PDA

Vis full versjon : Hvor tidlig til legen?

Mater
13-08-2002, 16:56
Nå har jeg bestilt legetime i slutten av neste uke. Jeg vil da være ca 6+5.
Lurere bare på om det er flere som fyker avgårde til legen så tidlig. :???:

Jeg trenger liksom en bekreftelse fra legen om at jeg virkelig er gravid og at foreløpig er alt i orden. Føler ikke akkurat at alderen tynger, men jeg er ikke 20 år lenger. Jeg er nå 34 år, og innen terminen er jeg jammen rundet 35 år.

Tidl. bruker
13-08-2002, 20:04
Første gang jeg var gravid,var jeg hos legen i uke 5:blush:
Nå er jeg gravid for andre gang var hos legen for første gang i ke 8+6.

Så lykke til håper du får det fint hos legen:)

mjao
13-08-2002, 20:04
Hei!

Jeg var til legen i dag- jeg er mellom 6 og 7 uker på vei (vanskelig å si eksakt). Legen tok innvendig UL (fordi jeg ba om det), og det var helt fantastisk! Jeg så en liten fostersekk med en liten prikk inni, og det beveget seg rytmisk- altså det lille hjertet som slo!!

Betalte 250,- for dette, og det var det absolutt verdt!

hilsen mjao.

Cazandra
13-08-2002, 20:06
Gjør som du føler for du:)
JEg var hos legen i uke 6 sist og denne gangen i uke 7. Syns det var herlig å få det bekreftet fra en lege at jeg var gravid.
Så gled deg til timen, selv om du nok kanskje må ta en GU;)

Vianne
13-08-2002, 23:39
Jeg har ikke vært enda, men kommer nok til å bestille snart.

Første gang var jeg i uke 7.

siw26
14-08-2002, 00:14
nå på torsdag, og da er jeg 5 uker på vei. Det har litt med jobben å gjøre at jeg går så tidlig, men det skal bli godt å få en bekreftelse:kry:

baby
14-08-2002, 00:28
med min første var jeg 8 uker på vei...

I am
14-08-2002, 19:46
Jeg tror jeg kommer til å gå om et par uker eller så. Er helt sikker på at jeg er gravid, har tatt maaaange tester, men er jo selvfølgelig usikker på om lille vennen klarer å klore seg fast.
Finnes det forresten statistikk over hvor mye sannsynligheten for at det skal gå bra øker fra dag til dag eller uke til uke?
Jeg blir litt gladere for hver dag som går. Har aldri vært gravid før, men har lest så mange skrekkhistorier om SA'er og MA'er, føler nesten at man er unormal eller veldig heldig hvis man ikke har hatt en? Stemmer det eller?

Klemmer fra I am 5+2

Gaupa
14-08-2002, 23:30
Med min første bare måtte jeg til legen med en gang for å få graviditeten bekreftet, var da ca 6 uker på vei :)
Denne gangen spurte jeg legesekretæren når de ville ha meg til første kontroll, og har fått time når jeg er ca 8 uker. Gleder meg :D