PDA

Vis full versjon : Synes jeg har fått så dårlig omsorg i sv. skapet!

amor
13-08-2002, 16:19
Heisann magedamer :)

Nå må jeg bare få puste ut litt sammen med dere her inne :leiseg:

I morges fikk jeg en telefon fra poliklinikken på sykehuset. Det er jo der min oppfølging av svangerskapet har vært foretatt de siste 18 ukene....Oi oi oi...tiden har jo gått fort da.....;) Men i alle fall; Damen på telefonen sa at jeg ikke kunne få min avtalte time på sykehuset til fredag pga at legen som skulle være der er syk ut uka. De hadde ingen annen lege til å ta vaktene på pol. klinikken. Hørt sånn???:???:

Første ledige time var på mandagen etter. Ok. Det er jo bare 3 dager senere, men alikevell så er det et faktum at jeg har tvillinger i magen og kan føde når som helst og har avtale om planlagt snitt onsdagen i uken deretter! Halloooooooo????

Når jeg nå måtte ta denne timen til mandag, så er det 12 dager siden jeg var på kontroll sist. Siste kontroll før det igjen var 3 uker før. .....Vet ikke om dere henger med, men det jeg prøver å si er at jeg har færre kontroller enn dere som går med en i magen og alle vet jo at man to i magen så snakker man om MYE større sjanse for komplikasjoner og da spes. mot slutten av sv. skapet! :bonk: :bonk:

For å være helt ærlig så forstår jeg ingenting av dette. Jeg har sagt ifra at jeg svært lite fornøyd med oppfølgingen. Ja. Jeg begynte å :leiseg: på forrige kontroll. Fikk helt nok, men tror dere at noen tar hensyn til det? Jeg tror jeg blir helt :gal2: snart jeg!

Jammen godt det hele er snart over og de to små :baby: :baby: kommer, for dette spillet orker jeg snart ikke å være en del av lenger.

Kanskje dere tenker nå; hvorfor går hun ikke til jordmor eller fastlege? Vet dere? Jordmor har jeg ikke hatt i dette sv. skapet i det hele tatt. Kommunen her har ikke jordmor. Hun jeg klarte å "snike" meg til å komme til i begynnelsen av graviditeten sa klart ifra at hun ikke kunne følge meg opp som har to i magen...Hadde ikke kompetanse til det.:( Fastlegen min har gjort akkuratt det samme. Overlatt det hele til sykehuset for det heter seg så fint at når man går med to i magen så skal sykehuset ta over sv. skapet på et visst tidspunkt. Joda. Greit det! Om det hadde fungert!

Det har det altså gjort svært dårlig i mitt tilfelle:sint: Jeg har hatt 5 forskjellige leger og alle har sagt forskjellige ting...Jeg har hatt leger som mener at jeg ikke trenger å komme på kontroll omtrendt for alt er såååå fint med de to små. Flott det - men ærlig talt! Er det sånn det skal være i sv. skapet da???:sint:

Nei dere flotte damer der ute...Jeg gir snart opp...:D Nå er det snart over og det er bare å være lykkelig for at alt er flott med de to i magen! At jeg sliter med både det ene og det andre, bryr ikke legene seg noe om alikevell...

Sukk..jeg savner jordmor som jeg gikk til da jeg hadde minsten i magen jeg....:leiseg:

Hmmm...en utblåsning fra meg dette! *ler*

Linmom
13-08-2002, 16:32
Jeg ble helt trist da jeg leste meldingen din, for å bli møtt slik som gravid er rett og slett graverende... Det SKAL IKKE VÆRE SLIK!! Jeg har selv opplevd å ikke bli møtt i helsevesenet, men heldigvis ikke i svangerskapet. Snarere tvert i mot. Jeg syntes det var tøft av deg å si i fra:klapp: , men det er vel det som er så kinkig med å være overlatt til en stoooor bedrift som et sykehus er, at det er vanskeligere å nå fram med sine ting. Man møtes jo av nye leger og personale hver gang. :sint:
Nei,- som om du ikke har det tøft nok. En ekstrabelastning som dette er ille. For det gir deg jo utrygghet som du overhodet ikke trenger.
Men det er kanskje lurt at noen du kjenner (som er god til å snakke for seg) kan fortelle din sak, nå som du ikke orker? Ikke gi opp!!! :klem:

Uff - dette ble mager trøst for deg som er lei deg..
Tenker på deg :vink: :vink:
:klem: fra

MayaM
13-08-2002, 16:58
Jeg lovde jeg ville holde øye med deg vet du.

Håper chatten kommer snart, så vi kan prate sammen igjen.

Ser at du ikke har det så godt nå. :leiseg:
Og det er synd. Helsevesenet i Norge er ikke alltid noe å rope hurra for nei....

Hva med å dukke opp på føden en tur? Jeg har ikke så mye peiling på dette, så jeg kan ikke gi så mange råd. Men stå på krava dine.

Sender deg masse :stakar: , og vi at jeg tenker på deg.

Hilsen snikleseren fra oktoberklubben...

Robyn
13-08-2002, 17:17
Hei Amor! :stakar:

Jeg skjønner så veldig godt din frustrasjon! :uff: Man blir jo oppgitt over mindre. :leiseg:

I ditt tilfelle hadde det vel nesten vært bedre å gått til fastlegen, så hadde du i allefall fått den oppfølgingen du har krav på.
Sykehus har lett for å bli for stort, og så blir det så mange å forholde seg til. Og leger er forskjellige!!! De mener stort sett ikke det samme noen av de. :bonk:

Det er jammen godt du snart er ferdig, håper du holder ut de siste dagene nå. (Kan vel snart ikke si ukene engang lengre... :D )

Stor :klem: til deg fra meg!

Robyn, 35+2

Ane
13-08-2002, 17:17
Hei
Jeg synes nesten som det virker som om de som har tvillinger i magen får dårligere oppfølging enn oss andre, nettopp fordi dere ikke kan velge hvem dere vil gå til.
Min kollega var utsatt for utrolig mange forskjellige leger da hun ventet tvillinger for to år siden. En mann visse ikke hvordan ultralyden virket, så hun måtte forklare ham det. Hun ble helt utslitt av å møte på nye hele tiden.
Dette var kanskje ingen oppmuntring, men jeg ville bare si at jeg føler med deg, jeg fulgte henne tett for to år siden og husker hvor frustrert hun var.
Så få det ut her hos oss. Og heldig er du som ikke har lenge igjen!!
Hilsen Ane 33+3

Anne M
13-08-2002, 17:56
Huffda Amor,dette er ikke bra!
Hele vitsen med tett oppfølging er jo å sjekke kontinuerlig at alt er vel med mor og barn!!!! :grrr:
Jeg blir så sinna på dine vegne!!
Hva med å prøve å komme til fastlegen din før helgen?
Tror jeg ville gjort det. Unødvendig å måtte gå og engste seg, det er ikke sunt for noen av dere?

Det er liten trøst i at det er liten tid igjen til snittet, du trenger tett oppfølging nå!!! Stå på dine krav!

Sender masse varme klemmer din vei idag!!! :stakar:

Anne M + lillegutt 33+4 :baby:

Eforia
13-08-2002, 18:45
Skrekk og gru!

Jeg synes synd på deg Amor. Og jeg som er full av beundring for hva du går og bærer på og hvor bra det virker som du takler det i tillegg til at du har "full" familie fra før"

Det er desverre ikke like greit å få det en har krav på når en kommer litt utenom hovedstaden og ikke kan velge og vrake i tilbud fra både offentlig og private institusjoner.

Jeg krysser fingre for at alt går bra med deg og dine i magen og at ting ordner seg den siste tiden.

Lykke til og stoor klem fra

Eforia 34+2

Miro
13-08-2002, 19:01
:klem: :klem: Til deg amor. Jeg kan ikke forestille meg hvordan du har det jeg. Kanskje fordi jeg syns jeg har fått fin oppfølging selv. Kanskje litt for mye egentlig, jeg har nå ikke hatt nevneverdig plager eller voldsomt behov for alle kontrollene mine. Kanskje du skulle ha tatt over noen av dem?? Jeg skjønner ikke kommuner som ikke har iallefall 1 jordmor ansatt. Jeg leser det til stadig at det er kommuner som ikke har det. Og ha 5 forskjellige leger kan heller ikke være det mest ideelle. Forholde seg til forskjellig lege hver eneste gang man er på kontroll må jo være utrolig frustrerende. Forklare det samme om og om igjen. Og du som går med :baby: :baby: i magen trenger mer omsorg enn vi. At du er flergangsfødende skal jo ikke ha noe å si det vel.

Nei, det er som sagt snart over. Det er jo for sent å få bedre oppfølging nå. Du får ta det som en trøst. Dine små har det veldig bra:stakar:

Hold ut den siste tiden, og bit tenna sammen. Dette klarer du vet du:)

:klem: fra Miro

Mormona
13-08-2002, 19:19
Skal jeg kjøre til Østfold og hente deg så kan du bli med til legen min....han er nydelig og hadde sikkert tatt deg imot med åpne armer. Jeg har også en nydelig og flink gynekolog/fødselshjelper som du kunne blitt med til. De skal ikke behandle vår Amor slik :sint:

Jeg er helt enig med deg...du har fått slett oppfølging i dette svangerskapet....og det enda du har to :baby: :baby: i magen og tross alt hatt endel komplikasjoner. Jeg hadde rett og slett ikke funnet meg i det....ring opp til sykehuset og fortell damen hvor David kjøpte ølet hen i morgen tidlig. Si så ifra at du har tenkt å troppe opp på din egentlig avtalte time, fortelle henne akkurat hvorfor og si at du forlanger at det står en lege klar og tar deg imot når du kommer....hvis ikke så skal du ta og :bonk: :bonk: :bonk: ......

Det er jo helt riktig som du sier....jeg er til kontroll hver uke jeg nå...har et helt prikkfritt svangerskap og kunne strengt tatt ha hoppet over et par kontroller. Så den oppfølgingen du får synes jeg er rimelig slett arbeid fra både jordmor, lege og sykehus. Det blir for enkelt å bare skyve skyld og arbeid over på andre og la deg ta støyten som så absolutt behøver all den hjelp og støtte du kan få.

Gjør som jeg sier og ring sykehuset i morgen. Stå på kravene dine og gi deg ikke :kidoki:

supermegastor klem fra Mormona T-19

Polyanna
14-08-2002, 02:21
De andre har sagt det så bra, så jeg vil bare gi deg en STOR klem!

Ikke vet jeg hvem som har skylden, men kjipt er det, lell! (Kanskje problemet med store sykehus ER akkurat det - ingen vet hvem som har skylden/ansvaret....)

:stakar:

Shady
14-08-2002, 03:01
:stakar: Hei Amor!

Dette var helt klart for dårlig. Nesten så jeg anbefaler deg å gjøre nettopp det Mormona foreslo.

Har selv hatt ett vanskelig svangerskap, og vet hva det vil si å føle seg trygg på hva som skjer. :uff:

Dersom du ikke møter opp til avtalt tid som Mormona så strengt anbefalte, så synes jeg så absolutt at du enten tar kontakt med fastlege eller fødeavdeling på stedet, :ide: hvis du ikke skal gjøre begge deler? :???:

:kidoki: Take care.

Tuneland
14-08-2002, 17:06
Heisann kjære Amor-vennen!:mervink:

Huff, jeg blir så sint og fortvilt på dine vegne når jeg leser om hvordan du har hatt det angående oppfølging i svangerskapet!:grrr:

Jeg synes du er utrolig som holder ut, og at du begynte å gråte på forrige kontroll skjønner jeg godt!!

Jeg er enig med deg i at heldigvis er det snart over - nå er det ikke mange dagene til du sitter med to nydelige nurk:baby: :baby: i armene:klapp:

Tenker på deg, og håper du har det bra!

:klem:, Tuneland 34+1

:findag: