Vis full versjon : Blå streker
Tingeling
18-09-2002, 13:38
Lurer så fælt ang. de berømte blå strekene.
Som sikkert noen har fått med seg hadde jeg en SA veldig tidlig i forrige syklus. Nå er mensen dagen igjen passert og jeg har igjen testet svakt blå (gjorde det forrige gang også, men da ble streken aldri sterkere). Det jeg nå lurer på er:
Dere som testet på forventet mens dag, hvordan var streken da?
Dere som testet 2 dager etter forventet mens dag, hvordan var streken da?
Og dere som kanskje hadde svak strek en stund, når lyste det 2 blå mot dere?
Håper dere kan hjelpe meg litt.
Jeg fikk en veldig svak blå strek på dagen for forventet mens, og en uke etter, var den veeeldig blå!!
Kommer det fram en blå strek er du gravid, selv om du kan miste tidlig- og senere ikke få en blå strek. Det at testene er blitt så bra at vi kan få vite om vi er gravide så tidlig, har òg ført til at mange flere vet at de har hatt en SA. I "gamle" dager, var det jo regnet som en "litt sen mens"...
Så vent en uke du, så skal du se at strekene er knallblå!!:klapp:
Lykke til!:findag:
:klem: Ville bare si lykke til, jeg! Hadde to klare blå streker når Isa hadde bosatt seg i magen - men da testet jeg ikke før fire dager etter forventet mens.... Håper vi kan gratulere deg snart!
Hei:)
jeg hadde to sterke blå streker to dager etter forventet mens. Men jeg tror det er veldig forskjellig fra person til person!!
Hvis du tester veeldig tidlig i en graviditet, vil HCG nivået ditt ikke være høyt nok til og teste to sterke blå streker, men for hver dag som går produserer du mer HCG slik at streken skal bli sterkere.
Så når du er gravid skal strekene bli sterkere etterhvert!
Lykke til med neste testen:)
La oss få vite hvordan det har gått da:)
Solstråle
18-09-2002, 22:06
Hei :) Gratulerer :D
Jeg hadde første gangen jeg testet 2dager etter forventet mens en svak blå strek, kunne nesten ikke se den. Så jeg løp til legen for å ta en test der, tenkte de var sikrere men den var negativ:(
Men etter et par dager tok jeg en ny test og fremdeles meeeeget svaaak blå strek. Men jeg var gravid :D Det er bare det at noen av testene spesielt clear blue viser det meget tidlig i graviditeten. Desto tidligere desto svakere strek. Men selv en svak strek kan ikke komme frem uten at du er gravid. ( Jeg ringte og hørte med produsenten ble så usikker) Så er det en svak strek selv nesten usynlig så er du gravid noen ganger kan det ta mange dager før den blir sterkere. Jeg tok en ny test etter en uke og fremdeles var den svak. Men nå er jeg 26+6 dager på vei i mitt svangerskap og kjempe lykkelig.
ps. Ventet med å ta en ny test hos legen til 14dager etter og da var den også lysende positiv.
Lykke til med svangerskapet og gratulerer :D
Jeg fikk en negativ test 2 dager etter at jeg skulle ha hatt mensen, men så prøvde jeg igjen 4 dager senere og da ble det en svak strek. Tok en ekstra test 2 dager etter det igjen, og da var det to sterke streker.
Dersom du har fått to streker, så er du gravid!! GRATULERER!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.