PDA

Vis full versjon : Formsjekk

spira
16-09-2002, 22:23
Hei alle sammen!!
Nå har vi begynnt på en ny uke og jeg tenkte vi kumme ta en formsjekk for å se hvordan det er med alle sammen i janauar klubbe!!Hvor vi skriver det vi vil...??

Jeg er 22+1 i dag!:klapp:
Har begynnt å jobbe igjen i dag!!Bare 50 % da,men det er deilig å komme eg ut i jobb igjen,men jeg :spy: når jeg kom hjem da(var sikkert litt sliten)
Kjenner masse liv:hjerter: o gdet rejo så koslig!!
Har endel kynnere som er bevegelses relaterte,så jeg bør ikke stresse så mye!!
Ellers har magen vokst mye og jeg koser meg!!
Hb min var ganske lav ved siste kontroll 10,5 så jeg må nok begynne med litt jern!!

Åssen er det med dere andre da:???:

Mange klemmer fra spira og lille vidunder 22+1

Sussi 2
16-09-2002, 23:07
Ja nå er det en ny uke og jeg er akkurat 23 fullgåtte uker i dag :klapp:

Jeg jobber fortsatt 50% noe som jeg synes er nok...da er jeg sliten i hodet og har begynnende hodepine (som jeg har vært plaget med lenge) og korsryggen er også gåen da (har stillesittende arbeid foran pc). Men hodepinen har heldigvis blitt bedre...jeg må bare være flink å hvile når kroppen sier i fra om det :p

Jeg kjenner også masse liv hele tiden...begynner å bli til samme klokkeslett hver dag faktisk...men det er så deilig å kjenne liv for da vet du jo hele tiden at :baby: har det bra!

Ellers ligger hjerteslagene til :baby: på 150, det har den gjort de to siste gangene hos jordmor!

Magen er blitt stor...og det er kjempemorsomt synes jeg...men også uvant at det er noe som er "i veien" der hele tiden...er liksom ikke vant med det :D

Og dere!! Nå er vi kommet så langt at de prøver å redde den lille hvis fødselen setter i gang nå!!! Deilig å tenke på...selv om jeg håper at h*n holder seg dere inne til i januar:)

Håper det går bra med dere alle!

Klemmer fra Sussi og :baby: 23+0

:findag:

Gullifjun
17-09-2002, 09:37
Jeg er 21+3 (termin 25. januar)
Formen i seg selv er ganske bra. :klapp:
Synes ikke jeg kan klage så mye, hører at folk her inne har det mye værre en meg.
Jeg har kjent liv i ca. 3 uker. Blir mer og mer.
I den siste tiden har jeg slitt en del med bekkenet :( Håper det ikke utvikler seg. Har stikkende smerter i underlivet og bak på setemusklaturern. Ellers er jeg "øm" i magen.
Jeg skal til legekontroll i morgen, så da vet jeg mer om de "harde" fakta.
På min egen vekt har jeg gått opp 3,5 kg tilsammen, og det synes jeg er OK. Håper det ikke blir så mye på slutten.
Nå har magen begynt å komme, men den er egentlig ikke så stor. Jeg har en på jobben som har termin 2 uker før meg, og hun har myyyyyye større mage.
Ellers så blir jeg fort trøtt og sliten. Våkner om natta når jeg skal snu meg. (pga. smerter i ryggen og bekkenet) Men jeg har kjøpt meg first free bag pute, og synes det går mye bedre da.

Mvh. Gullifjun (21+3) :findag:

Tilla
17-09-2002, 11:31
Jeg har ingen plager, men jeg begynner å bli mer og mer sliten. Jeg har planlagt å sykmelde meg 50% så snart jeg får neste kontrakt i orden på jobben. (Jobber som vikar og har jobbet på samme stedet i over ett år, men får likevel bare månedskontrakter. Fikk beskjed på trygdekontoret om at for å få sykepenger må jeg ha en god del igjen på kontrakten når jeg blir sykmeldt for at det skal kunne se ut som om jeg ville ha fått kontrakt videre dersom jeg ikke var syk...Håpløst system...!)

Har begynt å føle meg mye mer "gravid" i det siste. Magen har blitt såpass stor at jeg har blitt mer klønete og stiv.

Alt ser bra ut på kontroller, og på forrige kontroll for 1 uke siden hadde jeg lagt på meg under 2 kg totalt, men det er vel nå det begynner å komme tenker jeg.

Ellers er jeg overlykkelig over at jeg nå har kommet lenger enn jeg kom forrige gang... Krysser fingre og tær for at det fortsetter sånn. Har faktisk en god følelse:), selv om jeg selvsagt er redd :(

Tilla 24+1

melankolibri
17-09-2002, 12:40
Jeg er 24 uker i dag!!:klapp: :klapp:
Og sitter hjemme på min første "sykemeldt dag" hjemme. Ble 50% sykem. på fredag, og gleder meg til å fortsette en stund med det. Er egentlig sliten ennå, men tenker meg at etter noen uker på 50% jobb kan nok energien begynne å komme tilbake. Så i dag har jeg ikke egentlig tenkt å gjøre så mye annet enn å fixe litt i leiligheten. Har litt dårlig samvittighet for at jeg ikke er på jobb, men det går seg vel til...??

Elers så har vi det helt fint, :baby: sparker og har seg inne i magen min. Sier i fra når jeg er sulten og jubler når jeg da spiser litt :hjerter: :hjerter: Nå begynner folk og kommentere at magen min ser gravid ut...og for de som ikke traff meg, så er jeg rimelig stor fra før, så det tar lengre tid før magen "popper" ut, men nå begynner det å skje no':D Jeg syns egentlig tiden går veldig fort jeg. De først 12 ukene var nok de lengste ukene i mitt liv, men nå suuuser ukene avgårde. "Bare" 16 uker igjen til termin!!:klapp:

tjorven
17-09-2002, 12:56
Hei Spira....
Formen er bra her også....Vet at jeg kjenner små spark fra knøttet innimellom, og det er utrolig betryggende...
kjenner det best hvis jeg ligger på Magen (ikke rett på den altså)

Har ikke kjent noe på utsiden av magen ennå, men samboer venter i lengsel og spenning...

magen min er også litt øm , og jeg lider litt av krampe i den ene rompebollen..(erè mulig)

Tisser ca 3-4 ganger i løpet av natta, det er jo rimelig slitsomt...
Tror nok at livmora har lagt ett eller annet i klem..

Hilsen tjorven og knøttet (20+4)

Liss
17-09-2002, 13:15
Hei alle januarmammaer :mervink:

Her er formen på topp som den har vært stort sett fra dag en, måtte det bare vare resten av tiden også.:)
Magen har vokst seg stor og fin, så det er ingen tvil om hva som er inni der. Vekta sier 6 kilo pluss, så får vi se hvor mange det blir til slutt da ;)

Var til legen for to uker siden og alt var da fint, minus urin da. Hadde en urinveisinfeksjon så nå er det tabletter morgen og kveld for å bli kvitt den.

Jobber 100% og regner med å gjøre det resten av tida også, har ikke noe fysisk tung jobb, og jeg får slappet mye av. Ikke noe stress, fasktisk en drømmejobb når man er gravid. :p
Det gikk greit sist gang, så med mindre det blir noe alvorlige problemer, så går det nok greit nå også.

Er 21+1 i dag etter ul, eller 22+5 menstermin. Så får vi se hva som stemmer da. ;)

Loppa
17-09-2002, 13:40
Heisann jenter ! :mervink:

Jeg er i dag 20+4 !

Jobber egentlig 100%, men er sykemeldt denne uka.
Har begynt å få mye kynnere og en del av de er stressrelatert (mener legen min) ! I tilegg har jeg fått tilbake den lammende trøttheten. Sover hele natten ca.9 timer og må sove 1-1 1/2 time når jeg kommer fra jobb. Syntes ikke det er riktig at jobben skal ta alle kreftene mine, så jeg ikke orker en dritt når jeg kommer hjem. Jeg skal jo ha en liv i tilegg til jobben da ! Legen min var heldigvis enig. :)
Skal se hvordan det går neste uke, hvis jeg er like sliten og får mye kynnere da, så skal jeg redusere stillingen min. Først 80%, også får vi se hvordan det går.

Ellers så kjenner jeg masse liv hver dag !! Lille Håp turner rundt i magen min og sørger for at jeg ikke klarer å glemme h*n lenge av gangen. ;) Syntes det er kjempe herlig å kjenne liv og blir nesten mer og mer forelsket for hver dag som går. :elsker:

Neste tirsdag(den 24) skal jeg til jordmor for første gang. Gleder meg til det, for jeg har hørt så mye positivt om jordmødre !

Klem fra Loppa & Lille Håp, 20+4.

gullku
17-09-2002, 15:49
Formen går nesten like opp og ned som humøret om dagen...

Generelt er ikke formen så god som jeg ønsker.
I mitt forrige svangerskap var jeg stort sett i fin form,
uten noen problemer av noe slag. Jeg hadde noen blødninger,
men ikke noe som var alvorlig eller vondt.
Nå derimot.....
:sint: Rygg og bekken (inkl. rumpe, ben, mellom ben!!!) er ikke særlig bra om dagen.
:sint: Er veldig sliten - føler ikke at jeg får slappet av. Sover dårlig.
:sint: Mye vondt i magen - kynnere?? Strammer så jeg må krøke meg, og bare når jeg er i bevegelse. Bare det å strekke seg etter en penn eller telefonen på jobb... Og det å kjøre bil er ikke videre greit om dagen, det gjør vondt å lukke døra...
:sint: Svimmel og kvalm i perioder av dagen.

:) Humøret er litt bedre om dagen, sambo får ikke gjennomgå fullt så ille lenger... (føler jeg da...)
:) Magen vokser, og jeg ser veldig GRAVID ut!!!!!!!!
:) Lille Em romsterer mye - deilig å kjenne liv!!!
:) Matlysten har normalisert seg noe (ingen syke dilla lenger)
:) Huset begynner å komme i stand, så samvittigheten er ikke sort lenger (kan jo ikke gjøre stort uansett!!)
:) Verdens beste sambo :hjerter: og to herlige unger :stores: :storeb: gjør livet mye bedre!!! (selv om ungene kan være kranglete og sambo utslitt og amper, men jeg kan jo la hormonene mine ta litt av skylda der også...)

lillemor
17-09-2002, 19:18
....

Sala
17-09-2002, 19:51
Formen er bra, den! Er idag 23+0.

Bekkenplager holdes i sjakk med fysioterapi og øvelser, samt ved å unngå å gjøre alt som gjør vondt! Det vil si lengre spaserturer på asfalt og det meste av husarbeid... Her må Sala-mannen trå til, og ambisjonsnivået om å ha et støvfritt hus får bare legges på hylla ei stund. :)

Ellers litt vekslende humør og energi, for ikke å nevne konsentrasjon på jobb, men spørs hvor mye av det som kan tillegges hormonene... :p

Kjenner liv hver dag! Utrolig turning innimellom. I dag hadde imidlertid småtten funnet det for godt å ta det skikkelig med ro... Da jeg ikke hadde kjent noe innen klokka var to i ettermiddag, begynte panikken å gripe tak! ;) Løp ut og kjøpte meg en cola, noe jeg sjelden drikker, da ble det livat! Stakkars liten, fikk vel sukker- og koffeinsjokk. Må prøve å ta det med ro selv om jeg ikke kjenner spark en dag. Lettere sagt enn gjort... :uff:

Vekta stiger, opp 1,2 kg de siste fire ukene, omtrent 5,5 kg totalt. Synes det holder i massevis! :D

Ellers trives jeg noen dager veldig godt med å vise frem magen, mens jeg andre dager helst vil hjemme den langt vekk... Av og til føler jeg meg skikkelig fin med gravidmage, og av og til som en flodhest. Her påkalles ofte Sala-mannens sympati, men hans "Du kler det jo så godt, kjære" har ikke helt samme effekten lenger... Nok ikke helt enkel å leve sammen med om dagen. :bryn:

Stort sett ingenting å klage på med andre ord! Det eneste måtte være at jeg synes ukene går ufattelig seint...

Da er det godt å ha dere å chatte med!

Sala 23+0

Margreth
17-09-2002, 22:57
Hei på dere.

Lurt med en liten formsjekk!

Det begynner å bli tungt for meg nå - magen har blitt ganske så stor! Jeg har blitt bedre av isjasen, men nå har jeg fått ryggplager i stedet! Det hadde jeg sist også, men ellers så er jeg mye mer sliten denne gangen - betyr jo litt at jeg har en snart 3-åring i tillegg denne gangen!!! :)

Jeg er 50% sykemeldt for tida og jobber annenhver dag. Det er deilig, men jeg lurer faktisk på om jeg skal spørre om å få øke sykemeldingen til 60% neste gang (2 dager i uka). Legen min er jo kjempegrei, heldigvis! ;)

Ellers så har jeg litt småsmerter nederst i magen!

Ser at andre også har litt småplager og det er nok slik det skal være? Når jeg ser på den store magen min er det jo utrolig at det ikke er værre enn det er!

Jeg gleder meg i alle fall til lillenurk er ute av magen!

Lykke til videre alle sammen!

Klem (23+5) termin: 9.1.03

Ramgad
17-09-2002, 23:23
Jeg husker ikke hvilken uke jeg er i! Noen med termin 9. januar eller rundtomkring som kan hjelpe meg? Tror det kanskje er 22 eller 23...

Formen er upåklagelig. Jeg sover godt, spiser godt og er i godt humør. Merker litt til bekkenet innimellom, og av den grunn skal jeg droppe skogturen lærerne skal på i morra. Vi har en lavvo i skogen som vi skal ha møtet vårt ved, egentlig koselig men mest slitsomt dersom man skal være bekymret for om man i det hele tatt kommer seg helskinnet hjem derfra!

Gutten i magen sparker mest på kveldstid (som nå), og har ikke forårsaket større vektøkning enn et kilo så langt. Etterhvert har også mannen min blitt klar over hva som er i ferd med å skje (for andre gang!) og klapper litt mer enn vanlig. Bare mage og sånt, for Perleporten er stengt. Kan'kke no' for det, er bare sånn!

Rart å tenke på at jeg var så kvalm og guffen i sommer. Nå er jeg i bedre form enn på lenge, jeg! Ikke trøtt, ikke sliten, ikke sur og lei og rett og slett veldig fornøyd om dagen! Må huske å ta vare på denne følelsen før jeg sitter i uke 35 og klager...

Lasse Liten hilser med tre-fire spark.
Klapp magen og kos dere kostelig!!

linea
18-09-2002, 11:03
Jeg er idag 22+3, og nyter graviditeten:)

Var på UL på Volvat for 3 uker siden, og fikk vite at nurket i magen er ei lita jente (99% sikkert sa jordmor).:hjerter:

Magen har vokst seg god og rund.
Babyen har sparket leeenge, men for 2 uker siden kjente samboer det utenpå magen, og i helgen SÅ vi det for første gang (at magen beveget på seg).

Begynte å kjøpe de første baby-plagg for 3 uker siden, og i helgen kjøpte jeg strikketøy:p
Utstyr og ting til rommet har vi ikke kjøpt ennå, tenkte å starte uti oktober en gang med det.
Formen ellers: Er nok fortsatt trøtt om ettermiddagene, og må sove :sover:
Føler meg slapp til tider, men det er jo normalt.
Har vann/ødemer i kroppen (får søkk inn i leggene når jeg trykker på de):(
Har hatt litt trøbbel med litt for høyt blodtrykk, men det var gått ned på siste kontroll.
Har imidlertid begynt å få smerter når jeg skal ut og gå, så skal snakke med lege om det idag (skal på kontroll idag).

Babyens hjertelyd har ligget på 146 og 143. SF-målene ligger ca. 1 cm over gjennomsnittet. Har gått opp 4,5 kg til nå.
Hb-verdiene har vært fine; 13,8 og 13,9.

Har ikke hatt humørsvingninger i graviditeten, stort sett vært den samme (men kanskje litt mer sentimental. Og litt lettere for å ta til tårene. Lukket igjen døra over fingeren min forrige uke, og gråt som et barn i armene på samboer:lol: Får tårer i øynene når jeg ser bilder av fødsel... merkelig nok..:???: )
Men har også merket i det siste at hvis jeg blir trøtt, kan jeg bli irritert hvis jeg ikke får hvilt meg.

Vel, nok om meg!
Lykke til allemann!

Klem, Linea (22+3)

Maine
18-09-2002, 12:01
Jeg er nå 24 uker på vei, termin 08.01.03.

Formen er grei, har vært forkjølet i en uke nå - og det er slitsomt. Var hjemme fra jobb tre dager i forrige uke, men er tilbake på jobb nå. Har foreløbig klart å smitte to av mine kollegaer.

Jobber foreløbig 100%, men var hos jordmor for et par dager siden, og hun mener jeg bør redusere litt. Jeg har ikke overskudd til noe annet enn å jobbe. Bruker også veldig mye energi på å være redd for å miste også dette barnet. Jeg får ekstra god oppfølging hos jordmor, annen hver uke. Når jeg var der for et par dager siden hadde jeg ultralyd igjen og det var bare helt herlig. Alt var normalt! Jeg begynte å grine - var så lettet. Dette har sammenheng med min bekymring for dette barnet siden jeg mistet en gutt for 8 måneder siden.

Jeg skal jobbe fullt to uker til, og tenke på hvor mye jeg ønsker å redusere. Tenker mulig 40% sykemelding.

Magen vokser og det er mye liv fra den lille jenta mi hele døgnet.

Hilsen Maine

Lillegull
19-09-2002, 11:40
Hei!
Jeg er 23+0 eller 23+2 i dag avhengig av hvordan man regner. Lagt på meg i overkant av 6 kilo, sikkert fordi jeg er konstant sulten. Formen er vel stort sett bra, men er fortsatt dønn sliten. Har vært travelt i det siste på jobb, med reising og nå mye å gjøre.. Blitt endel overtid, og mindre tid til å kikke på disse sidene. Jeg sover mye når jeg kommer hjem, og begynner å få helt angst fordi vi fortsatt ikke er kommet i orden i det nye huset og fortsatt holder på med opppussinga. Samboer er mye borte, så det er vanskelig å få fortgang i arbeidet.

Jeg har bestilt time hos legen imorgen, en uke før ordinær kontroll. Legen min er på ferie, men jeg fikk hos en annen på legekontoret. Jeg tenkte jeg skulle krype til korset og be om delvis sykemelding (20% kanskje -eller 30%). Jeg syns det er kjempeekkelt-fordi jeg ikke er syk men bare sliten- dessuten føler jeg på meg at jeg kommer til å begynne å gråte (hater det!!!). Gruer meg også til evt. å si det på jobben.

Men ellers har jeg og lillebabyen det veldig bra. Jeg kjenner h*n sparker, og gleder meg vanvittig til å få holde den i armene og få sett den. :hjerter:

Og så gleder jeg meg til samboeren min skal være mer hjemme igjen- for jeg er så kjempe-kjempeglad i ham!!!

RSF
19-09-2002, 13:29
I dag er jeg 24+0 i følge menstermin. Ul terminen tror jeg ikke noe på:uff: Da ingenting stemmer med den. Litt greit å kunne holde tellingen.

Halsbrann hver kveld, sånn at jeg må bygge meg et tårn av puter, men det hjelper. Magen er blitt stor og fin!!! :D
Kjempe sliten i ryggen etter en dag på skolen, men her nytter ikke med en sykemelding. Eksamen kommer uansett. :( Og det snart!!

Har kjøpt vogn, fått stellebord og sprinkelseng. Begynner virkelig å forstå at det faktisk skal komme et lite menneske ut av meg.
GLEDER MEG MASSE!!!:hjerter: :hjerter:

VEnter nå på høstværet slik at jeg kan sitte inne å kose meg med å sy vognteppe.

LilleMy
19-09-2002, 14:41
Jeg er 21+2 idag og formen er upåklagelig! Har vært borte fra jobben en dag pga forkjølelse, så jeg skal vel ikke klage. Har en ganske så hektisk jobb, men jeg synes det er greit å ha noe å gjøre hele dagen. Får litt noia av å sitte i ro og ikke gjøre noe. Glad og lykkelig for at jeg ikek har noen svangerskaps-plager-ennå!!(kryss i taket!):p

Jeg har lagt på meg 7 kg til nå, så jeg er oppe i 65 kg. La på meg 1 kg bare på en uke:gal2: ! Men det bekymrer meg faktisk overraskende lite. Det glir vel lett av etterpå.

Ellers så er det vel ikke så mye mer å skrive om?! Supermannen har begynt å satt seg inn i baby-utstyr og har jo såklart fått sjokk over at en barnevogn koster FLERE TUSEN KRONER!!!! Men vi har en avtale om at han kan gjøre hva han vil ellers bare jeg får min Teutonia:klapp:

Bambine
20-09-2002, 02:23
Her er formen litt opp og ned. Er jo hjemme med sønnen på snart 14 mnd, så det er full rulle!!! :uff: Har gått opp mellom 3 og 4 kilo, kvalmen er borte. Alt som smakte godt før, smaker veldig "rart" nå.... Har brått dilla på appelsinjuice....noe som ikke er godt i det hele tatt ellers. Kroppen fungerer/reagerer ikke helt normalt, men ellers går det vel greit.
Er litt slapp...blodprosenten var på 10, 1 sist, og det er jo ikke altfor høyt. Prøver å være flink til og ta tilskudd, men lider av Alzheimer-light!!! :uff:

Sover dårlig om natta, finner ingen stilling som er behagelig. I tillegg så har både jeg og Mathias hatt feber og snørra noe fryktelig de tre siste dagen. :(

Jaja, alt skal ikke være en drøm på roser.

Syns det generellt går greit, og da bør man ikke klage. :)