PDA

Vis full versjon : Trenger noen vise synspunkter...

Lillan
13-08-2002, 15:40
Heisann jenter!

Er i uke 28 jeg, og har veldig stort SF-mål. Hele tiden tilsvarende en drøy måned mer enn jeg er. Har blitt sendt på flere UL, og bebis er helt normal størrelse. Men da er jo problemet det, at det var en god stund siden han rakk meg opp til ribbeina og det sliter jeg med. Er det normalt at ha skikkelig vondt i dem HELE tiden? Ikke bare når han sparker i dem? De har liksom blit skyvet utover, så jeg er "stripete" som en anorektiker, og det føles som to åpne sår på de beinklumpene under brøsten. Kan heller ikke sitte ned, da jeg ikke får puste. Spiller ikke noen rolle hvor mye jeg strekker meg. Er dette normalt? Føler at jeg blir lettere og lettere i hodet, og det sker ibland at jeg besvimer da jeg siden reser meg opp.

Så et problem til, som jeg hatt ca. en drøy uke. Kraftige kynnere som visse dager kommer hver 10 minutt, samtidlig som det tar godt tak i ryggen. Vondt! Da de kynnene kommer føles det som om alt "faller ned" og presser mot bekkenbunnen. Føles som om hele underlivet er hovent.

Vet jo ikke hva som er normalt jeg, da dette er første gang en bebis har valgt meg som sin mor...:birth:

Kan legge til at jeg alrede går 50% sykemeldt pga. besvimelse i ny og ne.

Meget takknemlig for svar!

28+2

Katta
13-08-2002, 16:13
Hei Lillian

Uff det der hørtes ikke noe særlig godt ut.

Jeg slet i en periode med veldige smerter under brystene, føltes som om det var ribbena som var veldig ømme. I følge min lege - en overlege ved fødselseksjonen på Rikshospitalet, var dette bukmuskelaturen som ble dratt. Han sa også at dette var et problem som mest sannsynlig ikke ville bli noe bedre!! Men det har det heldigvis blitt!

Jeg synes at du skal ringe til legen din å snakke om probleme dine, det er ikke bra og gå rundt å ha en masse med smerter.

Klem fra Katta og lykke til

28+0

Lillian
13-08-2002, 16:29
Katta: Det er jeg som er Lillian altså! :mervink:

Lillan: Jeg er enig med Katta, ring legen hvis du har vondt. Men jeg husker at jeg har hatt det sånn selv mot slutten av begge mine forrige svangerskap, at livmoren presser oppunder ribbena og gjør det tungt å puste. Begge gangene gikk det over av seg selv da magen synker litt før fødselen. Synes det er litt tidlig at du skal slite med det allerede nå da..

Kynnerne kjenner jeg også igjen, men hvis de tar kraftige tak i ryggen og kommer regelmessig synes iallefall ikke jeg at du skal jobbe 50% mer. Beskriv kynnerne for legen din du!

Lykke til & god bedring!! :)

MayaM
13-08-2002, 17:05
Er det flere Lillian her?

Eller bare jeg som roter:blush: ?

Lillian
13-08-2002, 17:43
Nei, det er bare en Lillian, og det er meg. Hun som startet tråden her er Lillan. Uten I mellom L og A... Ser du forskjellen nå? :mervink:

Skjønner godt at dere ikke ser forskjell på nickene umiddelbart. Men jeg har jo bilde i avataren, det kan jo være en grei huskeregel?

Tilden
13-08-2002, 17:44
Nå kan vel ikke vi to sammenlignes helt siden jeg bærer på to, men jeg vet hva du mener! Her trykkes også ribbeina utover og det føles til tider innmari ubehagelig! Kan ikke si det gjør direkte vondt, utenom når gutta sparker skikkelig til.
Nå er jeg heldigvis ganske lang så det er mulig det er derfor jeg ikke har vondt enda (og jeg ser virkelig høygravid ut nå!!! Hvordan skal jeg bli??).

Kan ikke si annet enn at jeg vet hvordan du har det og gi deg en liten :stakar: !

Klem fra dobbeltgravide Dee, 26+5
:baby: :baby: