PDA

Vis full versjon : Hva med pose til vogna?

Tidl. bruker
16-09-2002, 14:42
Hei.

Har alltid hørt at man må kjøpe ny madrass til senga.Man skal hvist av en eller annengrunn ikke la barnet sove på madrass som har blitt brukt av andres barn tidligere.

Ny madrass er kjøpt......Og fikk igår låne en pose til vogna av søskenbarnet mitt.......Sa det til søstra mi og da sa hun"Tør du det da?????Er det farlig å låne pose til vogna også nå eller??

Bare lurer jeg....og håper ingen biter hode av meg av den grunn.

snurreline

Beate
16-09-2002, 14:52
Hvorfor kan man ikke la barna sove på madrass som andre har ligget på tidligere??

Karius
16-09-2002, 14:53
Det være noe problem?

Nei, jeg har kjøpt både saueskinnspose og voksipose brukt og samme med en del annet utstyr.
Man må ikke bli så hysterisk.....
bare bruk den posen du har fått låne du! Fnt at man kan låne litt utstyr ikke sannt? så slipper man å bruke allt man eier å har av penger på utstyr som brukes bare en kort periode.

Ang. Madrass, så kommer vi til å bruke den som storebror hadde i sin sprinkelseng, ser ikke noe problem i det?

:findag:

Tidl. bruker
16-09-2002, 15:49
Jenter....Jeg vet helt seriøst ikke hvorfor man ikke skal bruke brukt madrass...Kanksje noen andre kan gi oss svar på det.....??

Noen kloke hoder der ute?

Posen kan vaskes ja...den er faktisk vasket nå og henger til tørk:D

Snurreline

Tidligere bruker
16-09-2002, 16:06
Hvor har du hørt dette med madrassen da? Virket litt sprøtt og overnervøst:sint:

Amadala

Lindamor
16-09-2002, 22:34
Det sies at man skal ha en ny madrass til hvert barn pga at faren for krybbedød. En brukt madrass vil alltid bli noe nedligget og kan danne "groper" som barnet kan legge seg i og bli overopphettet. At det er for varmt kan bidra til krybbedød. Det lærte ihvert fall jeg av madrass levarandøren i min tidligere jobb for ca 5 år siden. Men dette var da ikke dokumentert om det virkelig utgjorde en fare å bruke en madrass til flere barn. Jeg vet ikke om det senere er blitt dokumentert at det virkelig er farlig å bruke en brukt madrass. Men jeg har hørt mange si at man skal ha en ny madrass til hvert barn.

puu
16-09-2002, 22:47
Hadde det vært så farlig å arve madrasser
hadde vi sikkert hørt mer om det ;)

Men det er klart at hvis det er en veldig gammel
og nedsunket madrass ville jeg investert i en ny :)

Puu 33+5