Vis full versjon : Skinn fra Nøstebarn - Karius el. noen andre?
For ikke lenge siden var vi flere som nesten samtidig bestilte lammeskinnet fra Nøstebarn. Jeg har vært å hentet dette på posten og alt ser vel og bra ut, MEN - det er en veldig spesiell lukt i det. Lukter ikke direkte vondt, men... Stramt på en måte. Jeg hentet pakken før helgen, og har latt skinnet henge ute til lufting - men jeg synes fortsatt det lukter. Et slikt skinn skal jo ikke vaskes for ofte, men jeg vurderer en omgang med Milo i maskinen nå. Hva har andre gjort?
Takk for svar!
Hilsen Nikken og Nøtteliten 25+3
Jeg har også kjøpt lammeskinn fra nøstebarn.
Jeg her ikke kjent etter om det lukter av det, men det lukter jo alltid litt rart av skinn, syntes jeg.
Jeg tror jeg skal vaske mitt i maskinen på ullprogram og feks. milo før det skal brukes.
Prøv å vask det gre det og heng det ut til lufting.
Det hjelper sikkert.
22+1
Hei!:)
Det med lukten er kanskje en "vanlig" skinnlukt? Du sier at det ikke lukter vondt. Det er enda godt, men skulle du begynne å lure, så kan du jo ta kontakt med Nøstebarn og gi beskjed og høre hva de sier...;)
Ellers er det helt greit å vaske skinnet med Milo på ullvask. Jeg har et skinn fra Nøstebarn og det er vasket et par tre ganger nå. Like fint! :klapp: La det lufttørke og eventuelt gre litt på det etterpå. Det er virkelig et supert produkt!
Lykke til videre da!
..det synes jeg det lukter, men jeg har begynt å
bruke det selv nå, sover så uuuuutroooolig godt på det
(kanskje jeg må ha et selv også :D ).
Jeg tenkte hvertfall at jeg skulle vente en stund å se om lukten ga seg litt etterhvert jeg da..
Skinn i seg selv lukter jo litt merkelig da ;) så litt lukt må man vel regne med, ville kanskje ventet litt med å vaske det jeg..
Det skal jo ikke være nødvendig å vaske det ofte ;)
Er det forresten noen av dere som har kjøpt nøstebarn ullfleece pleddet?
Hvordan er det? *lyst på det også*
Puu 29+1
Det lukter litt rart av det, men det skal holde og bare lufte det. Ligg på det, så får du din egen lukt inn i det til babyen kommer:baby:
Enig med Bigmama over her, ligg på det selv noen netter så får du lukten av deg i det og den kjenner jo babyen godt:)
Synes du det lukter, så la det lufte seg noen dager, det hjelper. Det er nok lukten av sau og lanolin du synes er litt "stram" men det gir seg etterhvert. Skal ikke være nødvendig med å vaske det før bruk.
Karius og vesle Tuva Margrethe(30+5)
Hei Nikken,
Det lukter litt sau og litt lanolin, men lukten gir seg etterhvert. Men var jeg deg ville jeg nok ikke vasket skinnet med Milo. Det går sikkert helt fint, men du vasker bort lanolinen. Selv kjøpte jeg flytende ullvask fra Nøstebarn og ullkur (lanolintilskudd) og har brukt det på ulltøyet. Skinnet har jeg ikke hatt behov for å vaske ennå.
:klem:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.