PDA

Vis full versjon : Hjelp! Jeg blør litt!!

Amanda2
12-07-2003, 21:02
Hei alle erfarne gravide!

Dette skulle sikkert ha ligget under en annen diskusjon, men er så redd og nervøs at jeg trenger svar fort!
Jeg blør nemlig litt.. Ikke mye, og det gjør ikke vondt. Men jeg kaster opp mye i dette svanger skapet, og ista da jeg hadde hatt en ny runde med oppkast, tisset jeg ettrpå. Da kom det litt blod på papiret. Det er ikke sånn at det renner blod, kommer bare litt blod eller brunaktig slim da jeg tørker meg nedentil. Sorry alle de ekle detaljene, men håper noen kan hjelpe meg og berolige meg!
Typisk at sånt skjer midt i fellesferien OG på lørdag ettermiddag.. Ikke mulig å komme meg til legen. har jo alltids legevakten, men vil helst unngå å sitte der hele kvelden.
Lurer på om noen har erfart noe liknende, og om dette er farlig? Holder jeg på å abortere? Er forresten i uke 13-14 et sted(legen sier en ting mens BIM sier noe annet... :uff: ). Termin er iallefall 24.Januar.

Mange nervøse klemmer fra Amanda

Anine
13-07-2003, 00:31
Jeg har lest at det trenger ikke være noe galt selv om man blør litt. Men jeg tror jeg ville ha tatt kontakt med en lege med UL. Dersom de ser en baby med aktivt hjerte, så sier de at det går bra i 90 % av tilfellene dersom man blør (boka til Nylander). Bare det å få roen i kroppen vil jo hjelpe.

Håper det går bra med deg. Lykke til.

Anine 8+6

Loop
13-07-2003, 02:04
Det høres ikke ut som om det er noe skummelt synes jeg. Hvor lenge du ikke har magesmerter eller blør mye, er det neppe noen SA på gang. Og siden du fortsatt er kvalm/spyr høres du veldig gravid, ved MA pleier alle symptomer å forsvinne. Er du engstlig synes jeg du skal ringe legevakta og be om en UL for å se at det er bra med barnet. Har hørt noen bli avvist der eller få beskjed på telefon om at de sikkert har mistet og at det ikke er noe å gjøre, det skal du isåfall ikke høre på, men istedet kreve en UL. De har godt betalt på helgen og er det for deg, vet du, uansett hva de selv mener om det. Tror alt er bra med deg jeg, men vet godt hvordan det er å være engstlig, og det er jo ikke nødvendig når teknologien kan hjelpe deg. Du får gi en lyd fra deg da, når du vet at alt er bra igjen, for det er jeg sikker på at det er.

Cemi
13-07-2003, 02:54
Du skriver at det er brunt det som kommer,det er ikke farlig.Friskt blod behøver heller ikke å være farlig,så lenge det ikke kommer som en vanlig mens. Ingen smerte har du heller. Noen ganger kan det være slik at det kan ligge gammelt blod oppi der som ikke har kommet ut,og når du kaster opp så vil sjeden og det trekke seg sammen og da kommer det.

Se det ann du,og hold deg litt i ro. Det kan også komme friskt blod etter samleie,dette er heller ikke farlig.

pusien
13-07-2003, 15:22
Jeg kjenner meg igjen, jeg har blødd cirka hver fjerde uke, akkurat som mensen, men det er som du sier kun når du har vært på do og tørker deg og det er litt brunt. Jeg ble veldig stressa av det og ble plaget med ryggen, fikk da endellig komme til ul for å sjekke at alt var i orden. Og det var det! Men jeg må si jeg var veldig urolig frem til da:( Fortell det til legen din og si at du er bekymret, så får du komme inn og de tar en ekstra sjekk. Be dem finne hjertelyd, finner de ikke dem så sender de deg på ul. Skjedde iallefall med meg.

Blir vi stressa og nervøs under svangerskapet er det ingen som tjener på det og det vil heller ikke legene at vi skal være. Kontakt legen din på mandag og prat litt om det så ordner det seg nok:)

Lykke til videre

IzziCreo
16-07-2003, 19:21
Slik hadde jeg det frem til Uke 21 - og Wilhelminah ligger søtt og sover i sengen sin nå ;) Så det går som oftest bra! Du sier du kaster mye opp, og de magesammentrekningene du da har er jo ganske sterke - det kan igjen føre til at blodkar sprekker i skjeden. Dette er helt ufarlig, og jeg ble fortalt at det er såååå mye blod der nede når man går gravid at det fort kan briste en liten en :)

Men er du i tvil så ta kontakt med legevakten. Vi gjorde det flere ganger, og de var alltid hyggelige og tok oss godt imot. Etterhvert så tok jeg direkte kontakt med KK ved Ullevål - like god behandling der :) Det viktigste er at du er trygg! Selv om sannsynligheten for at alt er bra er meget stor :)

Lykke til :)