Vis full versjon : Søke om permisjon ?
Når sender man inn søknaden om permisjon ? Kan man sende den inn "for sent" ??
Må sambo også søke eller går han automatisk inn i min søknad?
Hvorfor må man egentlig søke om permisjon ? Har aldri hørt om noen som har blitt nektet det.
Kjekt å vite. :)
Loppa & Lille Håp, 20+4.
skilpadda
18-09-2002, 01:35
Du må levere søknad om permisjon fordi arbeidsgiveren din må vite når du skal ha permisjon, hvor lenge og hvilken dekningsgrad. Jeg tror nok ikke de kan nekte deg permisjon, nei, men det kalles nå en "søknad" likevel, selv om man sikkert bare kunne kalt det et "skjema". :) Det vanlige er vel at du må søke permisjon like lenge før permisjonen starter som oppsigelsestiden er? (3 måneder er vanlig. Men spør arbeidsgiveren din.) Og mannen din må vel søke sin egen arbeidsgiver om permisjon - din arbeidsgiver kan jo ikke gi ham permisjon! :)
hilsen skilpadda
Jepp, man må sende inn "søknad" om permisjon til arbeidsgiver... Man har jo krav på permisjon, så de kan jo ikke nekte. Egentlig så er det jo bare at man varsler arb. giver om permisjon..Øh, hva heter det? ....Ytrer krav om permisjon..eller noe sånt.
Jeg fikk beskjed om å sende inn så raskt som mulig. Alltid kjekt å få vite slike ting i go' tid, i forhold til vikar ol. Vet ikke om man kan sende inn "for sent", de kan jo ikke nekte deg permisjon av den grunn liksom.. Barnet kommer jo allikevel..:) Vil råde deg til å sende inn så fort som mulig uansett.. ingen grunn til å vente iallefall.
Skal du og samboeren din dele permisjonen (utover fedrekvoten)? Da må oxo han sende inn søknad om permisjon til sin arbeidsgiver. Hvis ikke dere kal dele, så holder det med at han gir beskjed om når han skal ta ut fedrekvoten til arb. giveren.
Tigris: Sambo skal ikke ha noe mer permisjon utover den vanlige fedrekvoten. Hvis jeg forstod deg riktig, så trenger han bare å gi beskjed til sin arbeidsgiver når han tar den ut ?
Har arbeidsgiver denne permisjonssøknaden eller må jeg skaffe den selv ?
Loppa & Lille Håp, 20+5.
skilpadda
18-09-2002, 17:35
Hos meg var det ikke noe eget skjema, jeg bare skrev på et ark
"Jeg søker fødselspermisjon fra og med 30. oktober. Jeg har termin 20. november. Jeg skal ha 80% dekning av lønn."
og leverte det. Det var bare det de trengte. (Vikariatet mitt slutter i mars, så de trengte ikke vite noe om ferie eller når mannen min skal ha permisjon.) Men noen steder har de et skjema, du får nesten bare spørre på jobben din.
Tidligere bruker
18-09-2002, 17:38
Arbeidsgiver krever ofte bekreftelse på termin i tillegg. Arket fra UL for eksempel.
De fleste arb.plasser har et standard-skjema for permisjonssøknader!
Amadala
Jepp.. Samboeren din kan bare gi beskjed til arb. giveren sin når han skal ta fedrekvoten. Sikkert greit å si i fra i go'tid...
Arb. giveren min hadde heller ikke et standard skjema, så jeg skrev bare et brev som jeg leverte...
Jeg søker med dette fødselspermisjon. Min termin er bestemt til 9. desember 2002. Jeg har valgt 52 uker med 80% lønn, og ferien min har jeg satt til uke 23 t.o.m uke 27.
Trengte ingen attest jeg.. Nevnte heller ikke at min kjære skal ha permisjon fire av månedene. Det hadde ikke de noe med.. Slikt tok trygdekontoret seg av, sa de.
Da er det bare å spørre arbeidsgiver om et slikt permisjonskjema da eller skrive en søknad selv. :)
Loppa & Lille Håp, 20+6.
Nå spør jeg sikkert litt teit, men det som dere snakker om her, det dreier seg kun om den vanlige farspermisjonen ikke sant? Altså dette med å skriftlig gi beskjed om permisjon
Når det gjelder omsorgspermisjonen (de 10 virkedagene i forbindelse med fødsel) da må vel nødvendigvis arbeidsgiveren til sambo få beskjed om når fødselen er unnagjort, ikke sant?
I vårt tilfelle vet vi (pga keisersnitt) både dato for fødsel og at det er når jeg kommer hjem igjen fra klinikken at vi vil sambo skal ha to uker hjemme. Bør vi da gi beskjed allerede nå eller kan vi vente? Vet ikke helt om jeg syns sjefen hans egentlig har så mye med hvordan vårt barn kommer til verden liksom. :)
Høsthilsen fra sjokoladegumlegumlegumlende Storemy The FIRST :D
(32+3)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.