PDA

Vis full versjon : Rhesus minus

mia
18-09-2002, 15:07
Hjelp det viste seg idag at jeg er Rhesus minus, legen forklarte nøye og veldig alvorlig, tenkte ikke så mye på det da men nå kommer tankene snikende.

Noen med erfraringer? det hørtes så alvorlig ut:???:

LaLuna
18-09-2002, 15:13
Jeg er også rhesus minus, men det er visst ikke noen grunn til å bekymre seg. Ifølge legen min sjekker de hele veien at det ikke blir noen problemer, det var vel mer i gamle dager at det kunne være farlig... Trur eg.

Anja22
18-09-2002, 16:13
Det som kan være problemet er visst din partner da er positiv.
Men det er ikke farlig, det er oppdaga og du vil bare få en sprøyte etter at du har fått babyen.

Skal prøve og forklare:
Viss din partner er positiv kan det jo hende at barnet blir det også. Det som da vil skje et at kroppen din produserer antistoffer mot babyen.
Men det vil ikke ha noen ting å si ved dette svangerskapet men ved eventuele senere svangerskap der barnet er blitt positivt.

Ble litt rot dette,men håper du forsto det.
Visst ikke kan eg skanne et utsnitt om det emnet eg i en bok, og legge det som vedlegg.
Der er det veldig godt forklart

Ginger
18-09-2002, 18:59
Min mor er rhesus minus mens både jeg og broren min er rhesus pluss (og vi ble født på 70 tallet). Hverken hun eller vi har hatt noen problemer med det og du blir vel stadig sjekket på kontrollene under graviditeten...

Lykke til :p

Klem Ginger og lille trille

Lillemei
18-09-2002, 19:40