PDA

Vis full versjon : Klær

Saga
18-09-2002, 18:17
I morges gjorde jeg en ny oppdagelse. En del av klærne mine sitter ikke noe pent lenger. Jeg får dem jo på meg......men de ser ikke særlig pene ut. Noen blir rett og slett for trange rundt magen og jeg blir seende småfet ut :gal2: hehehe

Jeg har jo ikke noen ordentlig baby-mage enda.....så jeg ser...ja rett og slett bare ut som om jeg har lagt på meg.

Nå får jeg snart lønning og skal ut å kjøpe en del nye klær som skjuler en begynnende mage og som jeg kan vokse litt i etterhvert.
Har mest lyst til å kjøpe vanlige klær, som bare er litt store i størrelsen...men.....

Har dere samme problemet nå?
Hva har dere gjort?
Kjøper dere mamma-klær allerede?

Har dere noen tips om hvilke butikker som har "passende" klær?

siw26
18-09-2002, 18:41
høres kjent ut ja:)
Jeans er ubehagelig å ha på seg, i allefall den typen jeg har..
Treningsklær nekter jeg å gå med når jeg ikke trener, det synes jeg blir for slappt.. Selv om man er gravid, behøver man ikke se ut som en "slubbert" for det.(men dette er MIN mening);)
Så da går jeg i stretchbukser, så lenge det går, og så går jeg vel snart over til mammabukser. Jeg har fått låne av venninner. Venter med å kjøpe selv, til magen er større:)

9+6
:findag:

Østen
18-09-2002, 19:03
Kjoler er suverent!
De har ingen fæl linning og er gode å vokse i (en stund til, i hvert fall).

Til og med en del av sommerkjolene mine bruker jeg fortsatt. Slenger over en genser eller jakke, så ser jeg ikke så tynnkledd ut.
Når jeg da i tillegg supplerer med stayups (ikke strømpebukser) når det blir kaldt, kan ikke magen få det bedre.

Kjempebehagelig!

Camomilla
18-09-2002, 19:50
Jeg har kjøpt gravidetøy! Kjøpte det nå - ganske enkelt fordi jeg har hatt tid til å handle nå mens jeg har gått hjemme og vært sykemeldt. Regner med at hverdagen blir litt mer hektisk når jeg begynner å jobbe igjen.

Jeg har kjøpt tre gravide-bukser; et par dongeri, en i stretchstoff (joggestoff) og en vanlig sort bukse. Alle fra H&M, så jeg regner med at de slites fort... Ellers vil jeg anbefale tøy i litt større størrelse, de er også gode å ha etter fødselen.

Jeg har to bukser jeg kan bruke ennå - og snart må jeg fram med strikk for å få igjen den ene... tror nok jeg har lagt på meg litt etter røykeslutten, ja...

Camomilla - også småfeit ;)

Camelia
18-09-2002, 22:04
Den oppdagelsen har jeg også gjort! :eek:

Har ikke kjøpt noe mammaklær (ikke andre klær heller), for jeg har jo en del fra forrige runde. Samme tid på året denne gangen, så det er jo praktisk. Men jeg kommer nok til å kjøpe meg noe nytt også, kjenner jeg meg rett. Synes det er viktig å føle seg litt fjong, jeg er heller ikke typen som trekker i joggebukse døgnet rundt... ;)

Helt enig med Østen, kjoler er topp! Jeg liker godt å gå i kjole, og forrige svangerskap brukte jeg nesten bare kjole siste trimester. Mammastrømpebukse er heller ikke noe problem å få tak i.
Det jeg skal gjøre denne gangen som jeg ikke gjorde sist, er å skaffe meg en jakke som kan passe desember - april. Da jeg gikk med Hannah gikk jeg rundt i et telt av en jakke...helt grusom sak som jeg fant på kvisten hos foreldrene mine. Vil helst ikke vite hvor den kommer fra og hvem som har brukt den... :eek:

H&M-klær synes jeg forøvrig er helt perfekt. Da tenker jeg selvfølgelig pris først og fremst. Du rekker jo ikke å slite ut klærne i løpet av disse månedene uansett, ikke H&M klær heller. Det er i hvertfall min erfaring. Heller flere billige plagg i en sånn mage-situasjon, enn få dyre. Siste gang kjøpte jeg noen sånne BB-klær også, særlig gensere (eneste problemet med gensere var at de ble for store over pupper/skuldre). Og XLNT eller noe sånt, husker ikke hvem som har dem? Cubus? Kapp Ahl?

Vianne
18-09-2002, 23:35
Ja, jeg merker det også på buksene mine, det blir nok til at den øverste knappen er åpen det meste av tiden:uff:

Sist hadde jeg to-tre mammabukser fra H&M, ellers brukte jeg for det meste topper jeg hadde fra før.
Kjøpte også noen vanlige topper, bare i en str. større. Det fungerte fint for meg.
Tunikaer er også fint, skjuler kanten på buksa. Brukte fram til 6-7 mnd. mine vanlige bukser, bare hadde de under magen.

Syns også at H&M er kjempegreit, billig.., og så er du som regel passe lei av de klærne du har gått i:p Da gjør det ingenting om du aldri mer vil se de:D

Johanna
19-09-2002, 11:12
Denne oppdagelsen har jeg også hatt.. og flere med meg. "ser godt at du har sluttet å røyke slik som du har lagt på deg.."

Så i går var jeg rundt i butikker, og mitt tips er Pop-in, en svart ganske ok bukse til 300 kroner med strikk i livet. Tøyde den ut, og den holder leenge.. Jeg har aldri kjøpt svarte klær i hele mitt liv, men føler jeg ikke kan være så kresen i disse tider. Det finnes jo masse fint til STORE mager, men ikke så mye å skryte av til oss magedamer-light.

Klem fra Johanna 10+4 i dag!!

Saga
19-09-2002, 16:17
Godt å høre at jeg ikke er alene om dette begynnede kles-problemet;)
Jeg liker også å se velstelt ut, men jeg jobber tilvanlig på et treningsstudio på kveldene så det er naturlig for meg å gå i en del treningstøy. Men jeg sørger for at det ikke er "slapt" og utvasket med knær og rumpe i....
Jeg velger å gå i behagelig og pent aerobics-tøy i litt friske farger.
Elelr er jeg utrolig glad i å gå i kjoler med litt tøffe støveletter til og sånn.....
Tror rett og slett jeg kjøper meg noen kjoler med litt ekstra plass rundt magen....gjerne i litt strech-stoff.......skal stikke innom H&M og Pop In også.
Fint å bruke både på jobben og hjemme! Hater strømpebukser som pesten så det blir nok stay-ups på meg....så lenge temperaturen tillater det.

Jeg synes gravide som kler seg litt friskt og "hipt" er veldig flotte!