner med at det er verd ventingen når gutta dine kommer ut !:stakar:

Klem.

fabel
16-09-2002, 00:44
Oisann, her skjer det saker og ting :(
Som du sier: gutta først! Slapp av og RUG så lenge du kan.
God bedring :)

klem fra fabel, 31+6

Tidl. bruker
16-09-2002, 01:10
.....

drommedilla
16-09-2002, 08:41
Er selv 100% sykemeldt og har vært det en stund nå (siden slutten av juli!)

Men merkelig nok så går tiden likevel. I og med at man tar det med ro, så tar ting mye lenger tid enn vanlig => har stadig noe å gjøre, innimellom hvilene

Har i tillegg blitt en meget flittig bruker av biblioteket. Og husker selvsagt legens råd om bare koselige romaner, ikke krim eller andre bøker som øker adrenalinet. Men de har mer på biblioteket: Lydbøker!! Det er jammen kjekke greier. Man blir tross alt sliten av å lese også, og så deilig det er å bli lest for. For litt siden hørte jeg meg gjennom Jane Austin's "Stolthet og fordom". Mange kassetter og over 9 timer med underholdning. I tillegg til at da kan man faktisk strikke litt også... Noe jeg ikke hadde gjort på over 15 år

Håper du finner noe som får tiden til å gå, samtidig som du får tatt det med ro. Det viktigste er å tenke positivt. "Det er til et meget godt formål" :stakar:

Kos deg som best du kan og lykke til med gutta dine :)

Kame
16-09-2002, 11:32
Uffa Dee! :stakar:

Vi andre "sprekinger" (for etter min syting for vel 1 uke siden har jeg faktisk vært i knallform - ingenting gjør seg som en rekvisisjon til fysioterapeut - har iallefall ikke hatt bruk for den hittil) får vel kanskje ta det som en liten advarsel - og ikke belage oss på at vi kan forbli i samme fine formen, og gjøre ALT når vi kommer uti permisjon?

I dag skal jeg iallefall bake brød - og håper jeg kan fortsette i den tralten flere dager denne uka - det er kjekt med sånt som man kan fryse ned - selv om det nesten er 2 måneder til termin!

Også skal jeg vaske vinduer og henge opp nye gardiner. Det blir så koooselig!! :klapp:

Og når det i tillegg står sofa- og teppekjøp + stellebord og kanskje barnevogn (mulig vi venter med det til de nye Simo-vognene kommer - visstnok ikke før årsskiftet her. :( Så bruker vi en gammel, arvet en frem til da.)-kjøp på plakaten denne uka - tipper tiden kommer til å fly iallefall!

Lillehammer
16-09-2002, 13:56
:stakar: deg Dee.
Du får glede deg over at du har vært i så fin form så lenge, men gjør nå som alle råder deg til: ta det med ro!

Jeg vet hvordan det er når man føler seg i fin-fin form. Jeg klarer heller ikke å slappe av skikkelig og ta det med ro så lenge jeg er opplagt og ikke har vondt noen steder. Styrer nok på litt mer enn legen/jordmora mi synes er bra... :uff: Og du har jo dobbelt opp med :baby: :baby: i magen din også, så det er klart det er en stor påkjenning på kroppen!

Kos deg i heimen og send gjerne en flaskepost over Mjøsa hvis du kjeder deg! ;)

Klem Lillehammer (29+5)

Lindamor
16-09-2002, 20:34
Hei Dee! Svangerskapsforgiftning er ingenting å spøke med. Du gjør nok best i holde deg i ro. Jeg har selv hatt svangerskapsforgiftning da jeg fikk førstemann, det er ikke moro. Nå ligger blodtrykket på grensa og er stigende, 2+ i ødemer men heldigvis ingen proteiner enda. Håper det har roet seg til jeg skal på kontroll på torsdag.

Det er visse forhåndsregler du kan ta. Du må ikke spise lakris da det er blodtrykksforhøynde. Sukker og salt bør du også holde deg unna da det binder vann.

Nå meg løpe å ta hand om unga, de finner på noe nå i gjen.

MøreMia
17-09-2002, 00:22
Huff ja der ser vi hvor fort det kan snu.
Du Dee har vært uforskammet frisk og rask, men har allikevel ingen garanti for at noe uforutsett ikke kan skje... :(

Sier som de andre før meg; -slapp av og rug!

:stakar:

Lillian
17-09-2002, 03:11
Slutter meg til koret og synger med av full hals "ruuuuuug"! :)

Ikke lenge igjen nå, Dee. Slapp av resten av tiden nå, og lad opp til julestri med dobbelt bleieskiftarbeid og nattevåk! :)