Vis full versjon : Ingen for tidlig fødte så langt?
Lillehammer
16-09-2002, 14:03
Nå nærmer jeg meg 30 uker med stormskritt! :klapp:
De fleste av dere andre har jo passert den grensen allerede. Og tenk; så vidt meg bekjent har det ennå ikke blitt født noen (premature) barn i novemberklubben!?
Vet ikke hvordan det er med dere andre, men jeg har tenkt en del på det de siste ukene - at det kan jo skje at :birth: kommer mye tidligere enn man har tenkt! Og så lite forberedt jeg i såfall er! :eek:
Er det forresten noen som vet hvor stor andel av nyfødte barn som er premature...?
:vink: fra Lillehammer (29+5)
Malinmor
16-09-2002, 14:15
Sniker meg inn fra oktoberklubben jeg:)
Jeg tror jeg leste for noen få dager siden at det var ca 5% som fødte før tiden(før den premature grensen som går ved 37 uker)
Tror det er sunnt å belage seg på at man iallefall går til termin, ser en tendns til at veldig mange "tror" de føder før tiden:eek: (det samme gjorde jeg selv i fjor og hadde en tøff tid da ingenting skjedde før termin):( Men selfølgelig så håper man at nurket kommer før tiden(etter man har passert grensen for at ungen ikke er prematur selfølgelig) Vente tiden på slutten er for mange enormt laaaaaang, og det er kiipt å gå og vente og ikke minst alle disse telefonene fra fjern og nær som MASER om at : ja nå må du vel ha født snart(tilogmed før termin):uff: :uff: :uff:
Men selfølgelig skal man være klar over at man KAN føde tidligere enn planlagdt:eek: :eek:
Lykketil , nå er det ikke lenge igjen for deg heller:klapp: :klapp:
Hadde en prøvetur på sykehuset for litt over en uke siden da jeg begynte å blø, men det var bare et blodkar som hadde gått etter vi hadde sex....
Dagen etter vi kom hjem fra sykehuset begynte jeg å pakke klart bærebagen og stelleveska med alt som trengs for samboern å ta med når han skal hente på sykehuset...hentesett er det eneste som mangler, men det får vi av moren min i rosa/blått...
Skrev liste samtidig over hva jeg skulle ha med meg på føden/barsel.....og idag begynte jeg faktisk å pakke.... litt tidlig vil nok mange mene...men, men...
Følte liksom idag at det ikke er lenge før....en rar følelse, har kjent små stikk i livmoren helt siden igår kveld....og en følelse nesten som menssmerter samtidig som jeg hadde endel vondt i korsryggen idag....
Og har vært litt rar egentlig idag....
Grunnen til at jeg vil ha alt så og si klart er nok at søsteren min i sommer holdt på å føde da hun var 31+6 og de klarte å stanse det....men hadde hun vært en dag lenger på vei hadde de latt fødselen gått sin gang....
Så jeg vil være på sikre siden....
Men jeg skal hvertfall sørge for at samboern min sier ifra til dere dersom det skulle skje noe...
Savanna 31+2
Nurket er også på plass!! Godt planta oppå urinblæra, og trives visst der..
Det blir spennende å se hvem som blir førstemann ut i novemberklubben! Både Dee med tvillingene og alle med termin i begynnelsen av november kan jo fort få oktoberbarn. Selv har jeg trua med å føde på bursdagen til nurkets pappa i slutten av oktober! Men jeg er enig med Happii, dumt å begynne å vente for tidlig også. Jenny kom 28. mai i fjor, og jeg begynte å vente 17. mai. Lange dager etter det ja..
Gøy å følge med framover nå! :)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.