PDA

Vis full versjon : Kvalme???

Kim Elise
18-07-2003, 01:34
HHUfff!!!
Vet at det er normalt med kvalme i begynnelsen i et svangerskap, men det skal da være måte på???:???: :???: :???:

ER i slutten av uke 12 nå, og venter på at kvalmen skal avta! Det med morgenkvalme er bare forbokstaven i mitt tilfelle. Kan jo ikke dra på butikken engang uten og måtte kaste opp.
Lurer derfor på om det er noen som har hatt samme "greia"??
Får jo nesten ikke i meg næring..og har prøvd det meste...

Den "Lillemammaen"

Feline
18-07-2003, 12:06
Hei

Hvis det er så ille at du ikke får i deg næring, så burde du ta opp dette med legen/jormoren din (helst legen vil jeg tro) ved første og beste anledning. Hvis du ikke får i deg nok næring vil det til slutt tære på reservene dine, og det er ikke bra. Spesielt hvis du har problemer med å få i deg væske også. Resultatet vil jo da bli at du blir dehydrert og kanskje lagt inn med intravenøst som eneste løsning.... Dette er jo ikke noe som skjer ofte, men i ekstreme tilfeller. En venninne av meg gikk ned 8 kg de 3 første mnd pga ekstrem graviditetskvalme!

Lykke til og god bedring. Håper det gir seg snart!!

Kim Elise
18-07-2003, 14:37
FÅr jo i meg næring men det min. rundt 200kcal.
Går sikkert snart over håper jeg. Oi 8kg på tre mnd. det var mye. ER ikke noe spes lav i vekten veier vel 51kg nå....veide jo 54kg første kontrollen jeg hadde den 18.6.03

Venninen din ble hun innlagt?
Fikk noe medisiner mot kvalmen da..får prøve det, men liker ikke det helt da,men men, har ikke så mange andre muligheter. Legen stuset ikke så mye på det.Norske leger kan alt for lite om kosthold og enæring, det synes jeg isåfall..(noen få untak)

Hilsen Elise