Vis full versjon : Stikker i ryggen
Siludvig
06-07-2003, 11:56
Jeg har så vondt i ryggen min og håper noen av dere kanskje vet hva det kan være.
Jeg har bekkenløsning, men dette tror jeg ikke skyldes bekkenet.
Jeg har vondt i ryggen helt oppe ved skulderpladene. Det stikker og iser liksom inni ryggraden.
Og hvis jeg leer meg blir det bare verre.
Noen som har hatt slike plager og vet hva det kan være?
Har ikke sovet mer en 1 time i natt, p.g.a smertene.
Håper noen kan hjelpe meg, for dette er vemmelig.:uff:
Tuneland
06-07-2003, 12:29
Huff da, det hørtes ikke godt ut.. Du har ikke forstrekt en muskel? Evnt har en nerve i klem?
Håper det går fort over..:klem:
Angelique
06-07-2003, 12:55
Jeg har problemer med ryggen selv, og derfor går jeg på Sykehuset Buskerud til kontroller.
Min rygg er plaget av låste ledd mellom skuldrene og i korsryggen i tillegg til muskel knuter "all over" pga feilbelastinger (ble påkjørt bakfra for litt over to år siden)
I tillegg mener fysioterapauten at det er en utposning på en pute mellom to skiver i korsryggen
Tilbake til ditt problem:.....ville bare beskrive mitt og jeg har IKKE sånn vondt som du beskriver.
Jeg ville ringt legen og nevnt det.
Kan det være at bebis trykker på noen nerver???
Det høres vondt ut, og du som skal på tur og all ting!!
Ved bekkenløsning kan det hende at du overbelaster andre ryggmuskler for å støtte opp bekkenet. Ryggplager generelt har ihvertfall en tendens til å spre seg, når vi kompanserer. Ta det opp med legen, eller vurder kiropraktor.
Du er ikke plaget med sterk halsebrann???
Vet det høres dumt ut, men jeg har til tider sååå halsebrann at det gjørvondt mellom skulder bladene. (det er konstatert at det kommer derfra)Smertene går også litt nedover i ryggen.
piasava
:baby: 27+1
Filifjonk
07-07-2003, 14:53
Du er jo temmelig stor og har vært det lenge så det er ikke rart om musklene i ryggtavla blir slitne og overbelasta. Jeg har hatt de symptomene du beskriver, men ikke i svangerskap. Jeg hadde det da jeg var ekstremt overvektig og veide over 120 kilo. Det og det faktum at jeg i jobben min satt mye ved PC, samt en stor dose stress gjorde at jeg utviklet muskelbetennelser i hele ryggen. Særlig fikk jeg smerter mellom skuldrene og i korsryggen. Det brant og stakk.. og jeg ble ikke kvitt det på lang tid. Det måtte redusering i vekt, sykemelding, nedstressing, fysioterapi og medikamenter til for at jeg skulle bli frisk. Tok da muskelavslappende og smertestillende samt noe som tok kål på betennelsene. Du bør nevne plagene dine for legen.. om du har muskelbetennelser bør du gjøre noe med det umiddelbart.. ellers vil du slite med dette i månedsvis etter fødselen.
Siludvig
10-07-2003, 00:35
Grunnen til ryggvondten var rett og slett senga vår. Madrassen er gammel og utslitt.
Har nå sovet borte i noen dager og har ikke vondt lenger. Heldigvis. :D
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.