Vis full versjon : Menssmerter
Eleonora
25-06-2003, 16:39
Hei.
Jeg er ca 2 1/2 uke på vei (tror jeg - vet ikke fra når de regner når det er IVF - får vel vite det ï morgen - skal til legen). Men uansett - er det vanlig å ha menssmerter innimellom? Jeg løper på do hele tiden for å sjekke, og puster lettet ut etterpå.
Håper på postivt svar
Klem Eleonora
Nå ble jeg gravid på 'normalmetoden' men går ut fra at det ikke spiller så stor rolle. Det murrer akkurat som når man skal få mensen, det er livmora som blir større, og det er jo livmora som jobber før mensen også, sikkert derfor det kjennes likt ut.
Det er nok helt normalt.
Kan ikke forstå annet enn at hvis det er to og en halv uke siden befruktning så er du 4,5 uker på vei. (regnes normalt fra første dag i siste mens, og det er jo som oftest to uker før eggløsning, derfor denne litt rare regnemåten)
MKJ!
liljen73
25-06-2003, 16:55
Hei!
Jeg er i 8. uke og har fortsatt mensmurringer. Jeg gjorde også som deg i starten og løp på do hele tiden for å sjekke. Men det er nok ganske normalt å ha disse "strekksmertene" eller "voksesmertene" eller hva nå man skal kalle dem. Jeg er tredje gangsfødende og jeg syntes jeg merker mer og mer til disse murringene fra gang til gang.
Liljen 7+5
Menssmerter er helt normalt så ta det med ro.Når du skal til legen så får du en liten bok om graviditet og der står det om disse menssmertene. Jeg har også tatt icsi så jeg ønsker deg lykke til med den voksende mage.
jeg har det litt ennå inninellom, og det er heelt normalt. livmoren strekker seg noe voldsomt i disse tider vet du:) har det ikke så mye nå som i begynelsen, men da var det akkurat som om mensen var rett rundt hjørnet hele tiden.
klem Iset 18+5
Jeg satt inn egg i november etter IVF, og jeg hadde menssmerter en god stund etter uttak/innsetting. Jeg var faktisk så sikker på at forsøket hadde gått til he....te, at jeg kladdet ferdig en tekstmelding om mislykket forsøk. Den fikk jeg heldigvis aldri sendt :)
For min del beregnet man termin ut fra uttaksdato, men etterhvert ble det endret til den dato som UL viser. Jeg må innrømme at jeg allikevel forholder meg til innsettingsdatoen (og minuttet :D )
Du må ha lykke til videre - det er alltid ekstra deilig å høre om vellykkede IVF-forsøk!! :klapp:
Sweet Candy
25-06-2003, 18:39
Helt normalt, jeg hadde det også helt til å begynne med. Løp på do hele tiden, og var sikker på at blodet skulle stømme på, men det gjorde det ei! Det går over etterhvert, på meg forsvant det rundt 3 - 4 mnd. Av og til får jeg litt vondt i ryggen (mens vondt) enda, men det går veldig raskt over!
jeg trodde jeg skulle ha mensen, som aldri kom. og legen trodde det var betennelse et sted i livmoren. tenkte ikke at jeg kunne være gravid, men det er helt normalt
Hei Eleonora!
Jeg har sånne mens-smerter innimellom enda, men mest i ryggen egentlig. Det er helt normalt iallefall:)
Og - hvis det nå er to og en halv uke siden du tok ut egg, så er du altså 4 og en halv uke på vei. Svangerskapsukene regner du fra 14 dager før befruktningsdato, og ved IVF vet man jo datoen rimelig godt!!
:findag:
7+0
Jeg er i uke 34 og har fremdeles mensmurringer. Tror det følger syklusen. Merker det at plutselig må jeg bare spise sjokolade og blir mer oppblåst i fingre og tær. ;)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.