Vis full versjon : Litt deppa i dag...
Jeg jobber for et vikarbyrå.
Siden jeg startet har jeg hatt den samme "faste" jobben.
Antall timer er blitt færre etter hvert, jeg har dekker opp for en som har vært sykemeldt.
Personen er nå på vei tilbake i jobben.
Fikk beskjed i dag at denne personen skal starte 100% fra 1. oktober -
dette betyr jo at jeg ikke har noen jobb fra 1. oktober. Vikarbyrået skal prøve å skaffe meg noe nytt.
Jeg er ikke i noen bra form om dagen,
så målet mitt var å holde ut til kontroll 3. oktober,
for så å få en sykemelding.
Vet ikke hvordan saken min stiller seg nå -
får bruke litt av morgendagen på å ringe rundt til
vikarbyrå, trygdekontor osv.
Kanskje prøve å skaffe meg en jobb selv - trenger jo pengene!!!
Alt ser sikkert bedre ut i morgen, men nå føler jeg meg bare :leiseg: :leiseg: :leiseg: :leiseg:
Er noe herk med vikarbyråer når man er gravid eller syk e.l. Er ikke så trygg lenger da nei... :(
Jeg sliter også med å få lengre kontrakter om gangen. Har vært på samme sted i over ett år, men går likevel på månedskontrakter. Virker som om arbeidsstedet føler at de sikrer seg litt på en eller annen måte da. Etter at de fikk vite at jeg var gravid har det bare blitt værre. Må mase hele tiden for å vite hva som skjer fremover, de klarer ikke å love noe som helst.
Jeg ringte trygdekontoret for å høre hvordan det var dersom jeg ble sykmeldt og kontrakten gikk ut i løpet av sykmeldingsperioden. Da fikk jeg beskjed om at det måtte være en god del igjen av kontrakten (sa ikke noe mer konkret), slik at det kunne tyde på at jeg ville hatt jobb fremover dersom jeg var frisk. Jeg har foreløpig kontrakt ut september, og vet ganske sikkert at jeg iallefall har 50% stilling fremover. Dersom jeg får kontrakt for oktober (ser ut til at det skal ordne seg, håper jeg...) har jeg tenkt å sykmelde meg 50% med en gang for å være sikker på at jeg har lønn frem mot permisjon. (Føler behov for det også nå altså, men må gå og vente på ny kontrakt først...) Forferdelig tåpelig hele greiene!!!
Føler veldig med deg!!! :stakar:
Tilla
Lillegull
17-09-2002, 17:51
Uffda, skjønner godt at du er lei deg! Så slitsomt å ikke vite noe mht jobb og penger. Syns du er tøff jeg, som tar det så pent! Her må det tenkes det er klart. Du sier at du ikke er i form og hadde vurdert å spørre om sykemelding fra 3 oktober, men kanskje du skulle bedt om time uka før?
Man er jo liksom litt ekstra sliten nå da, og så måtte bekymre seg om sånnt i tillegg! Håper du har noen du kan få litt trøst hos!!!
Stoooor klem fra L. :klem:
Som også er innmari sliten/oppgitt i dag (første dag på kontoret etter jobbreise -stresse,stresse,stresse og sliten,sliten,sliten...) -men som skjønner at hun likevel tross alt er heldig.
Du kan jo ringe trygdekontoret og høre hvordan de forholder seg hvis du får en sykmelding i løpet av uka. Da er det jo enda litt igjen av kontrakten. Du trenger kanskje ikke å si noe om at du ikke får kontrakt videre, bare at du trenger sykmelding nå...?
Lykke til i hvertfall
Skjønner godt at du depper litt i dag! Er aldri godt å havne mellom to stoler. Håper du får nytt vikariat raskt, så du slipper å bruke energi på å stresse med dette. Du har jo annet å bruke energien til!
Hvor lenge hadde du håpet på å få sykemelding?
Greit å samle seg litt mens man leter, tenker jeg.
Margreth
17-09-2002, 23:20
Hei gullku!
Det der hørtes ikke noe greit ut nei! Men det er sikkert lurt som de andre sier å kontakte trygdekontoret for å høre hvilke rettingheter du har. Hva skjer f eks dersom du blir meldt arbeidsledig??
Nei, dette var ikke greit
:(
Tusen takk for omtanken!
I dag ser alt litt lysere ut. Kan jo ikke være trist hele tiden når lille Em danser og svinser og svanser inne i magen!!!
Har snakket med trygdekontoret, og damen nærmest ba meg sykmelde meg før det er for sent... Sånn tolket jeg det i alle fall!
Nå har jeg jobbet nok til å ha tjent opp rett til penger i permisjonstiden, og da trenger jeg ikke stresse mente hun.
Jeg har også snille venner og en herlig familie - alle står på hodet for å ordne med jobb til meg. Har fått et tilbud (50%), samt jobber med et annet et (60-80%)
Hun på trygdekontoret sa at hvis jeg skal få opp snittet på permisjonspengene, bør jeg jobbe mer enn jeg gjør nå en stund (jobber 50%).
Det ser ut som om alt ordner seg nå. Hvis det ikke går i orden med en av disse jobbene, så skal jeg til legen i morgen. Får håpe doktor dyregod gir meg en sykemelding, i allefall til jeg får ordnet noe nytt!
;) alt ordner seg for snille jenter - også for meg da! ;)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.