Vis full versjon : Fysioterapi!!
Unregistered
18-09-2002, 11:18
Er fysioterapi gratis for oss gravide? Kan fysioterapeuten gjøre noe med ryggplagene mine. Har en lite forståelsesfull lege dessverre.
Jeg vet at det er gratis (om fysioterapeut er koplet til trygd) om man har bekkenplager med gangvansker.
Pelen
Unregistered
18-09-2002, 12:02
Må man da betale for deretter å få penger tilbake av trygdekontoret???
Nei, jeg tror ikke du må betale als. Jeg er ganske sikker på at fysioteraupten ordner opp med trygdekontoret.
Du må han henvisning fra lege.
Pelen
henvisningen fra legen må ha stempel fra trygdekontoret som bekrefter full refusjon. Dette kan sikkert fikses på annen måte men jeg ble anbefalt av fysioterapaut og stikke innom trygdekontoret for å få stempelet.
Trygdekontoret har en rekke diagnoser som gir full refusjon og det er viktig at diagnosen stemmer. Bekkenløsning er ikke nok men det er Ok dersom det står bekkenløsning med gangvansker.
Unregistered
19-09-2002, 15:42
Hvor mye koster en time da sånn cirka? Sikkert ikke en standardpris men.....
Har du full refusjon så koster det ingenting. Ellers er det vel litt avhengig av typen behandling (hvor lang tid det tar) men fra 150 til 300 i egenandel trot jeg du må regne med.
Jeg måtte ikke innom trygdekontoret, diagnose bekkenløsning med gangvansker. Men jeg tror fysioterapeuten må ha refusjonsavtale. Hvis ikke må du betale, ta vare på alle kvitteringene og sende dem til trygdekontoret sammen med kopi av henvisningen slik at du får utgiftene refundert.
Koala 27+3
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.