Vis full versjon : Kan jeg vaere gravid?
Hei!
Jeg avsluttet pillen i slutten av Mai, hadde saa min foerste mens dag 1.Juni. 15 og 16 Juni hadde jeg smaa blodninger og 20 juni hadde jeg en veldig rar utflod om morgenen (mye og veldig gele aktig), fra den 22 Juni og til i dag (27 Juni)har jegveldig vondt i brystvortene, men ikke i resten av puppen. Jeg tok en graviditets test denne uka som var negative, men det er jo ikke tid for mensen igjen enda. Har dere raad eller erfaringer og komme med som kan hjelpe meg og forstaa hva som er paa gang? Kan det vaere smerter i brystvortene forde kroppen forandrer seg i og med at jeg har sluttet paa pillen?
Takk for gode raad!
Heisann!
Høres ut som sen eggløsning (jeg hadde lange sykluser - så eggløsning etter 20 dager er helt normalt da - tenker på slimet du beskriver) Det kan selvfølgelig være noe annet også, siden kroppen din skal komme igang etter P-pilleslutt.
Jeg hadde også store forandringer i brystene etter P-pilleslutt. Lurte meg mang en gang, men var ikke tegn på at jeg var gravid i alle fall. Nå har jeg det samme (Gravid i 11.uke), tror det er helt likt som før jeg ble gravid - så dette er ikke noe sikkert tegn.
Ikke for å gi deg nedtur - men start ikke med å håpe for tidlig. Selv om jeg hadde regelmessige sykluser like etter P-pilleslutt - tok det meg et år å bli gravid - på helt naturlig vis. Det skjer nok med deg også, bare ta tiden til hjelp.
Lykke til!!!
debussy + :baby: i magen
men kan i allefall fortelle at ting kan skje ganske fortetter p-pilleslutt.
JEG BLE GRAVID MED EN GANG
jeg sluttet på pillen.
jeg hadde brukt pillen i 9 år. Så det er ikke alle som trenger å vente så lenge med å bli gravid, å husk en kan jo bli gravid med piller også. Hvis en f.eks. har diare å er akkurat i et "sårt" punkt av pillebrettet.(altså i begynnelsen av et brett)
Jeg trodde at det kom til å ta lang tid for meg å bli gravid for jeg hadde jo lest om de som prøvde lenge og noen gikk i 8 mnd før mensen kom.
HUSK ting kan skje veldig fort
det er jeg et bevis på.
Lykke til å jeg håper det går som du ønsker.
Dette sa legen min til meg da jeg ble gravid med det samme jeg slutta med p-piller for ca. 2,5 år siden (har en sønn som resultat:) :
Som du sikkert vet så virkerer (de fleste) p-piller slik at de forhindrer eggløsning. Derfor KAN DET hende at når man slutter med dette kunstige stimuliet at det kommer ganske mange egg og uregelmessig. M.a.o. at man sånn rett etter pilleslutt (1-20 dagerer ) er veldig fruktbar. Dette er det, i følge min lege, ikke så mange som vet/ opplyser om.
Klikken (10 uker igjen til jeg er 2 barnsmor!!!)
Falsk alarm tror jeg... Smertene i brystene er borte og testen paa soendag var negative (men sier til meg selv at det jo var litt tidlig og ta testen...). Mensen er ikke her enda saa har fremdeles et lite haap...
Takk for alle tilbake meldinger!
:findag:
Haapet er ute for denne gang... Jeg kommer snart tilbake haaper jeg!
Ha en fin dag!
STÅ PÅ VI "SEES" SIKKERT SNART!
;) ;) ;)
:findag: Klikken
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.