PDA

Vis full versjon : Skeptisk til å legge ut bilder?

Vinga
13-08-2002, 15:52
Det er jeg...
Føler at det lett kan bli for privat. Tanker o.l deler man jo her inne, men tanken på at noen jeg ikke kjenner skal se bilder av meg/sambo/babyen som kommer osv. synes jeg er litt ekkel...
Skjønner jo at man blir bedre kjent på den måten, så jeg er litt vaklende på dette :)
Hva mener dere?

Ser jo at mange inne på NM villig vekk legger ut bilder av alt og alle...

Bare meg som tenker på dette som mulig uheldig?

Hilsen babypjerten 13+2 og

Lillian
13-08-2002, 16:08
Jeg skjønner hva du mener. Det får være opp til hver enkelt å ta et valg der. Jeg har laget hjemmesider til hele familien min, og lagt ut masse bilder av oss på nett. Da er det jo liten vits i å være restriktiv på bildene her inne. Jeg er imidlertid forsiktig med å utlevere meg for mye privat.. altså forteller jeg ikke om følelser, parforholdet, sex og annet av veldig privat karakter, for kombinert med en "synlig profil" synes jeg det blir litt for gjennomsiktig da. Liker ikke at fremmede skal vite alt om meg heller.. Føler at jeg er akkurat like synlig her inne som i virkeligheten.

Jeg legger aldri aldri aldri ut nakenbilder av barna. Aldri! (ikke av meg heller altså.. :uff: ) Dessuten har jeg ikke lagt ut adresse og telefonnummer på hjemmesidene våre heller.

Så da er det vel bare å finne sin egen "balansegang" som man føler man er komfortabel med.. Jeg har full forståelse for dem som ikke vil vise noen bilder på nett. Et helt naturlig valg det også. :)

Preggy
13-08-2002, 16:19
Hei!

Jeg kommer aldri til å legge ut bilder av meg eller mine. Synes det blir altfor personlig.........Dessuten så kommer jeg fra et relativt lite sted der "alle" kjenner noen som kjenner noen.......Ble visst litt innviklet dette.....:p Men liker ialle fall ikke tanken på at folk der ute kan vite så mye om meg og mine tanker uten at jeg vet at de vet!!!:) :)

hehe, må le av formuleringene mine...:klapp:

Cirkeline
13-08-2002, 16:20
For meg føles det ikke helt naturlig å legge ut bilder av meg selv eller mine nærmeste. Jeg ønsker å kunne stille spørsmål her inne av privat karakter uten at det nødvendigvis skal bli "slått i trynet" på meg eller mine senere fordi noen vi kjenner koblet bildet og navnet sammen.

UL-bilder og kanskje bare-bilder-av-magen-bilder blir noe annet, for det er fortsatt ganske anonymt, men det får jeg se på når jeg kommer så langt.

Så jeg er enig med Lillian der, det får bli helt opp til hver enkelt å kjenne hvor grensene går (men det er jo veldig koselig å se på da ;))

stor klem fra cirkeline og bittebittelille glør (7+4)

Elizabeth
13-08-2002, 16:26
For min del syns jeg det er kjempe gøy!!!! Og kunne se på andre sine bilder samtidig som de kan se mine!!!!

Jeg kommer til å legge ut flere!!!!Har allerede lagt ut magen min så!!!!!!

Fra Elizabeth Og lille melkesjokolade 26+2

Pope
13-08-2002, 16:40
Må vel innrømme at tanken skremmer meg litt, men jeg har da lagt ut bilde med navn på nettet.
Og ingen har plaget meg i ettertid.

Morsomt var det da min tremenning i sommer fortalte at hun hadde kommet over denne ene siden som har både mitt bilde og mitt navn opplyst. Det syntes jeg bare var gøy...

Men jeg er nok fortsatt litt tilbakeholden. Noen inne på SM/SG har dog sett bilde av meg som jeg har sendt på mail. Det blir vel egentlig det samme, så lenge jeg ikke kjenner disse i "real life"

Pope

Tiddelibom
13-08-2002, 17:07
Jeg er enig med mange av dere over her, som er skeptiske til å legge ut bilder av seg selv. Det er flott med et sted som dette der man kan få svar og utveksle synspunkter på temaer som både er svært personlige og til tider pinlige e.l.
Jeg har ikke lagt ut bilde av annet enn hunden min;)
Ellers synes jeg også at magebilder blir noe annet - da kan man jo velge hvor mye man vil vise av seg selv.
Men - det må være opp til hver enkelt å gjøre som de selv vil - som med det meste her i livet.
:vink:
Tiddelibom 29+5

Lavendel
13-08-2002, 17:15
Jeg skjønner hva du mener,og jeg er egentlig veldig enig :kidoki:
Men det er jo opp til hver enkelt om en vil legge ut bilder,eller ikke..Jeg velger å ikke gjøre det,for jeg synes nettopp at det blir litt for "personlig"..Liker den anonyme tilværelsen som jeg kan ha her inne :D
Men det kan være at jeg en dag legger ut bilder,men tror ikke det skjer med det første..
Men som sagt er det opp til hver enkelt å bestemme.Alle har forskjellige meninger :kidoki:
Jeg forstår de som legger ut bilder,men jeg forstår de som ikke gjør det også..:kidoki:

Trinity
13-08-2002, 21:04
Tanken på at det man legger ut av bilder og informasjon kan ses av alle i hele verden som har nettilgang, er nok til at jeg holder slik aktivitet på et absolutt minimum.

Cazandra
13-08-2002, 21:26
Jeg syns at folk bør gjøre slik de føler for.
Jeg bryr meg ikke om hvis noen ikke legger ut navn og bilder, det er innleggene og personene bak jeg bryr meg om. :kidoki:8+1

Nome
14-08-2002, 02:39
Har aldri hatt noen restriksjoner til å legge ut bilder av hverken meg selv, Mattias, min samboer eller hundene mine for den saks skyld.

Jeg er svært åpen av natur, syns det er koselig å se bilder av folkene bak nickene, og også vise hvem vi er på denne siden av skjermen også :D

Det ligger en drøss med bilder av oss inne på NM ihvertfall :D

Men om noen ikke føler det samme er det jo helt greit det også :)

Tidl. bruker
14-08-2002, 12:46
jeg syns ikke det gjør noe å legge ut bilder. men jeg tenker meg godt om. Har jo hjemmeside til gutten min. Jeg tenker ikke på det som noe gale.:)

Vinga
14-08-2002, 12:51
Jeg skjønner det med å lage en egen hjemmeside, sånn at slekt og venner får følge med på barnets utvikling, og se bilder av den håpefulle.
Dessuten elsker jeg å se på bildene av Svellens Lille Viking inne på NM, de er så søte og kule :D

Jeg tror at istedetfor å legge inn bilder her, at jeg lager en egen hjemmeside når knøttet er født, hovedsakelig for slekt og venner. Vi får se ;)

tjorven
14-08-2002, 13:10
Hallo....

kun en grunn til at ikke jeg legger ut noen bilder, og det er at
jeg ikke klarer å legge ut bilder....

ikke har jeg scanner eller digitalt kamera heller...

Det blir nok kun bokstaver fra meg.....

Hilsen tjorven og knøttet (15+5)

Tidl. bruker
14-08-2002, 14:58
Er litt for/imot det å legge ut bilder...
På den ene sida kunne jeg tenke meg å legge ut bilde av jenta mi og meg selv, fordi jeg syns det er koslig å se hvordan DERE ser ut. Men jeg liker ikke tanken på at hvem som helst kan se de...vet ikke helt hvorfor egentlig.

Sambo er imot å legge ut bilde av han, og det kommer jeg til å respektere. Han vil helst ikke at folk vi ikke kjenner skal se jenta vår på nett heller...og det kan jeg godt forstå.

Kommer nok til å legge ut magebilder, UL-bilder og evt. babybilder av Lillemor (iom at hun ikke kan kjennes igjen fra dem).
Samme gjelder Gullklompen også når den tid kommer.

Syns det var en god idé å lage hjemmeside kun for inviterte!
Hvordan gjør man det tro?
Har aldri laget hjemmeside før, og vet ikke hvordan en begynner engang. Tips? Linker?

Klem fra Zafir og Gullklompen 13+3