Vis full versjon : Dykking
Er det noen her som greie på hvor langt ut i svangerskapet en jente kan dykke ?
Vi holder på og ta dykker serfikat sammen, og jeg bare lurte på om hun kan forsette opplæringen eller om min kjære samboer må avbryte og vente 6 Mnd før hun kan gjøre seg ferdig.
Det er vel noe du kan spørre læreren om han/hun må jo vite slikt
men når man kan ri hvorfor ikke dykke. Dem pleier og si
at det er det kun hun som er gravid som kan svare på slikt.
har hun ikke noe ubehag med det og får på seg utstyret så hvorfor ikke. Ungen er godt beskytet husk på det
Jeg spurte han som er instruktør men han kunne ikke svare på det.
Men du har et godt poeng, barnet er jo veldig beskytet der den ligger.
Det jeg var mest bekymret for er om barnet tåler de trykkforandringer man får når man dykker. Men det kan jeg jo spørre legen om når vi er på den første kontrollen til Onsdag.
Det hadde jeg og gjort var jeg deg. Men spør du to leger er det ikke sikkert du får det samme svaret:(
Hei, Kim! Jeg er jente/dame og PADI sportsdykker, og dykker IKKE under svangerskapet. Hvorfor?
1) Det står i PADI-bøkene at man ikke anbefaler dykking under graviditeten 2) Det er ikke gjort forskning, hverken på dyr eller mennesker - hvordan et foster har det når det utsettes for dykke-trykk... ergo: mange usikkerhetsmomenter 3) Kroppen utsettes for trykk under dykk, og jeg antar at en voksen kropp har bedre evne til å utligne/takle trykk enn et foster. Når får f.eks. et foster Bends/dykkersyke/oksygenrus ifht. mora? 4) Psyken din endrer seg når du er gravid. Vi jenter kan faktisk være oppfarende, sinte, gråtende, redde og sutrende i 9 mnd (hurra - NOT!). Livet ditt avhenger av et klart hue og en stabil psyke når du dykker. Livet til buddy'en din - dykkerkompisen - også! 5) Om noe skulle skje med et foster - så vil ofte jenta klandre seg seg selv... Derfor, unngå usikkerhets-momenter, ELLER bli enige om at dere SAMMEN tar en kalkulert risiko. Dykkerkurs foregår ikke på dypt vann og under kontrollerte forhold, dermed blir all risiko mye mindre. 6) Legesjekk er obligatorisk for alle dykkerkurs. Om du/dama har positiv graviditetstest, så må legen få vite om dette - og sjekke saken. Du skal få igjen kurspengene om kurset må utsettes pga. medisinske grunner. Ja, jeg skal dykke igjen når jeg er blitt mor, gjett om! 9 mnds opphold gir "abstinens" :)
Nei, dykking og ridning kan ikke sammenlignes fysiologisk. Jeg er rytter gjennom 20 år og veterinær. Hilsen Catrine (26+2)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.