PDA

Vis full versjon : Første legebesøket

Happy
17-09-2002, 16:44
Da var første legebesøket overstått. Føler nå at jeg er offisielt gravid:D ! Jeg har jo nylig vært igjennom dette, så det er liksom fremdeles rutine.. bare så rart å ikke høre på hjertelyd og måle symfyse/fundus:p Men det kommer jo det også, om ikke så lenge! Legen blei ikke helt enig med seg selv om når mensterminen er da... på hjulet sitt fikk han 14. og på pc'n fikk han 15., men det blåser jo jeg i! Jeg er uansett 6+0 i dag.

Legen kikka på meg da jeg kom inn og lurte på hvorfor jeg var der, og jeg fortalte jo at jeg var gravid. Han kikka nøye på Martin og spute hvor gammel han er og stussa visst på at jeg var gravid så kjapt :uff: . Ellers så sa ikke legen så mye og jeg lurer jo ikke heller.. har det meste friskt i minne enda. Gleder meg til å komme til jordmor, vet jo at jeg har så mye mer utbytte av det! Var forøvrig så heldig å slippe GU denne gangen, fodi det er så kort tid siden fødsel og at alt var normalt på 6-ukers-kontrollen.

De klade fakta:

Vekt: ingen endring
Blodtrykk: fint (han skreiv det ikke ned:sint: )
Urin: p+ (spor av protein, men det hadde jeg også hele forrige svangerskap)
hB: 13.6 (var på 14.2 for bare to ukersiden)

Også fikk jeg en sånn fin ny "Svangerskapsboken". Skikkelig forbedring fra den forrige utgaven!! Denne skal jeg være flink å bruke:uff: ...håper jeg...

Kom igjen dere andre også og fortell hva dere synes om første besøket og hvordan det gikk!

Maimamma
17-09-2002, 18:15
Her er litt om min første kontroll.

Jeg var ganske spent før kontrollen siden dette er aller første gang for meg. Fikk vel egentlig ikke så veldig mye ut av kontrollen. Tok blodprøver, GU og ellers det en skal igjennom. Med en lege som ikke sier så veldig mye fikk jeg ikke mye informasjon utover det jeg spurte om. Gleder meg mye heller til timen jeg fikk til jordmor den 23. oktober :).

Fakta (om jeg husker det riktig :D)

Vekt: 67 kg
Blodtrykk: 110/65
HB: 12.1

Jeg fikk også en svangerskapsbok som jeg har lest gjennom allerede :D