Vis full versjon : Ettersom vi venter vinterbabyer........
.......er det noen som har tenkt å kjøpe ullklær til den lille?
Jeg fikk sommerbaby sist, så det var ikke akkurat behov for å tenke i de baner! :cool: Da var bekymringen om det var for varmt med body under pysjen, husker jeg.
Tenk så fint det hadde vært om det hadde fulgt med bruksanvisning på disse knøttene! Synes dette med hvor mye/hvor lite klær er vanskelig, jeg!
Joda, skal kjøpe inn ull bodyer og strømpebukser, ragg sokker og varme velur/flis dresser... :)
Ellers så har jeg en god ull bag som småen skal få ligge å kose seg i, så jeg tror ikke det er helt vits i å pakke han inn som en liten eskimo...? De er jo så varme disse ullposene! :)
Jeg har min gamle saueskinns pose fra da jeg var liten, så den lille holder seg god og varm når vi er ute på tur! Hadde vinterbaby sist også (desember), så regner med at noen av klærne kan brukes igjen (de har vært innom 2 søskebarn i Norge).
Dessuten er det ikke så kaldt her borte; vi trenger mest regntøy! Men jeg strikker noen ullklær og fant akkurat mønster på en kjempesøt kjørepose!!
Fikk en flott gave som ble veldig mye brukt da Storebror var liten; ull-undertøy fra H&M! Det var såååå mykt og godt, holdt varmen inne, og kunne vaskes i maskinen (babyklær som må håndvaskes kan man bare glemme!!) -- veldig praktisk og anbefales på det sterkeste!!
stratos & nr.2 20+1!!
Jeg kjøpte ullklær til min søsters sønn som ble født her når de var på besøk i Norge (kom 3-4 uker for tidlig). Vi får arve alt fra ham så da henger det med. Kjempe fint med ullundertøy!
Klem Pelen 18+1
Ullundertøy er da et must for små babyer om vinteren!! Kan ikke skjønne annet :???:
Vi har ikke kjøpt enda, men kommer til å bruke litt penger på kvalitetsundertøy av ull. Små nyfødte babyer har ikke samme termostaten og varmereguleringen i kroppen som vi har, derfor fryser de mye lettere.
Selv om jeg tilhører mars-klubben, vil våre to små også komme i februar, og vi har også tenkt å kjøpe noen sett med ullundertøy til de.
Dyrt er det, men ikke så lett å få noen til å strikke slik, vil jeg tro?
Uansett, er jo viktig at de har varmen helt innpå kroppen.
Gutten min på 7 1/2 er også født i februar, men jeg brukte ikke ull-undertøy til ham. Syns det er noe pes med ull-undertøy egentlig.... Da har jeg mer tro på bomull innerst og ull utenpå. Har voksi-pose med ull-dyne og masse annet i ull. Tror ikke jeg kunne gått med ull-undertøy selv... det kløøøøør!!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.