Vis full versjon : Svangerskapsforgiftning
*spretten*
08-07-2003, 21:32
I forrige svangerskap var det fare for svangerskapsforgiftning. Heldigvis gikk det ikke så langt.
Er det større risiko å få det i neste svangerskap da?
Pippilotta
10-07-2003, 02:53
Hvis du ikke hadde svangerskapsforgiftning i ditt første svangerskap er faren for å få det denne gangen enda mindre enn første gang. Preeklampsi er vanligst hos førstegangsfødende, hos de som har hatt det tidligere eller de som er plaget av høyt blodtrykk. Hvorfor var det fare for at du skulle få det sist?
Jeg hadde sv. sk. forgiftning i første svangerskap, og blir derfor fulgt grundig opp denne gangen.
*spretten*
10-07-2003, 03:51
Hmm...jeg hadde kanskje det da i forrige svangerskap..trodde de som hadde det ble innlagt på sykehus,men tror jeg har tatt feil.
Jeg ble fulgt opp nøye i forrige svangerskap fordi jeg hadde høyt blodtrykk og 2+ i ødem. De sa det var fare for svangerskapsforgiftning. Blodtrykket mitt lå vel på 135/85 på det høyeste..vet ikke om det er mye jeg??
Andrea_mor
10-07-2003, 15:56
Det er det tallet bak / de ser på. Når den er over 90, så er det for høyt.
Mitt høyeste lå på 150/105.
Da vart jeg innlagt på sykehuset og startet fødselen. Jeg blir fulgt opp som en vanlig førstegangsfødene denne gangen og de ser godt etter symptomer...men de pleier å komme rundt uke 30.
:mervink:
15+1
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.