PDA

Vis full versjon : Om epidural (Til Filifjonk)

Humm
10-07-2003, 15:55
Heisann!

Var hos jordmoren min på tirsdag, og hun mente at jeg sannsynligvis hadde fått den "nye" epiduralen da jeg fødte i februar -02. Jeg var smertefri (men jeg kjente at det foregikk noe) i noen timer, men de skrudde ned dosen litt etter hvert. Jeg var bevegelig hele tiden, og det eneste jeg merket av ubehag var at jeg var litt nummen i huden. Tror du har vært uheldig med epiduralen Filifjonk.

Lykkeønskninger fra Humm

mamsen27
10-07-2003, 16:48
I 1996 så fikk jeg epidural og klarte å kjenne pressriene og alt.Jeg gikk oppe og alt etter fødselen.
Den var bare mildere enn den vanlige

beth
10-07-2003, 17:22
Godt å lese noen litt mildere opplevelser om epiduralbruk.... Jeg tror jeg skal takke ja til epidural om det er tid til å få den satt, for det har legen og jordmoren min anbefalt meg på det sterkeste, med hensyn til ryggen min.... Her hørtes det jo ikke så skummelt ut likevel:D

Filifjonk
10-07-2003, 17:27
Ingen tvil om at jeg har vært uheldig med min epidural.. Fikk det jo bekreftet på møte med jordmoren at legen hadde bommet 3 ganger og traff bein den 4 gangen.. og at dosen ble satt lavt og ikke fylt opp etterhvert.. slik den skulle ha blitt.

Men den nye epiduralen som min jordmor snakket om var mye mildere enn den som ble satt den gangen i -99. Hun påpekte at den var helt ny.. splitter ny og kom på slutten av fjoråret.. så dere kan ikke å fått den dere. Men i allefall så er denne nye epiduralen enda mildere enn de dere referere til.

Det er i allefall slik jeg har forstått det..