Vis full versjon : Hvor skal dere føde?
Sitter her og lurer på hvor jeg skal føde denne gangen. Sist gang fødte jeg på SiA. Det endte opp med hasterkeisersnitt og en "traumatisk" opplevelse. Fødselsopplevelsen hadde vel vært vanskelig uansett hvor jeg hadde født, men jeg lurer nå på om jeg skal bytte til et annet sted.
Er det noen som har noen synspunkter på de ulike sykehusene rundt Oslo?
Skjønner jo mer og mer at Rikshospitalet må være fint siden kongefamilien velger det sykehuset...:p
Jeg skal føde på Ahus. Og regner med at det blir bra. Er jo det som er nærmest for oss. Det syns jo :bryn: er flott hvertfall :p
Jeg fødte jenta vår i England og hadde ingen formening om hvor jeg skulle føde her, bortsett fra at jeg ikke ville til Ullevål (syns ikke de var noe hyggelig der når jeg var inne pga blødninger). :(
Ellers har jeg ingen argumenter for eller imot. Men siden du forbinder Ahus med denne traumatiske opplevelsen, føler du deg nok tryggere på et annet sykehus kanskje :???:
:findag:
12+5
Chickxsy
04-07-2003, 21:42
Ullevål her. Regner med å tusle over på pasienthotellet, som har fått skryt fra de jeg kjenner som bor der. Enerom, mulighet for pappa å sove der og være der hele tiden, samt litt mer privatliv.
Pluss at hvis noe alvorlig skulle skje har jeg ikke lyst å bli kjørt i ambulanse fra et annet sykehus og til Ullevål med rier... :uff: (paranoid? jeg? :p )
Tidl. bruker
04-07-2003, 21:43
jeg skal vel føde her i kristiansand tenker jeg.. jeg må nesten bare si at jeg skjønner meg ikke helt på dem som bor foreksempel i trondheim og vil føde i oslo.. blir ikke det stress da.. ??? Her nede er det nesten bare et sykehus tror jeg og da velger jeg selvsagt det nærmeste.. kunne godt tenkt meg å født i bergen og bodd på barselhotellet, men herregud da.. jeg gidder jo ikke stresse over til vestlandet bare for å føde...
unnskyld til dem som har tenkt å gjøre det på den måten.. jeg bare skjønner ikke helt det der...:o
Tuneland
04-07-2003, 22:52
Opprinnelig melding fra 1gangs-mor
jeg må nesten bare si at jeg skjønner meg ikke helt på dem som bor foreksempel i trondheim og vil føde i oslo.. blir ikke det stress da.. ???
Er det noen som gjør det da??
Jeg skal forøvrig føde i Kirkenes - sånn ca 30 mil herfra..:uff:
Skal føde på Voss sjukehus..... er spent på hvordan det er der oppe,har hørt mye skryt fra andre som har fødet der..hjemmekoselig,stille og rolig.
Fødte sist på KK haukeland...fin opplevelse det og... men ufattelig mange fødende..så ble nesten satt på "kø" for å føde:p
Klem fra Isemor 23+0
Jeg skal føde på SiR. Har født der to ganger før, så da skal jeg vel greie det engang til. Håper bare jeg er like heldig med jordmor som jeg var de andre gangene!
Sweet Candy
05-07-2003, 00:01
Jeg skal føde på Bærum sykehus. Lurer på hvodan det er der, noen som har født der før, som kan fortelle meg hvordan fødeavd. er?
Som Glad så skal også jeg føde på SiR. Har født der en gang før. Hadde ei fantastisk jordmor da,og jevnt over var oppholdet fint. Det var bare ei sykesøster der som skulle ha foten i ræva,makan til surt tryne da! :sint:
Vel, kanskje litt langt unna, men jeg skal føde på universitetssykehuset i Tromsø, og har født der en gang før. Gleder meg denne gangen, for hvis alt går bra får jeg kanskje bo på barselhotellet etter fødselen.
Et hastekeisersnitt er vel desverre vanskelig å forutse uansett hvor en skal føde, så vi får håpe du får en fin og normal fødsel denne gangen. Lykke til!
Og jeg skal føde på Riksen:D
Gleder meg vilt, og håper det ikke er så mange dager igjen;)
Skal prøve å komme med en rapport da, så kanskje du får et inntrykk av hvordan det er der før du tar et valg.
Lykke til!
Andrea_mor
05-07-2003, 00:36
Jeg regner med at jeg skal føde på Ahus. Det er ihvertfall der jeg/JM har søkt plass. Jeg fødte der forrige gang også, og har en kjempe positiv opplevelse fra jordmødrene der:D
Så jeg håper jeg får plass der!
:mervink:
14+2
Ann Christin
05-07-2003, 00:46
fødte sønnen min på Aker. Helt topp der!!
Blir vel SIR for meg.
For første gang ska eg føde på Sir, sist fødde eg på Stord sjukehus, eller rettare sagt tok keisersnitt etter 5 timer med rier.
(han satt med rumpa ned).
Blir spennende å se om eg får fødda "normalt" dinna gongen. følte meg "snytt" sist når eg berre fekk sett gutten min nåken sekunda før dei tok han med seg for å vaska og stella han.
Blir uansett spennande.
:bryn: syns da e heilt okei med Sir, so han seie då kan han kjøra meg ned og så gå heim og sjå tv ( haha trur han)
:lol: :lol: :lol: :luring:
Jeg har ikke bestemt meg ennå om jeg skal føde i Tr.heim eller her hjemme.
Det er snakk om at fødeavdeliga her blir lagt om til ei fødestue og da tør jeg ikke føde her.
Growilla
05-07-2003, 02:04
jeg skal føde på Lillehammer, gjorde det sist også, o trivdes veldig godt (hadde egentlig ikke noe valg da...) ulempa er at det er 20 mil fra her hvor jeg bor...:(
men har ikke noe valg, lhmr er nærmest...
Noen flere som skal føde der???
koz'
14+0
Jeg skal føde på BSS. eller sykehuset Buskerud som det kalles.... or bare 10 min unna, så da er det jo greit-.......
Det blir Fredrikstad på meg, fikk på Haukeland sist med keisersnitt. Er spent, men gleder meg mest foreløpig.
Loop-:bryn: gruer seg nesten syk allerede.
Petterine
05-07-2003, 03:40
universitetssykehuset i Tromsø her;););)
håper at formern er ok slik at vi kan bo på barselhotellet;)
35-1
Hvis :baby: kommer i juli, blir det nok SIR, men kommer h*n i august så blir det KK i Bergen
Jeg tilhører egentlig SiA eller Ahus, men av forskjellige grunner så VIL jeg til Ullevål. Hadde også hastekeisersnitt sist og en ganske ubehagelig opplevelse på Aker hvor lillemann ble revet ut av armene mine den andre dagen og barnelege og han tok TAXI til nyfødt intensiven på Ullevål. Hadde ikke tid til å vente på Ambulanse. Så der satt jeg da utslitt og omtomlet og skjønte INGEN TING. Den ambulansen de skulle rekvirere til meg hadde enda ikke kommet etter 4 TIMER så da satte sambo og jeg oss i egen bil og dro. Hva tror du foregår oppe i hodet til en nybakt mamma som akkuratt hadde kommet seg på bena da lille mann ble tatt.
Nei denne gangen skal jeg være der hele tiden, så jeg har allerede fått første legetime så jeg får bestillt meg Fødeplass:)
Jeg skal føde på rikshospitalet, mest for at jeg går til kontrollene mine der på DIApol :) Men hade tenkt å søke meg over dit uansett, for har hørt mye bra om dem!!!
Fødte på Bærum sykehus sist, var veldig fornøyd med jordmødrene jeg hadde under fødselen, men ikke fornøyd med barsel der! :)
Det blir Ullevål på oss, men om vi skulle få dårlig tid har vi AHUS som ligger rett borti svingen...........
SB - Sykehuset Buskerud - det er bare 10-15 minutter unna:)
Har ikke anelse av hvordan det er der, men vet at de IKKE har lystgass, men at de bruker akupunktur som smertedempende...
Angelique
05-07-2003, 14:11
Jeg skal føde på Sykehuset Buskerud.....har født der tre ganger før og det er helt ok der
effie: må korrigere deg litt.......de HAR lystgass på Sykehuset Buskerud.
De holder på med forskningsprosjekt og et rom tror det er 314, er koblet til lystgass!! Man må bare si ifra på forhånd at man ønsker det
Men det finner du også ut når du skal på jordmorsamtale.
Jeg var på det 19 juni og går på svangerskapskontroller på sykehuset.
Vi skal til Fredrikstad.........
Gruer meg litt, etter den repotasjen som var om den lille gutten som døde her for en stund siden........:(
Men har søstre som har blitt født der og født der selv, og de har ikke klaget........
Vi får se............;)
Ps! har en søster som har fått nr. 3 på Sia, og bare skryter av oppholdene der........
Chickxsy
05-07-2003, 20:03
heje: legetabber og uhell kan skje hvorsomhelst, så prøv å ikke tenk for mye på det du. Kjenner folk som har født der, og de sier det er helt greit der :stakar:
Er førstegangsfødende og fikk plass på Bærum sykehus, selv om jeg søkte på Ullevål.
Tror det kan bli bra der!
Skal føde på ABC (Aker Sykehus)
Var der forrige gang, veldig bra opplegg :)
Og jeg skal til SiV, Sykehuset i Vestfold avdeling Tønsberg.
Kjenner mange som har født der. Og de har kommet med både fine og ikke så fine historier.
Men de fleste er fine. Så jeg er ikke redd for å føde der.
Det er også det nærmeste for oss. Hvis ikke så må vi kjøre til Skien. Og det blir litt langt å kjøre med sterke veer synes jeg.
Det er bare ti minutter til SiV fra oss. Og det er bra. For det er jo mulig man kan bli sendt hjem igjen også.
Skal føde på Elverum sykehus. Det er en halvtimes biltur unna, så det går nok greit.
piasava
:baby: 27+1
Skal føde på Ullevål fordi det er nærmest. Ti minutter å kjøre... Har fått anbefalt Bærum, men Ullevål er nærmere, og jeg er redd for å sitte fast i trafikken med rier.:uff:
Er så heldig at jeg har fått plass på riksen, så jeg håper det blir bra :)
Ellers har jeg hørt veldig mye bra om Ahus/SIA også, og min svigerinne fødte på Ullevåll i går og var veldig fornøyd (ble hastekeisersnitt, men alt gikk veldig fint for seg)
LilleMark
07-07-2003, 13:36
Jeg skal føde her i Derby, har født 2 her før og 1 på ABC på Aker. Hadde bare gode opplevelser begge steder. Kommer veldig an på jordmor også da.
Med førstemann ble jeg lagt på ryggen for å presse, dèt var tungt det! Men mye har jo skjedd siden 1994. Sist lå jeg på siden og hun kom ut etter bare 10 min!
Håper vi får snille jormødre alle sammen!
Tidl. bruker
07-07-2003, 13:55
Jeg ville så gjerne på Ullevål og barselhotellet, men fikk avslag allerede i min uke 10! Da kom det noen hormonelle tårer.. Nå har jeg søkt på Aker ABC, men har ikke fått svar enda. Ellers har jeg plass på Ahus. Vi har ca 4-5 minutter å kjøre til Akus, og ca 20-25 min til Aker. Syns ikke det er så ille.
...................det er få som velger å føde på Aker (ikke ABC da).
Lurer på hva det kommer av.
JEG SKAL FØDE PÅ AKER
Det er et lite og "intimt" miljø der og sist (des. 2001) hadde jeg det jeg tror må ha vært verdens hyggeligste jordmor!!
Klikken (UL-termin om 66 dager eller 9 uker og 2 dager!!)
Jeg skal føde på Gjøvik sykehus,det skal jo kanskje legges ned men det blir ikke før nyttår. Ellers så hadde jeg født på Lillehammer sykehus.
knall max
07-07-2003, 21:00
Skal føde på siv. Tønsberg. Håper det blir greit. Har hørt mange historier fra folk som har født der tidligere. Heldigvis mest positive.
:birth: termin 26.09.03
:baby: er nok ei lita tulle.
Jeg skal føde på A-hus og har ingen betenkligheter med det. Har hørt utrolig mye godt om dette stedet og kjenner mange som har født der!
Hvis alt går bra skal jeg føde på Riksen. Dette fordi vi har hatt en dødfødsel for 8 mnd siden og trenger litt ekstra oppfølging. Fikk min første gutt på Ahus v/ keisersnitt og alt gikk greit. Men holder en finger på Riksen der ekspertisen er når vi nå trenger det !!!
Anine
Termin: en gang midt i februar, kanskje den 11.
Skal føde på Ringerike Sykehus. Har to venninner som fødte der for ca et halvt år siden. De var begge fornøyd med fødeavdelingen, så jeg håper jeg kommer til å oppleve mitt opphold der like positivt :)
Stinemamma
08-07-2003, 02:16
Jeg har fått plass på Ullevål etter litt frem og tilbake. Søkte Ullevål men fikk plass på Aker. Der ville jeg ikke føde. Jeg vil føde et sted jeg vet ekspertene er hvis noe skulle skje og det er de ikke ved Aker, da blir baby overflyttet.
Jeg skal føde på Rikshospitalet. Der er alle begge barna mine født, og siden de har journalene mine og jeg er kjent der, er det et veldig greit valg.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.