PDA

Vis full versjon : Kurs i avslappning og pusteteknikk?

Qatrine
18-09-2002, 12:43
Ved forrige fødsel gikk jeg fødselsforberedende kurs ved helsestasjonen. Jeg fikk ikke mye ut av det, synes jeg, annet enn omvisningen på føden som var bra.

Denne gangen vet jeg litt mer hva jeg går til, og gruer meg derfor desto mer. Jeg kunne godt tenke meg å ta et kurs, som f.eks. yoga eller lamaze.

Noen som har tatt slike kurs, og fikk dere bruk for det?

Pelen
18-09-2002, 12:46
Hei!

Jeg har ikke gått på kurs enda, men jeg skal gå på yoga for gravide i helgen. Kommer med rapport etterpå!

Pelen

Idamor
23-09-2002, 20:35
Hei!

Jeg venter mitt første barn og tenkte av den grunn at jeg skulle melde meg på svangerskapskurs. Her (Aix en Provence) går slike kurs over 8 ganger, dvs. 8 kvelder, og det sies at mange forskjellige temaer tas opp, ikke bare pusteteknikk og besøk på en fødeavdeling. Mange er fornøyde med disse kursene her iallefall - kanskje det finnes andre typer svangerskapskurs som ikke arrangeres av helsestasjonen der du bor? Det kan jo være at noen privatpersoner arrangerer noe kanskje?

Acsa
13-10-2002, 00:00
Jeg gikk på et helgekurs med Yoga for gravide. Øvelsene var helt feil for meg pga. bekkenløsning (dette ble ikke tatt hensyn til og jeg ble mye verre....), men akkurat avslapning og pusteøvelser var fint å få med seg derfra! Jeg kjøpte CD'en Yoga for gravide og brukte den til avspenning og pusting resten av svangerskapet - og etterpå!

charly
23-10-2002, 10:29
Hei

Det er desverre ikke noe Yoga kurs her jeg bor men jeg har også kjøpt meg CD`n "Yoga for gravide" og bruker den hver dag.

Synes den er veldig bra, lett forståelig ( med plansje) både fysiske øvelser, pusteøvelser og avspenning.
På avspenningen på slutten sovner jeg hver gang så jeg har enda ikke fått høre slutten... ;)

Jeg kjøpte min via nettet hos Naturbarn og den kom raskt i postkassen med faktura.

Klem fra Charly + Lille Håp 30+6