Vis full versjon : Flere med allergi?
Petterine
24-06-2003, 02:03
Hei
Sliter for tiden med allergien. (gress, pollen osv). Legen har sagt at jeg kan bruke polaramin, men den funker ikke på meg, så det er ikke noen vist i å putte noe i kroppen som ikke virker.:(
Nyser, det renner fra øynene og det klær i halsen. Normalt om sommeren bruker jeg nesespray, ølyedråper og tabletter hver dag gjennom hele sommeren... Men i år blir det ikke det:( Er forferdelig når det står på, men vet jo at bebis har det best sålenge jeg ikke bruker noe....
Noen som har gode råd???
33-4
Benedicte
24-06-2003, 02:23
Er allergisk jeg også, og bruker som regel
tabletter og dråper - men fikk streng beskjed om å ikke
ta noe som helst nå..
Så jeg holder ut..
Er allergisk også og ble nektet resept på tabletter pga. graviditeten. Heldigivs får jeg lov til å bruke nesespray, men jeg har kuttet litt ned på den også.
Becotide heter den, og de fleste somre synes jeg at den fungerer godt alene (mye sterkere enn Lomudal).
Jeg kan anbefale homeopati / akkupunktur mot allergi :kidoki:!
Har vært allergisk hele mitt liv (mot alt av pollen, frukt, rå grønnsaker, bær, nøtter, høy, dyr osv) men etter at jeg begynte hos homeopat har jeg blitt nesten helt bra. Før tok jeg en Clarityn (nesten det samme som Zyrtec) hver dag uansett sommer eller vinter! De to siste årene har jeg ikke tatt en eneste allergipille, og klart meg helt fint ;). I år har jeg ikke merka noe til pollen i det hele tatt.
Balumba :)
33+1
kengumamma
24-06-2003, 11:41
Hei, hei!!!
Tar polaramin og den virker sånn passe på meg. Den er med rød varsel trekant så da tar jeg den så lite så mulig... men siden min allergi som oftest slår ut i astma, så må jeg ta det ganske ofte.. For det er farligere og utsette fosteret for stress (under et astmaanfall, lite oksygen ect) enn og ta medisinene mine.
Jeg har født to jenter og kun ene har fått mine allergener. Så nå krysser jeg fingre og bein for at nr 3 er allergi/astma fri!!
Jeg bruker bare saltvannsoppløsning til og skylle øynene mine etter endt dag (slik at det ikke dukker opp røde hovne øyner til morgenen).
Snart er den værste pollentida over og jeg er glad for at jeg skal ha et januarbarn :D (hærlig tid for allergikere og gå gravid ;) )
god bedring til alle allergikere!
- kengu
Jeg bruker allergitabletter hele året,skal prøve akupunktur for det etter hvert. Jeg må bruke mine allergimedisiner nå under graviditet fordi jeg har astma og kan ikke leve uten. Det finnes nok værre ting enn det baby kan få i seg.
Ung Frue
24-06-2003, 20:00
Jeg er også veldig allergisk. Tok opp dette med fødselslegen min (går hos en pesjonert fødselsoverlege). Lokalbehandlign går ikke i blodet og kommer da heller ikke til fosteret så jeg har full tillgang på nesedråper og øyedråper. Ellers fikk jeg grønt signal på Zyrtec. God gammel og godt prøvet. Var jo lengre enn 3 mnd. også da. Men jeg har vært heldig i år. Pga mange komplikasjoner er sengen mitt sted og jeg fryser meg spent i hjel og det innebærer ikke noe vindu oppe. Så jeg har sluppet noe særlig pollen inne og dermed ikke hatt noe særlig behov for noe behandling annet enn når jeg går ut de få gangene det skjer.
Så her kommer det nok veldig ann på legene en bruker og dems erfaring. Men allmenleger sitter ikke på kunnskapen der og tørr ikke gi grønt lys veldig ofte. Det innrømmer sjefene mine som er allmenleger. Vel, dette var jo tatt opp før meg da. Har jo vært SÅ lenge sykemeldt jeg da. Å du så kjedelig. Men antagelig godt for pollen.
Ikke for å skremme noen, men har blitt fortalt fra flere leger at zyrtec er den allergi medisinen som absolutt ikke blir anbefalt til gravide. Polaramin er den mest skånsomme mot gavide.
Chance - uke 23
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.