Vis full versjon : Merker dere spark fra begge tvillingene like godt?
Tidl. bruker
03-07-2003, 15:55
Vil bare høre hvilke erfaringer dere har. Det er til stadighet liv og røre fra tvillingene, men jeg merker den høyreliggende tvillingen mye bedre/oftere og strekere enn den som ligger på venstre side. Er dette vanlig?
kristina
03-07-2003, 17:12
Hei!
Bare en kort tur innom SM. Hverdagen med tvillinger er ganske hektisk, men det er også utrolig mye kos. I dag er de 6 uker, - tiden flyr!!
Tilbake til ditt spørsmål. Jeg hadde det nemlig på samme måte som deg. Jeg merket mye mer liv fra venstre side enn fra den høyre. Tror dette er ganske vanlig og har med hvordan barna ligger inni magen. Så det er ingen grunn til å bekymre seg.
Lykke til videre.
klem kristina
og :baby: :baby: født 22.05.03
Jeg har hele tiden kjent mest liv på den ene siden. Legen sa det var helt vanlig (jeg har tatt det opp hver gang, med de forskjellige legene).
Går jo mye og bekymrer meg, kan liksom ikke tro at jeg skal få to friske barn, har en gutt fra før og er redd for at min kvote er brukt opp.
Kjenner faktisk mer på alle sider nå som de er blitt større (ca 1 kg hver).
Hilsen hannej
Dette er min store bekymring, og har vært det i lang tid :( Tv1, som ligger på høyre side, er kjempeaktiv og jeg kjenner kraftige spark fra den kanten hele tiden. Hun ligger med bena og armene ut mot magen min. Tv2, som ligger med ryggen ut mot magen min og delvis gjemt bak søsteren, hun kjenner jeg jammen meg ikke mye til. Men jeg vet hun er der, og i går fik jeg høre hjertelyden hennes igjen, slik at jeg er litt roligere noen dager fremover.
Det er omtrent slik at jeg kjenner Tv1 10 ganger, og Tv2 1 gang, hvis du skjønner?!
Tror dette er et av de vanligste spørsmålene fra oss med 2 i magen.
Tidl. bruker
03-07-2003, 19:47
Takk alle sammen for beroligende svar. :) Det er jo til å bli gal av når man begynner å spekulere på om noe er galt osv. men jeg ser av svarene et dette er et ganske vanlig fenomen.
betteline
16-07-2003, 15:45
Den ene er mye mer aktiv enn den andre. Men de siste dagene har jeg ikke kjent liv fra den høyreliggende, så i går var jeg og fikk sjekket det på SØF. Alt var bra med den, men den var veldig rolig så jeg skulle passe på det, og skal ha en del ekstra oppfølging pga det videre.
betteline :baby: :baby: (uke 33,3)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.