Vis full versjon : Lammeskinnsfell fra Sengetøylageret
Mamma har tenkt å kjøpe et sånt i barselgave til oss og jeg lurer fælt på hvilken type lam det er ull fra?
Jeg vet jo at det er en del billigere der enn hos Nøstebarn o.l- og jeg gleder meg til å få skinnet fra mamma. Bare det er mykt og varmt og rent så driter jeg i hvilken forhandler det kommer fra (unnskyld uttrykket) :D Er det vanlig lam eller Merinolam?
Lammeskinn er deilige saker :D
Tipper at det er en vanlig lammeskinnsfell, som ikke er klippet/trimmet ned i samme korte lengde slik at babyen ikke får lo i munnen( dra i de og sjekk at den ikke røyter)
Den inneholder nok ikke særlig mye lanolin(selvrensende "fett" i ulla)
Så det må du nok tilsette. Sjekk at det kan vaskes i maskin med ullvaskemiddel, hvis ikke så må du påberege en del rensing etter gulp , tiss o.l.
tenk også på hva slags kjemikalier som er brukt ved garving og preparering og hva som brukes av rensemidler hver gang du skal sende det til rens.
Du har nok tjent inn skinn fra Nøstebarn på 2 rensinger tenker jeg.
Men hvis du skal ha et skinn som du bruker bare i vogna for eks og ikke et slikt soveskinn så er det sikkert bra.
Det er mange ting man må huske på når man skal handle inn til den lille:)
.. tror det lønner seg å invistere i et nøstebarn skinn, de er
utrolig gode!! Sover på mitt selv nå og sover så sinnsykt godt, samboer truer med og ta det fra meg... han vil også sove på et sånt skinn :D
Uansett så tenker keg sånn at dette er et skinn man har glede av leeeenge, tenk på alle bruksmulighetene ;)
klem fra Puu 29+3
...og hvordan får jeg sagt til mamma at jeg heller vil ha et DYRERE skinn, fra NØSTEBARN?.... :uff:
Synes det er litt småfrekt jeg......
Hva med å forreslå at dere kan spleise på det da?
Du kan jo da argumentere med at du sparer inn igjen det skinnet fra Nøstebarn etter 2 rensinger på det fra Sengetøyslageret?
:findag:
Vet dere hva jeg gjør? :)
Har tenkt og tenkt på dette her, og funnet ut at jeg er kjempeglad for at vi i det hele tatt får et skinn! :klapp:
Mamma har kjøpt Sengetøylager-skinnet til mange av sine tantebarn i barselgave, og de lever alle sammen :D Jeg har bestemt meg for å bare være takknemlig for at hun vil gi meg det, og ikke tenke hele tiden "at det finnes et bedre alternativ"! For det gjør det alltid, uansett hva det gjelder.
Takk for svar uansett dere :cool:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.