PDA

Vis full versjon : utregning av termin

beckis
18-09-2002, 15:35
Vi får jo som oftest en annen termin etter at vi har vært på ultralyd. Hvordan regner dere terminen:???:
Regner dere fra mensterminen deres (hvis dere er sikker på når den var) eller regner dere ut terminen etter den nye datoen dere får på ultralyden i uke 18-19?:???:
Jeg f.eks har en sikker menstermin på 9 november, men ul viste termin 15 november:trist!:
:findag:

Nikken
18-09-2002, 15:56
Jeg har UL-termin 4 dager etter menstermin. Mensterminen er "sikker" men man går jo ikke gravid prikk 40 uker og to dager, så jeg tror nok UL-terminen stemmer bra. Men siden jeg hele tiden har regnet menstermin her inne (25. november) så fortsetter jeg å holde på den. Men det blir nok ingen :birth: før nærmere UL-termin som er 29. november. -Kanskje enda seinere òg... Like greit å innstille seg på det, synes jeg. :)

Østen
18-09-2002, 18:56
Her er en lenke til et innlegg fra i går:

http://www.snartmamma.com/plassen/showthread.php?s=&threadid=4298

(Håper bare den funker?)

Tilden
19-09-2002, 02:05
Termin ja... Merksnodige saker! Vi fikk lagt på nesten to uker på mensterminen og følger nå UL-termin selv om vi innerst inne VET at den er feil. For hvis den skulle være riktig testet vi positivt FEM dager etter befruktning. Selv jordmor går med på at det er lite sannsynelig. Men å flytte terminen igjen? DET går ikke :sint:

Ok - barna kommer når de er klare for det, men for vår del er det jo en fare for at de kommer litt tidlig. Og siden det ikke er barneavdeling her, må jeg avgårde til nabobyen dersom barna kommer før uke 36. Og uke 36 etter UL-termin er uke 38 etter menstermin. Så dersom "vår" termin er riktig - kunne jeg jo ha født her...

jammen ble dette rotete... Og FOR en avsporing av innlegget ditt! For å svare på det du spør om - vi bruker UL-terminen siden det er den som tross alt ER den offisielle terminen og det som sykehus og leger forholder seg til. Vår egen har vi i bakhodet, og tar frem til diskusjon med jordmor en gang i blandt ;)

Dee og gutta, 31+4
:baby: :baby:

MayaM
19-09-2002, 02:11
For å gjøre det helt enkelt for meg, så regner jeg begge terminene jeg.

34+3/33+1 UL