Vis full versjon : Slitsomt å jobbe....
Isabell@
16-09-2002, 18:38
Hei!
Jeg lurer fælt på hvordan jeg skal komme igjennom de neste ukene uten å sykmelde meg noe. Jeg er helt gåen når klokka er 12, og da har jeg fem timer igjen. Nå er klokka snart fire og jeg må virkelig skjerpe meg for ikke å sovne på tastaturet. Inni mellom må jeg gå på toalettet fordi jeg må kaste opp. Hva skal jeg gjøre? Er det feigt å gå til legen og få kanskje halv sykemelding inntil det verste er over? Hva synes dere og hvordan takler dere trøttheten, kvalmen og svimmelheten på jobb?
Tidl. bruker
16-09-2002, 22:14
Jeg synes ikke at det er feigt å be om sykemelding. Jeg jobber bare 50 % så jeg klarer meg, men jeg er jo mer sliten enn jeg pleier. Heldigvis slipper jeg å kaste opp. Jeg synes du skal ringe til legen din og forklare saken. Da jeg var hos jordmor snakket vi om dette med å være så trøtt. Jeg var helt ufattelig trøtt i begynnelsen av svangerskapet, er fortsatt trøttere enn normalt men det er bedre. Hun sa at vi skulle lytte til kroppen. Hvis kroppen desperat ber om søvn så la den få det. Det er en grunn til at kroppen går litt inn i en rugeperiode i begynnelsen, det er veldig sunt for din kropp og for babyen din. Jeg lytter mye til jordmoren min, hun er en voksen og veldig klok dame. Jeg synes du skal lytte litt til henne nå, og ta kroppens signaler på alvor.
Lykke til!!
Mariemor
17-09-2002, 00:59
Jeg synes absolutt at du kan sykmelde deg. Det er tross alt helsa di det er snakk om, og den bør kanskje komme først akkurat nå. Men jeg skjønner at det er vanskelig, graviditet er liksom noe som skal være en liten gylden hemmelighet i starten, og med en sykmelding er det kanskje ikke så lett å skjule det for alle!
Lykke til i alle fall, jeg håper du uansett sykemelding eller ikke vil føle deg bedre etterhvert!
Klemmer fra Mariemor og knøttet (6+1)
Nøtteliten
17-09-2002, 11:49
er du i god form har du mye mer overskudd til seinere i svangerskapet - faktisk kan du sykmelde deg uten at arbeidsgiver får grunnen med en gang - at du er sliten/utslitt er nok grunn til å begynne med - så får du heller fortelle den lille hemligheten seinere!
Lykke til og husk å tenk på deg og babyen før arbeidsgiveren!
Nøtteliten
Nei, du trenger ikke fortelle arbeidsgiver grunnen til at du er sykemeldt.
Nå er jeg fortsatt i fødselspermisjon, men jeg hadde aldri i verden klart å jobbe nå. Selv om jeg er hjemme hele dagen må jeg ha barnevakt til gutten min, fordi jeg ikke orker å stelle/passe han. Jeg var også sykemeldt nesten hele det forrige svangerskapet pga. kvalmen:(
Føler du at du har problemer med å arbeide, så ta deg en tur til legen!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.