PDA

Vis full versjon : Kvalm, kvalm og atter kvalm

Raven
16-07-2003, 02:49
Jeg er ikke kvalm sånn at jeg går rundt og kaster opp dagen lang, men jeg klarer rett og slett ikke å få i meg noe av vanlig mat.

Helt siden jeg fant ut at jeg var gravid så har appetitten avtatt.
Og det er har pågått i noen uker nå.
Er 12+0 i morgen og jeg har gått ned 4 kg i løpet av ca 6 uker.
Ikke at det gjør noe da, jeg har mer enn nok å gå på og jeg klarer å holde på den måten jeg får i meg.

Det har blitt en del cola pga varmen og kvalmen. Jeg har prøvd å drikke noe annet, men det kommer nesten i retur alt sammen.......

Jeg kan gå uten mat fra jeg står opp/våkner til ettermiddag ( f eks kl 08:30 - kl 15:00 eller mer ). Jeg er rett og slett ikke sulten i løpet av disse timene ennå det er kanskje 10-12 timer siden jeg prøvde å få i meg mat sist. Så jeg kan gå sulten til jeg nesten får mageknip av sulthet, men når jeg begynner å spise så jeg klarer bare å spise 15-20% av maten nå for tiden og det er jo bare et par tygg!

I sted lagde jeg i stand kylling og ris. Klarte ikke å spise mye av verken det ene eller det andre før magen nesten vrengte seg av kvalme/metthet.
Frukt, brød og kjeks funker heller ikke.

Jeg gir opp.........er det noe overhodet som funker mot kvalme utenom den og den type kjeks og den og den type drikke?

linnsen
16-07-2003, 19:15
Hei!

Å gi råd som funker er vel ganske vanskelig -det finnes vel like mange råd mot kvalme som det er antall kvalme gravide, og sikkert enda fler! Men, utenom kjeks og sånn, så har jeg hørt fra min søster at hun hadde stort hell med sjøsyketabletter (rådførte seg med lege), og selv syntes jeg at sjøsykebånd (kjøpes på helsekost) hadde en viss virkning.

Har selv hatt mye kvalme, en slags uvelhet hele dagen, og kjenner meg veldig godt igjen i det du beskriver. Men nå har jeg nådd 15.uke, og kjenner ikke så mye til det lenger (hurra!). Så hold ut (man har i grunn ikke så mange andre valg... :) ), kanskje du merker at det gir seg om et par uker?

:) linnsen

Termin 9.1.04