Vis full versjon : vondt i rygg og rompe..
har vondt i ryggen på høyre side, i ribbena men på baksida liksom.. og på den andre sida starter det i rompeballen og jobber seg et stykke nedover på baksida av låret..
Tipper det er resultat av stress i hodet, kropp og på jobben.. det har blitt litt verre de siste dagene, ikke krise, men ganske slitsomt og plagsomt.
Aner ikke om det er svangerskapsrelatert - noen andre som har kjent noe sånt?
MKJ 17+5
Det er ikke bekkenløsning da? Hvis du ikke blir bedre, er det sikkert lurt å snakke med en lege. Det er dumt å pushe seg selv for mye hvis det er snakk om bekkenløsning, - da blir det bare værre.
Filifjonk
30-06-2003, 21:12
Betennelse i ryggmuskelaturen og nedover.... Det er det som slo meg da jeg leste symptomene dine. Virker ikke som om det er bekkenløsning da dette er linket til hoftene og bekkenet..
En slik nevnt betennelse har sitt utspring i feil sittestilling.. / holdning pluss anspenthet og stress. Er ikke til å spøke med og du bør oppsøke lege ganske raskt. Plagene kan fortsette og bli virkelig langvarige og smertefulle. Jeg har hatt dette selv en rekke ganger og jeg vet at det er noe man ikke må overse. Det går ikke vekk av seg selv, men blir heller verre med tiden.
Jeg har bekkenløsning som gir utslag som ischias på høyre side. Kjennes til tider ut som jeg sitter på ett sårt ben..ikke deilig! Er ikke unormalt at bekkeløsning gir utslag på den ene siden og ned i låret.
Lykke til, og snakk med legen din.
Det høres ut som bekkenløsning for meg. Jeg har vært plaget med det side uke15 og det startet i rumpeballene og går nedover beina, ca ned til knærne. Noen har vondt både foran og bak på beina mens andre bare har en av delene. Du kan gå inn å lese mer om bekkenløsning her: http://www.lkb.no/
Lykke til
neste legetime er 10. juli, og det er jo ikke så lenge det da...
aner ikke om det kjennes sånn ut som bekkenløsning, for jeg er førstegangs. Men jeg tror liksom ikke det, for jeg innbiller meg at det kanskje er vondere, men det starter vel i det små det også. Heller vel litt mer til Filifjonkens teori om betente muskler. Det har jeg hatt en gang før i den motsatte rompeballen, men da var det en spesiell hendelse som forårsaket det. Nå kan jeg ikke huske noe sånt. Men det er helt klart verst på jobben - stillesittende med stress, særlig psykisk, kan vel tenke meg at jeg er i overkant anspent også..
Takk for svar, selv om dette er som peanuts å regne, har egentlig ingen rett til å klage for mitt svangerskap så langt har vært nesten som en lek :)
MKJ :findag:
Jeg var hos legen igår, og har de samme plagene som deg mkj.
Hun kalte det en slags form for bekkenløsning, og isjas smerter.
Jeg er sykemeldt nå.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.