Vis full versjon : Dere med bekkenløsning!
Hei dere!!!!!!!!
Jeg en nesten helt sikker på at det er bekkenløsning som har meldt sin ankomst hos meg..... Jeg har jo alldri hatt det før å aner ikke helt hvordan det er, men med vond korsrygg, rumpe hofter og ben. Vondt for å ligge vondt for å sitte, gå trapper ol, kan det vel ikke være så mye annet enn bekkenløsning, eller kan det være isjas??????
Det jeg lurer på er hvordan undersøkelser legen gjør ???? hva er det han sjekker?? er det vondt, det han gjør? Skal til legen i morgen skjønner dere.
Bare lurer for jeg er litt redd for det uviste...hehe...
Undersøkelsen er litt bøy og tøy, trykking på enkeltpunkt på kroppen din og særlig rundt bekkenet ditt.
Det som gjør vondt er når legen trykker på de punktene som er ømme og som smertene kommer fra, men det er ikke sikkert at legen selv foretar denne undersøkelsen. Jeg ble henvist til fysioterapeut som tok en utvidet undersøkelse i forrige svangerskap. Dersom du får en slik henvisning, be om at det står bekkenløsning med gangvansker på henvisningen. Da får du gratis behandling.
I dette svangerskapet har jeg heldigvis ikke vært plaget av bekkenløsning, men jeg vet hvor kjipt det kan være. Det viktigste du gjør er å ta hensyn til deg selv og ikke overdrive på "gode dager". Da kommer straffen før du aner det.
Lykke til!
Hei!
Krysser fingre for legetime i morgen -det er jo så mye som skjer i og med denne kroppen, og det er ikke noe kjekt å gå rundt i uvissa!
Men, jeg fant altså en nettside om bekkenløsning som jeg syntes virket veldig god og informativ. Kan jo hende den har blitt nevnt her før på SM, men legger ved linken her.
http://home.no.net/gjgb/bekkenlos.html
:) linnis
Termin 9.1.03
Høres ut som om bekkenløsningen har meldt seg hos deg ja.
Hos meg har det blitt verre for hvert svangerskap, men denne gangen har jeg hatt god hjelp av hoftebelte (som jeg kjøpte hos fysioterapeut - veldig enkelt, vises knapt under klærne) og en såkalt "Easy-slide" som jeg kjøpte på en Babykos-butikk. Det er et slags liggeunderlag som jeg "ruller" fram og tilbake på når jeg snur meg på natten. Det har hjulpet enormt denne gangen.
Nå er jeg snart ferdig, så skulle du ha lyst til å kjøpe det er det bare å sende en PM. Legger det uansett ut til salg her om noen uker.
Filifjonk
16-07-2003, 14:20
Du kan bli utsatt for de merkeligste undersøkelser.. særlig dersom legen din har null peiling men vil gi inntrykk av det motsatte.
( Dessverre er det mange slike) Er du heldig blir du henvist til fysioterapaut for utredning og der blir du lagt på en benk og fysioterapauten tar noen "spesialgrep" på deg. Det kan gjøre infernalskt vondt. Men ha da vett til å skrike ut!
Det blir garantert trykking på ømme punkter og i tillegg en del strekking av beina i forskjellige vinkler.
Så får du en teoretisk gjennomgang av bekkenet og årsakene til plagene dine samt at du får litt skolelærdom om hva du kan gjøre for å få minst mulig vondt.
Selve behandlingen settes ikke i gang før neste gang du kommer.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.