PDA

Vis full versjon : Om terminklubbene.

Unregistered
18-09-2002, 00:26
Jeg irriterer meg litt over noe,
og det er at mange her inne skriver inne på andre terminklubber.
Det er helt i orden med f.eks. gratulasjoner o.l.,
men noen spørsmål er rettet til de andre i den samme klubben.
Og da er ikke jeg interessert i å lese om hvor langt "ditt og datt", om noen som har termin lenge etter, eller lenge før.

Spør en om råd blir det litt annerledes,
men jeg går ikke inn i desemberklubben, og svarer på hvordan f.eks. symfysemålet mitt er blitt. Skjønner?

:)

Kame
18-09-2002, 12:05
Vet ikke helt om jeg skjønner hva du mener, jeg? (Men det er nok fordi jeg er så morgentrøtt...)

Men jeg vet at mange svarer på spørsmål i "gale" terminklubber, fordi de bruker "aktive diskusjoner" for å se hvilke diskusjoner det er liv i, og der finnes det ikke oversikt over hvilken gruppe diskusjonen finnes i!

Og når man i tillegg hopper ned til siste innlegg, er det ofte at man blingser litt, og tror man svarer på en generell diskusjon...

Jeg vet iallefall at dette skjedde endel i begynnelsen.

(Så mitt ønske er at gruppen det diskuteres i også kommer med på oversikten over aktive diskusjoner dersom det er mulig (på samme måte som for "nye meldinger")

tjorven
18-09-2002, 12:16
Hei....
her må jeg si meg uenig.....
Synest det er hyggelig uansett hvem som kommer med respons,jeg...har ingen betydning hvem terminklubb man "tilhører"....

hilsen tjorven og nøttet (20+5)

Tuppa
18-09-2002, 13:14
Tror ikke jeg helt ser det store problemet her...:uff:

Tidligere bruker
18-09-2002, 13:38
Jeg holder meg stort sett til min egen klubb, men skjønner heller ikke problemet med at folk iblant dukker opp i andre klubber!

Amadala

Tidl. bruker
18-09-2002, 14:32
Forstår hva du mener.

siw26
18-09-2002, 14:43
I en terminklubb burde det bare være de i den terminklubben som svarte. Hva er vitsen ellers??

Unregistered
18-09-2002, 15:04
Jeg synes forsåvidt heller ikke at dette er noe "problem", men jeg må likevel innrømme at det irriterer meg en smule. I min terminklubb har vi en person som konsekvent svarer på nesten alle innlegg, må si jeg ble ganske overrasket da jeg her en dag oppdaget at hun ikke har termin "vår" måned.

Dessuten, terminklubbene er jo nettopp det; en "klubb" for de som har termin i samme måned. Ett litt mindre "samfunn" enn det store Snart Mamma-samfunnet. Her har vi muligheten til å bli litt bedre kjent med noen få. Selv bruker jeg nesten bare terminklubben min. Synes litt av poenget med terminklubber blir borte dersom "utenforstående" svarer på innlegg tiltenkt de som har termin i samme måned. Men som sagt, det plager ikke nattesøvnen av meg. Men jeg forstår ikke at enkelte tar seg "bryet" med å bruke andre terminklubber enn sin egen.

puu
18-09-2002, 15:55
Jeg leser mye i de forskjellige terminklubbene..
Litt artig å se hva som opptar oss i de forskjellige stadiene ;)
Mimre tilbake nå som det nærmer seg slutten og det er helt
andre ting som opptar en igjen :)

Er det ting jeg føler kan svares på så gjør jeg det ;)
Men jeg er jo igrunn enig at mitt symfysemål ikke er av interesse i f.eks februarklubben :latter: så slike ting syns jeg nok man kan
holde i sin egen klubb ja ;)

Men jeg syns da vi skal ha lov å "besøke" hverandre.. aldri
gjort meg noe om det plutselig har vært en kommentar fra
noen utenom "oktoberklubben".

Nellevis
18-09-2002, 17:51
Dette her har aldri bekymret meg en tanke, gitt...
Nå er ikke jeg en av de som legger igjen meldinger både histen og pisten, men jeg vandrer da litt rundt i de forskjellige klubbene, og innimellom kommer det en melding fra meg selvom jeg kanskje ikke "har noe der å gjøre".
Men hadde noen lagt igjen en melding på en diskusjon jeg hadde startet, som ikke interesserte meg, så MÅ jeg ikke lese den - jeg klarer å hoppe over...
Men dette har ikke vært noe problem for meg og kommer nok aldri til å bli det heller!

Divine
18-09-2002, 18:28
Dette kan da umulig være et problem:???:

Blir helt paranoid, jeg, jeg har da vitterligen svart på innlegg i andre klubber selv. Så lenge jeg ikke har følt at temaet har vært "månedsspesifikt", så har ikke jeg tenkt over at noen skulle reagere på min tilstedeværelse. Senest i går "blandet" jeg meg inn i hentesett-debatten på novemberklubben, siden dette var noe jeg var opptatt av selv. Følte ikke at svaret mitt var irrelevant, selv om jeg faktisk har termin *hele tre dager* :eek: for tidlig til å være med i novemberklubben... .:bonk:
Jeg bruker ofte "Aktive diskusjoner" og leser innlegget før jeg nødvendigvis ser at det hører til en spesifikk klubb, så det er vel årsaken til at det ofte kommer innlegg fra "utenforstående".

Selv synes jeg det er koselig at andre stikker innom oktoberklubben og hilser på. :) Å surmule av den grunn ville jeg ha ansett som smålig.:sint:

Divine (34+3)

Unregistered
18-09-2002, 18:50
Jeg surmuler ikke, og det er absolutt ikke noe jeg går rundt å tenker på til alle tider;)

Som jeg har sagt, gratulasjoner o.l., og ting som ikke er så månedsspesifikt (der var ordet jeg lette etter!), er som regel koselig. Det plager meg ikke.
Men noen personer ser jeg går igjen, og svarer nettopp på månedsspesifikke ting. Om og om igjen.

Det tar ikke nattesøvnen fra meg, men bare irriterer litt i disse hormonelle dager....

Ha en fin dag!

Unregistered
18-09-2002, 20:47
Jeg er helt enig med deg som har startet denne debatten. Heller ikke jeg får nattesøvnen min ødelagt av dette (!!), men poenget med terminklubbene er jo nettopp det som en annen sier over her, at man skal kunne bli ekstra godt kjent med en mindre gruppe! Nå er det jo ingen plage direkte, at andre svarer på innlegg i andres terminklubb, men noen av oss ønsker bevisst å holde oss til en fast gjeng og bruker derfor i hovedsak terminklubben vår. Dersom det er et innlegg jeg ønsker svar på fra "alle", legger jeg det under et annet passende sted. Dersom jeg ønsker å snakke med andre jeg kjenner litt bedre, altså de i terminklubben min, legger jeg det der. Så får selvfølgelig andre mer ukjente gjerne svare hvis de har lyst, men da synes jeg at mye av poenget med terminklubber blir borte.

Og så er det selvfølgelig et poeng at noe kan være mer allmenngyldig, mens annet er mer relevant for dem som har kommet like langt. Men som sagt, jeg som en del andre bruker bare terminklubben min, nettopp fordi jeg ønsker å bli bedre kjent med få.

Tifa
19-09-2002, 01:00
Så det du mener er at i diskusjoner der man sammenligner s/f-mål, vektøkning og slikt, så bør man holde seg til terminklubben man tilhører, men ellers er det helt greit å "gå på besøk"?

Isåfall er jeg helt enig med deg.

Når alle i en teminklubb sammenligner symptomer og utvikling seg imellom, så er det sjelden interessant å høre hvordan snartmammaer som er flere måneder unna terminmessig ligger an med sin utvikling og sine symptomer.

Men jeg syns at alle andre diskusjoner i terminklubbene bør være åpne for besøk fra andre klubber.

Regner egentlig med at de fleste tenker over dette når de leser på andre terminklubber. Personlig kan jeg ikke skjønne hvorfor noen i f.eks. februarklubben skulle ha interesse av å lese hvor mye jeg har lagt på meg til nå, ettersom jeg har termin i november. I såfall går de vel innom novemberklubben og leser i de tilsvarende diskusjonene der?

Jeg skriver innlegg på andre terminklubber dersom jeg tror jeg kan bidra med erfaring, info, eller råd, og sånn ellers dersom jeg tror noen har interesse av å lese det jeg har skrevet. Dersom jeg tror det ikke er av interesse for den aktuelle klubben lar jeg vær å skrive. Gjør ikke alle det, da?

(Innlegget er kanskje litt smør på flesk og surrete flere steder, men det er fordi jeg er stuptrøtt.... Håper det jeg har skrevet er forståelig, ihvertfall. )

Tifa 31+1

Katta
19-09-2002, 17:37
Det er nok av ting vi skal gå rundt å irritere oss over!!! ???

Det jeg irriterer meg over er de som ikke tør å fremstå med nicket sitt, men meningene skal tas alvorlig??

JA - til å lese og skrive på andres terminklubber!

Katta - som også sliter med hormoner til tider!!

Tidligere bruker
20-09-2002, 16:32
Jeg synes det er interessant å lese om de som har kommet lengre enn meg for å se hva jeg kan ha i vente på en måte:uff:

Kan da falle for fristelsen å svare på noen tråder;)

Amadala

Trilla
20-09-2002, 16:52
Jeg tenker litt det samme som Amadala... synes det er kjempegøy å lese om de som nærmer seg fødsel og ikke minst fødselshistorier. Jeg koser meg her og leser om det jeg synes ser interessant ut.... klikker på "dagens diskusjoner" jeg forstår allikevel hva som menes med denne diskusjonen... har bare aldri lagt merke til det eller tenkt i de baner.
Trilla (i desemberklubben)

Karius
21-09-2002, 12:21
Tydeligvis noen hormonelle damer her;)
Hvis termin klubbene hadde vært forbudt område for de som har termin utenfor klubben, så tror jeg det ville vært opplyst om det et eller annet sted her??:latter: Sorry, men jeg klarte ikke å dy meg.....

Jeg er helt sikkert en av de dere sikter til... Men jeg ser ikke alltid på hvor spørsmålet stammer fra, for jeg bruker den oversikten nederst på forsiden, hvor de siste 10 aktive diskusjonene står.

Der står det nemlig ikke om hvor innlegget hører hjemme henne. Og lenge så trodde jeg at det var bae generell diskusjon spm kom opp på den oversikten;)
Uvitenhet er ingen synd i seg selv er det vel?

Men å henge seg opp i dette, det synes jeg er direkte dumt å uinteresannt faktisk. Og når di som ikke liker dette ikke en gang har giddet å registrere seg... vel da gidder vel kanskje ikke jeg å ta dette så veldig seriøst heller;)

Nå får jeg sikert på pukkelen, men jeg kunne vel ikke bry meg mindre:D
Jeg er nemlig 30 små dager fra termindatoen min i dag og INGEN skal klare å ta fra meg den gleden i dag
;)

:findag:

Loppa
21-09-2002, 14:46
Hurra !!! :klapp: :klapp:

Kunne ikke vært mer enig Karius ! :D

Loppa & Lille Håp, 21+1.

Klomp
25-09-2002, 16:34
Nei, her skjønner jeg ikke problemet i det hele tatt! Skulle jeg irritere meg over andre som svarer i desemberklubben?!?
Nei, registrer dere heller! Det er ikke farlig!

:D

:findag:

Unregistered
25-09-2002, 19:10
Jeg irriterer meg grenseløst over en viss person som jeg ikke skal nevne navn på, som blander seg inn i alt mulig og bare forteller om hvor mye hun blør og plages og bla bla bla, og hun har dessuten en milliard skrivefeil som også irriterer meg. Er det en form for konkurranse om å ha flest mulig innlegg, kanskje? Virker iallfall sånn der i gården. Jeg har rett og slett gått inn og endret innstillingene slik at jeg ignorerer alle meldingene denne personen skriver, så slipper jeg å se dem. Anbefales!

Det må da være lov å bli irritert, vi er da hormonelle?

Hilsen anonym for anledningen.

Unregistered
25-09-2002, 19:12
Det er meg som skrev den over... utenom henne synes jeg det er ganske koselig at folk besøker andre klubber altså! :)

Unregistered
26-09-2002, 01:19
Siste uregistrerte, jeg vet hva/hvem du mener... Hormonene mine spretter, de også!! I en periode var denne vedkommende langt på vei den som skrev mest i min terminklubb! Og hun har ikke termin denne måneden! Litt hoverende av og til er hun også, har jeg lagt merke til. Kanskje ignorerknappen var noe å tenke på, ja!

Berta, selvfølgelig ble det bare teit om det skulle være et forbud i reglementet mot å besøke andres terminklubber. Og jeg er helt enig i at dersom man har noe fornuftig å bidra med, eller ønsker å se hvordan det går med dem som er kommet lengre/kortere, er det helt i orden å svippe innom de andre terminklubbene!
Men som sagt, selv om dette kanskje gjelder bare noe få, gjelder det mye og ofte! Skjønner ikke at de gidder. Men dem om det. Jeg har funnet min ignorerknapp. ;)

Unregistered
26-09-2002, 11:33
Hah, jeg visste det! Jeg visste at det ikke kunne være bare meg! Godt å se at du har samme mening.
Vil bare nok en gang poengtere at jeg synes det er veldig hyggelig med innlegg mellom klubbene, men noen ganger blir det bare for dumt, jfr. ovennevnte person.

Hilsen anonym i dag også

Rusken
26-09-2002, 16:22
Jeg synes ærlig talt at dette tar litt av!!!
Hvorfor i all verden gidder dere å lage et problem av noe som ikke er det? Jeg synes det er flott at andre kan svare på spørsmål jeg har, uavhengig av hvilken terminklubb de tilhører. Jeg synes det er flott at de som er kommet lenger enn meg kan bidra med erfaringer.
Jeg er helt enig meg Karius!!! Kunne ikke sagt det bedre selv!
:klapp: :klapp: :klapp: