PDA

Vis full versjon : Har babyen det bra?

*spretten*
07-07-2003, 03:58
Hvordan har babyen det når mann ligger med omgangsyken? Har den det bra da? På fredag fikk jeg spysyken og det kom opp begge veier (sorry). Hele den dagen var jeg kjempe dårlig! Fikk ikke ned noen ting,bare litt cola.

I går og i dag har jeg vært bedre men fremdeles kvalm så har ikke fått ned noe særlig med mat.

Har hatt mye vondt i magen også,men det kommer vel seg også av at jeg har anstrengt magemusklene og magen er sliten og tom.

Men har babyen det bra?? Er så beskymret fordi jeg har mye vondt i magen.

Hva når jeg ikke spiser noe,får babyen noe mat i seg da? Har ikke lyst til å slanke den lille i magen :)

Noen som kan hjelpe meg?

13+2

Loop
07-07-2003, 04:15
Babyen kommer før deg til matfatet, så den er godt forsynt nesten uansett hvor mye du måtte spy. Jeg har spydd daglig hele svangerskapet og barnet vokser som det skal allikevel, selv om jeg går ned i vekt. Du er nok også litt støl og medtatt i magen som du sier, og har dermed ubehag når babyen presser på tarmer og magesekk. Så sant du ikke har en meget spesielll infeksjon, tviler jeg på om barnet merker noe som helst. De er godt beskyttet inni der, med morkaka som filter for de ulumskheter du måtta ha fått i deg. Det som er viktig er at du får i deg nok drikke så du ikke blir uttørret og får problem med blodtrykk og svimmelhet. Drikk farris eller vann og spis salte kjeks så kroppen din greier å holde tilbake væske. Barnet ditt er jeg sikker på klarer seg helt fint. Du er jo også snart på beina igjen, heldivis, ikke godt å være syk. God bedring.