PDA

Vis full versjon : Føden i fredrikstad

Moniq
14-07-2003, 16:55
Fikk høre att på føden i fredrikstad er det kunn pappa som har lov til og komme på sykehuset på besøk, ikke en gang besteforledrene får komme, dette på grunn av att i innvandrer familier kommer alt som kan krabbe og gå så det blir veldig forstyrrende for mor og de andre på rommet. Noen som vet om dette stemmer? Jeg skal jo egentlig føde i Elverum, men mine foreldre bor der nede, og hvis det er slik tror jeg ikke det blir noen flere turer ned på meg i sommer, for jeg nekter og ligge der mokkers alene med kunn pappaen som kan komme innom og hilse på. Da blir jeg gal!!!!!!!

Fru Månestråle
14-07-2003, 17:30
Det er ikke lov med besøk på rommet, men du kan gå ned i vestibylen for å ta imot besøk...

Aviva
14-07-2003, 21:27
Det stemmer det ja... kun barnefar og evt. søsken kan besøke på avdelingen. Som sagt ovenfor kan man trille ut i gangen (tror jeg) eller ned i vestibylen.

Tror ikke det har noe med innvandrerfamilier å gjøre (vi har jo ikke flere av dem i Fr. Stad enn ellers i landet), men generelt at det blir veldig mye besøk og avdelingen/rommene er jo ikke akkurat store på det sykehuset. Det kan bli forstyrrende hvis man er sliten.

Jeg kunne nå tenkt meg at ihvertfall besteforeldre kunne komme på besøk...men sånn er det..:)

Loop
14-07-2003, 22:35
Det har vist seg at når mor sliter seg ut med for mye besøk i starten, tar det lengre tid før melken kommer og det er økt risiko for infeksjoner mm. I tillegg øker det liggedøgnene på sykehus. Synes det er bra at de setter en grense der, når de erfarer at mange ikke greier det selv. Regelen gjelder for de som er friske nok til å ta imot besøk ute i korridoren, er man syk, får man ta imot de nærmeste på rommet. Far og søsken derimot kan være på avdelingen så og si hele dagen, med unntak av visitttid og en hvileperiode på ettermiddagen. Nå som tiden inne er blitt så knapp, er jeg enig i at venner og bekjente kan vente til man kommer hjem. Flere sykhus har prøvd ut dette med gode resultater, tror vestfold også fører slik praksis.
Når jeg fikk min sønn på Haukland, lå jeg nyoperert på firemannsrom med rommet fullt av besøk hele tiden. Folk jeg ikke hadde hatt kontakt med hele den tiden jeg var gravid, kom plutselig ramlende inn på sykehuset. Jeg var totalt utslitt og fikk ikke igang melken før dag 8, og jeg fikk infeksjon i keisersnittsåret. Jeg hadde ingen glede av besøkene i den tilstand jeg var i. Poenget er at man får ta imot de besøk man har overskudd til, men hensynet til mor og barn kommer først.

Tidl. bruker
14-07-2003, 22:36
De har barnevogner på avdelingen som man kan få låne og trille ut av avdelingen eller ned i vestibylen. Det er en sofa gruppe utenfor døra inn til avdelingen der man kan sitte med besøk, og så er det jo mange steder å sitte nede.

Jeg synes opplegget er helt idiotisk, men meg om det. Nå skal jeg ikke være på barsel mer.

Ramboline på besøk fra NM.

Gosh
15-07-2003, 01:16
Hei!
Det er nok slik i fredrikstad ja. Når jeg var å besøkte en vennine av meg, måtte vi stå ute i gangen for det er bare en sofa og den var opptatt. Vi kunne gått ned i vestibylen, men min vennine ville ikke gå dit. Det var både trangt og ukoselig å stå der..
De burde lage et eget lite sted for besøkende!!

Chance - uke 26