PDA

Vis full versjon : Noen gravide med PCOS??

irk
05-07-2003, 14:13
Jeg var hos legen i går og fikk påvist cyster på begge eggstokkene. Hun sa at det var så mange at hun ikke kunne telle dem. Har fått resept på Provera og Pergotime.

Er litt motløs nå, så jeg lurer på om det er noen med PCO som er gravide.. Tok det i tilfelle lang tid? Hvor mange runder og hvilken dose Pergo brukte dere?
Vet dere hva som skjer med eggstokkene og cystene under graviditeten? Regnes det som et risikosvangerskap når man har PCO?? :???:
Går det noengang an å bli kvitt PCO??

Håper det er noen som har tid til å svare meg.

Annie
05-07-2003, 15:10
:klem: Vet at det er flere her inne med PCO (PCOS er så vidt jeg skjønner noe litt mer - litt annerledes?), så du får nok svar, Irke-jenta mi. Ville bare si hei og gi deg en stemplings, jeg. :klem:

Mayamor
05-07-2003, 22:25
Jeg har PCOS og ville bare skrive litt om hvordan det gikk med meg...:
* 1991: begyndte som prøver
* 1993 fikk diagnose PCOS, men ville ikke gjøre noe med det...
* 1996 ble jeg uventet gravid og en velskapt gutt ble født 23.12.96.
* ingen prevansjon - men i 1999 gikk jeg og far til gutten fra hverandre
* 2001 traff jeg en ny mann:hjerter:
* etter 16 mnd og 3 kurer pergotime ble jeg gravid og har termin i november :D

Når denne babyen er født skal jeg begynne på pergotime igjen når babyen er ca. 4 mnd... For jeg vet dette kan ta tid og jeg ønsker meg et barn til etter dette...
Jeg er 31 år og vil helst ha alle barna før jeg blir 35...

Ønsker deg lykke til og husk at det kan ta litt tid...

:klem:fra Maya30

Isemor
05-07-2003, 23:14
Gikk på Clomivid i 96 for å få "fart" på syklusene mine..(hadde mens toppen 3 ganger i året) ble uventet gravid..og fikk en velskapt gutt i oktober 96 ( ble prematurbarn)
Meg og barnefaren gikk i fra hverandre kort tid ette dette..
- møtte en ny mann i 98:hjerter:
-startet opp prøvingen ganske kjapt:D uten resultat etter gjentatte pergotimekurer:(
-Til utredning hos spesialist og fikk påvist pco,snakk om nedtur
-Ble henvist til prøverør,men vi utsatte dette etter omstendigheter pga barnefaren til sønnen min døde brått i 99
-prøvde i en stund til...ikke noe resultat,tok også 4 dobbelpergokur uten eggløsning.
-Søkte på prøverør igjen,hadde ett forsøk i november-02 men ble avbrutt før utak av egg grunnet for små follikler.
-Hadde ett forsøk til i januar...resultat: GRAVID:klapp: :klapp:
-Er nå i uke 23+1 og vi er kjempestolte:)

Selv med pco(s) går det fint an å bli gravid,ble selv gravid på Clomivid (samme som pergotime) i 96,vi trenger ofte bare "litt mer hjelp";)

Klem Isemor 23+1

Gosh
06-07-2003, 03:17
Hei!
Jeg har PCO og er nå 25 uker på vei!
Vi prøvde i et år først uten noen medikamenter, prøvde homoepati og fotsone uten effekt.
Bestemte oss for å prøve pergotime, og på første forsøk ble jeg gravid!

Chance - uke 25

Tidl. bruker
06-07-2003, 16:59
Hva er PCOS:???:

*spretten*
07-07-2003, 03:14
Hei!

Jeg har også pcos..å det er fult mulig å bli gravid :) Men det kan ta litt lengre tid.

Jeg prøvde i 16 mnd før det klaff for oss. Gikk 3 kurer med pergotime uten å klaffe,har prøvd homopat,refleksologi men til ingen nytte.

Den mnd jeg ble gravid prøvde jeg noen tabletter på helsekosten som jeg har hørt andre har tatt og som er blitt gravid,heter dong quai og den mnd klaffet det :) Vet ikke om det er de som har gjort susen eller ikke. Men gravid ble nå jeg :)

Så mann kan klare det uten pergo også.

Så nå sitter jeg her å er 13 uker på vei,har allerede sett babyen og den har det fint :)
Spurte legen min om det var større risiko å abotere når mann har pcos men han sa at det var det ikke..heldigvis :) Jeg er også blitt fulgt godt opp av legen min heldigvis.

Lykke til! Håper det klaffet for dere snart :) Ikke mist motet selv om det går lang tid før du blir gravid.

13+2

irk
07-07-2003, 17:28
Opprinnelig melding fra Srosht daya
Hva er PCOS:???:

PCO(S) er bla at man har cyster på eggstokkene og ingen eggløsning. Man kan ha andre symptomer i tillegg som økt behåring, overvekt ol..

Tusen takk for alle svarene jeg har fått!!
Dere har virkelig oppmuntret meg. Håper vi også får det til da:)

Catalina
08-07-2003, 17:26
Jeg har også PCOS, og har ganske kraftige symptomer og bivirkninger på det.

Men jeg er gravid 21+3 og storkoser meg. Måtte riktignok ha 3 ICSI forsøk til for å få det til å klaffe, men så satt hun godt.

Hadde prøvd i ca 4 år før dette, og jeg har mistet tellingen på hvor mange kurer med Primolut jeg har hatt for å få igang menstruasjon, og Pergotime for å få eggløsning. Jeg har ikke peiling på hvor mange det ble etter hvert. For oss hjalp det dessverre ikke.

Lykke til skal du ha virkelig!!!

Lilliy
17-07-2003, 01:28
Hei!

Jeg har PCO og er nå gravid (6 uker). Hadde lange sykluser før. Prøvde Pergotime, men ble for utålmodig, for syklusene var fortsatt svært ustabile og EL var vanskelig å finne. Så det kan ta lang tid før det klaffer med samleie!

Jeg ble henvist til laparaskopi på Riksen og er sjeleglad for det idag!!!!! Absolutt å anbefale!!!

Jeg var MEGET skeptisk til inngrep i kroppen min, helt uten grunn. Etter operasjonen fungerer kroppen som den skal med ca 28 dagers sykluser og EL var lett å finne 14 dager før mens.
Det de gjorde under inngrepet var å brenne hull på eggstokkveggene. Dette gjorde virkelig susen!
De var så proffe på Riksen at jeg har bare positive assosiasjoner med operasjonen.

Vi prøvde i 21 mndr før den satt! Ikke gi opp, men vær heller ikke utålmodig! Det ordner seg til slutt skal du se!

Lykke til!

Klem